gekneusd/gebroken stuitje, rust of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mastrootje

gekneusd/gebroken stuitje, rust of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 16:13

Na een flinke val vandaag tegen het hek van mijn paard heb ik mijn stuitje flink pijn gedaan. Er is me beweging geadviseerd om het in 'soepel' te houden, bij rust zou het vast gaan zitten.

nu lees ik op internet allemaal enge verhalen van maanden last houden, verschoven botjes en nog meer...
dus ik vraag me af of ik het aan moet kijken of dat ik alsnog langs de dokter moet om misschien foto's te laten maken. Ik heb nu pijnstillers genomen maar het blijft veel pijn doen, vooral het opstaan/zitten en het zitten zelf. Lopen doet ook pijn.

Even aankijken? En hoe lang zou dat dan goed zijn?

ManonGrr

Re: gekneusd/gebroken stuitje, rust of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 16:15

Ik zou sowieso naar de dokter gaan! Ik ben 6 jaar geleden van een paard gevallen, met mijn stuitje op een springbalk. Tot 2 jaar terug heb ik er last van gehad! Ik kon zelfs niet meer zitten van de pijn, maar ben nooit naar een dokter geweest. Dus misschien toch maar even langs gaan ;)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 16:18

Ik heb sinds November last van mijn stuitje en ben in Januari maar naar de dokter gegaan. Ik was niet gevallen oid, maar mij werd ook geadviseerd flink veel te bewegen en als dat niet hielp naar de fysiotherapeut. Ik heb er nu nog steeds last van en ik hoop wel dat het snel weer overgaat. In het begin deed het de hele dag pijn, maar nu begint de pijn rond de middag, als ik langere tijd op school heb gezeten oid.

EDIT: qua pijnstillers, ik moest de eerste week driemaal daags een ibuprofen nemen en daarna alleen nog als ik ging sporten. Nu gebruik ik het niet meer

_Nicky_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 16:19

Ik zou voor de zekerheid toch even naar de dokter gaan..Niet dat ze er heel veel aan kunnen doen trouwens. Ben 3 jaar geleden ook van mijn paard gevallen, op mijn stuitje.. Na controle bleek ik een scheurtje in mijn stuitje te hebben. Ik moest juist veel liggen en niet bewegen, kon ik ook niet echt. Nu voel ik het nog steeds als ik lang in dezelfde houding moet zitten of als ik per ongeluk met mijn kont ergens tegen aan bots ofzo. :D Erg gevoelig ding dat stuitje...

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 16:22

ik ben destijds naar de Eerste Hulp gegaan, was gekneusd stuitje.
Ik moest gewoon doen wat ik kon, het lichaam geeft vanzelf aan wat wel of niet kan.
Paar maandjes last van gehad, nu nergens meer last van
Beterschap!

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 16:33

was er al bang voor, dat ze weinig konden doen. Hoopte ook altijd dat ik nooit iets aan m'n stuitje zou krijgen omdat er inderdaad altijd verhalen zijn dat het zo gevoelig blijft.

Ik kijk het even aan, als ik naar de dokter zou willen kan ik ook pas woensdag in verband met examens maandag en dinsdag...

Eleionomae

Re: gekneusd/gebroken stuitje, rust of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 12:36

mijn moeder heeft ruim 5 jaar een 'chronisch ontstoken' stuitje gehad, ze lijkt er nu redelijk vanaf te zijn, maar lang zitten op slechte stoelen is nog steeds niet goed. Ze heeft toen op aanraden van de huisarts ook zo'n speciaal kussen opgehaald bij het hulpmiddelen centrum en daar heeft ze al die jaren dankbaar gebruik van gemaakt en dat ding ging ook overal mee naar toe. Beweging was inderdaad ook wat haar werd aangeraden en niet te lang stil zitten op dezelfde plaats :) verder kreeg zij het advies om in de tijd dat het echt veel pijn deed een paracetamol spiegel op te bouwen, maar dat kwam ook omdat ze ook andere medicatie slikte die niet samen ging met iboprufen.

Sterkte ermee

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 12:47

Ga AUB naar een dokter. Ik was met m'n stuitje op een balk gevallen, niets van aangetrokken, terug opgestapt en nu, 5 jaar later, kan ik nog steeds niet deftig zitten op m'n zadel, en begint m'n stuitje pijn te doen na een aantal uren te zitten in een auto of een bus.