Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
unicorn_kiss schreef:Volgens mij komt het door de toenemende luxe. 'Vroeger' in de jaren 50, was het werk dubbel zo lang en minstens even hard, maar waren er beduidend minder depressies. Er was geen tijd om na te denken.
TeckTonie schreef:Ik ben 17, zit nog op school, en ze dachten daar ook dat ik depri was, omdat ik fysiek ziek werd van m'n nieuwe school. Omdat vorige vrijdag beter ging, voelde ik een duidelijk verschil in de voormiddag en namiddag qua lichamelijke klachten. Ik had opeens geen last meer van die rug etc.
Arrabel schreef:TeckTonie schreef:Ik ben 17, zit nog op school, en ze dachten daar ook dat ik depri was, omdat ik fysiek ziek werd van m'n nieuwe school. Omdat vorige vrijdag beter ging, voelde ik een duidelijk verschil in de voormiddag en namiddag qua lichamelijke klachten. Ik had opeens geen last meer van die rug etc.
Vanuit psychische problemen kunnen ook fysieke klachten ontstaan, dat weet ik zelf maar al te goed.
Ik heb een depressie gehad en echt alles in mijn lijf deed pijn, kon me ook niet meer concentreren, ik had hartkloppingen en was altijd moe.
Arrabel schreef:unicorn_kiss schreef:Volgens mij komt het door de toenemende luxe. 'Vroeger' in de jaren 50, was het werk dubbel zo lang en minstens even hard, maar waren er beduidend minder depressies. Er was geen tijd om na te denken.
Ja.. ik weet het niet.. ik denk dat het vroeger ook een beetje een taboe was om er over te praten.
In deze maatschappij zijn we denk ik ook egoïstischer geworden, we denken meer aan ons zelf, goede baan veel geld verdienen, ouderen in het bejaardenhuis.
Ik zie het een beetje als het volgende: je hebt een grote kudde, je moet met de kudde mee, vroeger als je viel of kreupel was waren er andere mensen die je hielpen met de kudde mee te komen.
Tegenwoordig is het zo als je niet met de kudde mee kan komen dan verrot je maar, niemand helpt niemand meer...
Tenminste zo ervaar ik het.
Twinkle10 schreef:Heb het zelf ook, er word gewoon veel van je verwacht..
School, werk, eigen huis dus huishouden (ben alleen), 4 keer in de week je paard doen... vreet tijd & energie
.
, maar dat lukt me nu niet meer en dan zie je niemand hoor!
. TeckTonie schreef:Ken ik. Moet binnenkort ook alleen gaan wonen, ben net 17 en moet ook opdraaien voor een eigen paard, dat ik 7/7 moet doen. Werken ga ik ook moeten doen, kan niet leven van die uitkering.
Arrabel schreef:Citaat:ben net 17 en moet ook opdraaien voor een eigen paard
Niks moet, als je er geen zin meer in hebt dan zoek je toch een ander tehuis voor je paard?
Ik vind het gewoon een beetje raar neergezet, ik MAG opdraaien voor mijn eigen paard en dat is nou juist 1 van de licht puntjes in mijn leven.