Pleister vast aan wond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amira_

Pleister vast aan wond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 17:37

Hallo bokkers,

ik ben dinsdag gevallen met mijn fiets en heb een grote wond op mijn knie. Nu had ik er een pleister op omdat anders dat wondvocht om mn broek komt. Maar nu zit dus mijn pleister vast aan de wond. Het doet echt pijn vooral als ik hem eraf probeer te halen. Ik heb al heel lang in bad gezeten en hij is niet los geweken.
Wat moet ik nu doen? Ik wil hem er echt graag af hebben.. ;(

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:38

Misschien iemand vragen die hem er hééél snel af wil trekken voor je? Heel eng, maar minder pijnlijk, dan liggen pielen aan dat ding. :)
Laatst bijgewerkt door SjakieXX op 19-02-12 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:38

Lukt losweken echt niet? In bad, in warm water, en dan zo steeds kleine beetjes loswerken.
Soms kan het heel vet maken nog helpen (olie oid).

Hoe groot is de plek? Gaat het om een schaafwond of open wond?

rommulus

Re: Pleister vast aan wond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:40

Als weken niet helpt
Als nog weken en los trekken
Geen pleister er meer op doen lekker laten drogen aan de lucht

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 17:42

SjakieXX schreef:
Misschien iemand vragen die hem er hééél snel af wil trekken voor je? Heel eng, maar minder pijnlijk, dan liggen pielen aan dat ding. :)

Ik wilde hem er zelf ook af trekken, maar het is wel 1 cm bij 1 cm dat ie echt heel strak vast zit.
Britt schreef:
Lukt losweken echt niet? In bad, in warm water, en dan zo steeds kleine beetjes loswerken.
Soms kan het heel vet maken nog helpen (olie oid).

Hoe groot is de plek? Gaat het om een schaafwond of open wond?

Het is een plek van de helft van me knie tot ongeveer 3 cm onder me knie. En het is een open wond. Dus ik ben bang dat als ik die pleister er aftrek dat ie dan nog erger wordt :o

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:44

Misschien juist wel beter dat het iets erger wordt, als het flink gaat bloeden, betekent dat wel dat al het rotzooi van de pleister enz. eruit komt. Als er nog plakspul blijft zitten, dan kan het ook gaan infecteren, dat is ook niet goed.

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:46

Ik denk dat je daar even door heen moet bijten, dus misschien als iemand het voor je wilt doen, dan kun je niet halverwege ineens stoppen. :)

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:47

toch proberen om hem er af te halen in bad... steeds een heel klein stukje. Niet alleen op maar een plek proberen, werk rondom het stukje wat vast zit.
Als je bijv naar de huisarts gaat zijn die meestal niet zo vriendelijk als jij zelf :o

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 18:46

Idd losweken evt onder de douche of in bad en dan onder water voorzichtig los halen.
Je kunt het idd beter zelf eraf halen dan dat ze het bij de huisarts of de post moeten doen. Dat gaat er iets harder aan toe dan dat je het zelf zou doen.

Succes!

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:18

Lijkt me een beetje overdreven om met een vastgeplakte pleister naar de ha te gaan...
Gewoon losweken, moet wel lukken. Kan in bad, douche maar je kan ook gewoon een nat washandje een tijd eropleggen.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:15

Zolang er een pleister op zit kan de wond niet goed drogen, ik zou hem ook in bad (of onder de douche) nog even laten weken als ik jou was, en terwijl je nog in bad zit/onder de douche staat er af trekken.

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:20

Aan bah, dat heb ik een poosje geleden ook gehad en toen zat het gaas ook steeds vast in de wond. De eerste keer dat dat zo was, had ik het alleen een beetje natgemaakt met een washandje, wat dus niet hielp, en heb het gaas er daarna maar gewoon afgetrokken. Nou, dat wil je echt niet := Daarna heb ik steeds onder de douche lauw water erover laten stromen en als het goed is, gaat het dan na een poosje wel vanzelf los. :)

Je hebt trouwens ook vochtige gaasjes/gaasjes met zalf, die gaan veel minder snel vastplakken!

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:24

als je hem eraf hebt, voordat je een nieuwe pleister plakt, beetje vaseline erop doen. dan plakt hij niet meer vast.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:32

Wiesje schreef:
als je hem eraf hebt, voordat je een nieuwe pleister plakt, beetje vaseline erop doen. dan plakt hij niet meer vast.

Ik denk dat er beter geen nieuwe pleister op kan, omdat deze er al sinds dinsdag op zit. Het is ook belangrijk dat de wond kan indrogen, anders blijft het vochtig. Dan kan de wond niet genezen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 03:54

Dit heb ik zo'n beetje wekelijks, maar dan met m'n sokken :')

Weken werkt idd het beste. Ook smeer ik vaak een flinke laag lippenbalsem (Die roze in een blikje) op de pleister. Lukt het dan nog niet om hem eraf te krijgen, dan laat ik hem gewoon een nachtje zitten en doe de volgende dag hetzelfde en meestal lukt het dan wel.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 06:56

Sylke schreef:
Wiesje schreef:

Ik denk dat er beter geen nieuwe pleister op kan, omdat deze er al sinds dinsdag op zit. Het is ook belangrijk dat de wond kan indrogen, anders blijft het vochtig. Dan kan de wond niet genezen.

Hij zit er niet sinds dinsdag op hoor, had hem er zaterdagavond voor mijn wedstrijd opgedaan. Was anders bang dat het door me witte broek heen ging.

Maar hij is er nu af, heb heel lang met een nat washandje gezeten en dan stukje voor stukje eraf gehaald, deed wel pijn maar gelukkig is ie er af. En er gaat ook geen nieuwe pleister meer op..

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 09:35

Mocht de wond echt nog lekken zou je even naar de apotheek kunnen gaan voor een geimpregneerd gaasje of een betadinegaasje. Als je die over de wond heen legt en daaroverheen een grote pleister (of gewoon gaas vastgeplakt) zal het niet meer zo vast plakken

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 09:43

:') dank je voor dat nare gevoel in mn buik :')

Maar gelukkig heb je m er af gekregen, en de tip om zo'n mooie grote vette pleister te halen is al langsgekomen :)
Ik heb er nu standaard één in huis liggen, werkte ook perfect bij brandwonden :o

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 09:47

had presies het zelfde alleen dan met een scooter gevallen (alleen hand ook gebroken), ik mocht tijdelijk geen broeken dragen van de ziekenhuispersoneel. dus joggings broeken, en dan zo veel mogenlijk geen broek aan doen, alleen als je naar buiten gaat. dan moest ik hem verbinden met een vetgaasje en dan een gewoon gaasje en dan vast tapen met een soort slik nog wattes. kun je halen bij de aoptheek.

succes!

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 09:59

ladypaard schreef:

Wha! :D dat herken ik ook ja. Je voelt gewoon dat vervelende gevoel omdat je ook dat gevoel van die pleister lostrekken kent ... brrrr

Maar goed, gelukkig heb je het overleefd :D Aan de lucht drogen is vaak nog het beste inderdaad, niet altijd praktisch helaas.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 10:17

Fijn dat ie los is! Idd niks meer er op doen nu, alleen als het echt niet anders kan. Vet gaasje als de wond nog lekt of nat is en evt een droog gaasje als er een korstje op zit.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 10:50

Wiesje schreef:
ladypaard schreef:

Wha! :D dat herken ik ook ja. Je voelt gewoon dat vervelende gevoel omdat je ook dat gevoel van die pleister lostrekken kent ... brrrr

Maar goed, gelukkig heb je het overleefd :D Aan de lucht drogen is vaak nog het beste inderdaad, niet altijd praktisch helaas.

Ik kreeg ook een wee gevoel in mijn buik....
Aan de lucht drogen is volgens mij achterhaald. Vochtig houden is tegenwoordig het devies. Vette gaasjes gebruiken dus.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:50

Heb je een droge pleister op de wond geplakt??

Je moet altijd een pleister insmeren met vaseline of betadine, omdat dit soort dingen te voorkomen.
En om de paar uur verschonen :j

Gelukkig is ie er nu af!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:01

ladypaard schreef:

Haha hier ook :').

Gelukkig is het gelukt :D! Maar zoals gezegd, je kan hem beter even insmeren, dan blijft hij vet.
En tijdig verwisselen, is ook wat frisser voor je wond.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:19

ladypaard schreef:

Heb ik ook, word nog wat doe namelijk opleiding verzorgende en dan moet je ook wonden gaan doen en die zijn nog wel wat erge dan valwonden :')