Het gevoel van dat je te dik bent.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Brainfail

Het gevoel van dat je te dik bent.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 23:33

Hey mensen ik heb echt het gevoel van: amai ik ben echt veel te dik.
Wie heeft het nog meer ik bedoel mijn vrienden en ouders zeggen: Nee hoe kom je daar bij maar als ik in bekini ofzo ben en ik kijk naar men buik of ik kijk in de spiegel heb ik echt zoiets van: hoezo niet te dik zie mijn buik vre-se-lijk!
Soms denk ik echt zo als mijn vriendin zegt: ik moet echt afvallen ik ben te dik (terwijl ze super slank is) van hoezo jij bent slank ooit mijn buik gezien.
Wie heeft dit nog meer?
En wie heeft tips om van dit gevoel af te komen of zal ik toch maar flink aan de buiksprieroefeningen gaan meer sporten gaat niet ik rij bekan elke dag 1 uur ong. heel intensief paard en op vrijdag ook nog 1/2 uur boogschieten.

Gr: Caressa

TurdusMerula

Re: Het gevoel van dat je te dik bent.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:34

Lees je onderschrift eens goed :D

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 23:35

Ja ik weet het maar helaas denk ik er niet altijd zo over :n

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:41

Ik zie in je profiel dat je 14 bent.. Hoe cliché maar dit soort dingen horen erbij op jouw leeftijd :j
En daarbij, als iedereen tegen je zegt van niet, waarom zou je hen dan niet geloven?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:46

Inderdaad, het hoort erbij. Bovendien als ik die foto in je profiel kijk ben je een mooie slanke meid, niks aan doen dus!

Tessa_1

Als ik in je profiel kijk ben je gewoon mooi op gewicht zo hoor. Niet te dik en niet te dun :)

En volgens mij voelt iedereen zich dik als ze in bikini voor de spiegel staan.. ik weet dat ik dat in elk geval met mijn buik ook een beetje heb en ik ben net niet te licht.. :+
Het heeft er denk ik meer mee te maken dat je je eigen lichaam bijna helemaal ziet en dan op dingen gaat letten waar je al wat onzekerder over bent :)

Edit: En misschien heeft jou vriendin dus wel hetzelfde als jij, kan best zijn dat als jij tegen haar zegt: "Ik moet afvallen want ik vind mijn buik niet mooi" dat zij denkt "Hoezo, dat is toch helemaal niet nodig.. mijn eigen buik daarentegen.."
Laatst bijgewerkt door Tessa_1 op 17-02-12 23:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Teteltee

Je bent 14! Toen ik 14 was vond ik mezelf ook veeeeel te dik, toen ik 12, 13, 15, 16, 17, 18, 19 was ook. Toen ik 20 werd vond ik mezelf nog steeds te mollig maar wel oké, uitstraling is immers ook belangrijk begon ik toen in te zien. Nu ben ik 24 en vind ik mezelf prima! Ik ben helemaal niet dik, gewoon niet zo groot en een gezonde Hollandse meid met benen, billen en eeh, meer van dat soort dingen ;) Zou niet anders willen zijn. En het allerleukste: Ik weeg nu precies evenveel als toen ik 14 was, alle lijn- en sportregimes hebben uiteindelijk dus helemaal niks uitgemaakt. Moraal van dit verhaal: Het hoort bij de leeftijd. Als je later terug denkt heb je spijt van alle tijd die je hebt verspild aan je druk maken over je lichaam, dus doe het maar gewoon niet :)

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 23:51

Het vervelende is de meisjes van mijn klas wegen allemaal (waarvan ik het weet) rond de 50 kilo en ik weeg 58 kilo?.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:52

Dat is een heel netjes gewicht hoor! Geloof dat er in mijn klas ook wel meiden waren die boven de 65 wogen. Hoe groot ben je?

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:54

Toen ik zo oud was was ik ook 10 kg zwaarder dan veel van mijn vriendinnen, maar ik was gewoon vroeger lichamelijk volwassen en dus al wat voller, waar veel meisjes nog 'planken' waren om het maar even zo te zeggen. Uiteindelijk zijn de meeste van die meiden mij voorbij gegaan qua gewicht, ik was er gewoon eerder bij. Hoe lang ben je inderdaad?

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:56

Hm.. op zijn 14e is iedereen nog in de groei he? En sommigen zijn daar sneller/eerder mee klaar dan anderen :) (Denk aan toenemende cupmaat wat bij de een meer wordt dan bij de ander etc.. dat weegt ook wat hè)
Bovendien wegen spieren meer dan vet, dus als jij elke dag een uur paardrijdt en ook nog boogschiet, dan zal jij waarschijnlijk meer spieren hebben :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:56

Dit is onzekerheid :) En dan gaat allemaal wel weer weg met de jaren.

Ik heb het net ietsjes ernstiger. Ik ben jarenlang veelste dik geweest en ondanks dat ik nu al weer een hele tijd mooi op gewicht ben voel ik me elke dag nog te dik. Als ik dan in de spiegel kijk zie ik dat het niet waar is. Toch voel ik nog de onderkin en blubberbuik zitten, die er helemaal niet meer zijn. Ik dacht dat dit topic daarover zou gaan :)

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:00

Vergeet ook niet dat de meeste meiden op die leeftijd onzeker zijn over hun gewicht, ook jouw vriendinnen waar je het niet van verwacht. Zij vinden zichzelf bijvoorbeeld te dik terwijl jij dat helemaaaal niet vind, net zoals zij dat niet van jou vinden ook al ben je wel onzeker. Of iedereen dus altijd helemaal eerlijk is wat gewicht betreft moet je je ook nog maar afvragen. Ik heb heel lang tegen iedereen gezegd dat ik onder de 60 woog, omdat al mijn vriendinnen dat ook wogen (of zeiden te wegen) terwijl ik er toch al 2 kilo overheen zat toen ik zo oud was als jij ;)

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 00:02

Winged schreef:
Dat is een heel netjes gewicht hoor! Geloof dat er in mijn klas ook wel meiden waren die boven de 65 wogen. Hoe groot ben je?

Ik ben ong. 1,62 (zo groot was ik toen ik te laatste keer gemeten ben) maar dat kan nu ook wel een paar centimeter groter zijn hoor en ik weeg 58 kilo.

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:06

En wat Tessa_1 zegt ja. Een vriendin van mij is 24 jaar, 1,70 en weegt 80 kilo. Dan denk je wow, die is dik! Maar ze roeit iedere week zo'n 10 uur en is dus juist super gespierd en afgetraind. Spieren zijn inderdaad veel zwaarder dan vet! Ik ben 1,64 en weeg 65 kilo. Nu kan je het op mijn profielfoto's niet goed zien door die grote jas maar vind je mij dan ook dik? Ik ben bijna even groot en zwaarder dan jij. Natuurlijk wel iets ouder, maar toch. Je ziet hopelijk wel aan mijn gezicht en benen dat ik niet dik ben. En dan ben jij het dus al helemaal niet! No worries! :)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:09

Je ziet je zelf altijd anders dan een ander. Maak eens een filmpje van jezelf en een paar van je vriendinnen, dan kun je jezelf van een afstandje bekijken en vergelijken met je vriendinnen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:11

Helemaal niks om je zorgen over te maken! Je zegt al in je OP dat je per dag 1 uur sport. Van sporten krijg je spieren en spieren wegen meer dan vet. Als ik je foto bekijk was je waarschijnlijk ook al vroeg ongesteld en loop je misschien wat voor op je vriendinnen qua lichamelijke ontwikkeling. En nee: Daar hoef je je helemaal niet voor te schamen, kan je ook al trots op zijn.

Even voor de duidelijkheid: Ik woog sinds mijn 14de rond de 55 kilo, dit is zo geweest tot mijn 22. Nu ik 23 ben weeg ik rond de 60 kilo. En ik pas nog steeds een maatje 34 broek, maar heb wel wat vormen gekregen. En dat zou tijd worden want dat schoot voor geen meter op.

Bovendien: Iedereen is onzeker in een bikini, zeker nu we allemaal zo wit zijn, valt het nog een keertje extra op ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 08:37

TS: Op jouw leeftijd voelde ik mij ook standaard te dik, terwijl ik echt een stokbroodje was (je kon bijna door me heen kijken). Geniet ervan, want tegen de tijd dat je net zo "oud" bent als ik nu dan kijk je met weemoed terug naar de tijd dat je inderdaad nog zo slank was. ;)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 08:52

Ik herken dit (helaas). Meid, stop met zo kijken. Je verpest je zelfbeeld, en als je echt gaat lijnen, ga je jezelf heel veel pijn doen, geloof me.
You're perfect just the way you are.

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 08:56

heey ik weet hoe je je voelt, ik voel me ook zo.. mn buik is best wel dun maar ik heb een hele grote uitstekende kont en o-benen. dus ik vertoon me ook liever niet in bikini en als het dan toch moet doe ik gewoon zo'n lange surfbroek erover aan. ik ben 17 trouwens

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 09:02

Ik ben intussen 24 en 163 lang, 70 kilo zwaar. Dat ik jou leefttijd was woog ik 65 kilo en was ik al 163, dus uitgegroeid en al redelijk ronde heupen. Het is niet anders leef gezond en ga niet lijnen, want dat maakt het allemaal veel erger.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 09:11

Ach meid maak je toch niet druk, je heb jezelf niet gemaakt en als iedereen hetzelfde figuur had zou de wereld er heel slank bijlopen in een ieder zijn ogen.

Let op.. vriend van mij ging naar een datingsite, vulde zijn profiel in en schreef daarbij dat diegene die hij zocht toch wel maatje 36-38 moest hebben want hij vond vrouwen met maar 42-44 veeeeel te dik.
Zat hij mij te vertellen... en de opmerking die hij maakte....
Ja ze moet net zo'n figuur hebben als jij.. en weet je wat mijn opmerking was.

Nou dan zou je nooit mijn vriendje worden want ik heb maar 42-44.... en zijn bek viel open.
Nee was niet waar volgens hem... jawel..
Maar ik was toch niet dik..
Nee.. maar ook geen maat 36-38.

Wat ik hiermee wil zeggen.. het gaat om je uitstraling en niet om die 8 kilo.. als jij goed in je vel zit zien de mensen die 8 kilo niet.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 13:34

Thanks allemaal ik begin nu eigelijk echt te beseffen dat het best meevalt en dat ik me niet zo druk moet maken maar toch zal het denk wel een beetje blijven op mijn leeftijd. :) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 13:51

Maar weet je wat het is.. Het ligt ook aan je bouw en zo. Ik ben 50 kilo en één van mijn beste vrienden 67 of zo. Ik ben 1.58 en zij is 1.67 of iets. En weet je wie jongens leuker vinden als ze kijken naar figuur? Nou, mij niet hoor. :+ Zij is ook gewoon mooi gebouwd hoor, in verhouding. Terwijl ik alles verzamel op m'n buik en heupen haha. Maar moreel van het verhaal: je bent goed zoals je bent. Gewicht zegt niet alles. :n Die vriendin is ook gewoon heel gespierd en zo.. spieren wegen ook veel he. Bovendien, als ik in je profiel kijk zie ik een hele slanke meid!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:00

Meid, maak je daar alsjeblieft geen zorgen om!
Ik heb precies hetzelfde idee, en dat al jááren over mezelf.
Ik doe wel buikspieroefeningen, maar dat is meer omdat ik me daar beter bij voel. dan heb ik ook echt het idee dat ik slank ben.(En dat ben ik ook)
Ik ben 1.79 of 1.80M en weeg(2 minuten geleden nog) 66.0 kg.
Maar ik ben vrij fors gebouwd. Als je me ziet denk je dat ik dat verzin, maar ik heb de bouw van mijn moeder, heb een vrij brede ribbenkast en een stierennek.
Maar zoals je onderschrift ook al zegt:
Je bent zoals je bent en niet anders. Niemand is perfect.

Ohja, en nog een tip: Niet je vast gaan pinnen op tijdschriften met slanke vrouwen erin, want vaak is dat gephotoshopt