Uitslag rontgenfoto's rug (wervelkolom)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gurly

Uitslag rontgenfoto's rug (wervelkolom)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 08:07

Goedemorgen lieve bokkers,

In December begon ik last te krijgen van mijn schouders en nek. Het werd zo erg dat ik m'n schouders amper kon bewegen en een hele week niks heb kunnen doen. De doker (andere dokter, aangezien het in het weekend was) gaf aan dat ik een slijmbeursontsteking had en daar heb ik pijnstillers voor gekregen. Anderhalve week later, had ik nog steeds heel erg pijn en het werd alleen maar erger. Toen hebi k een afspraak gemaakt bij m'n eigen dokter. Hij gaf aan dat m'n schouders overbelast waren en dat fysio en daarna houdingstherapie goed zal doen. Ik kreeg Zaldiar mee (parcetamol met tramadol) voor de pijn. De fysio hielp.. naar een maand had ik minder last en kon ik weer normaal bewegen en ben ik langszamerhand ook gestopt met Zaldiar... Nog geen week later, kreeg ik heel veel pijn onder in m'n rug.. hiervoor ben ik 2 keer naar de fysio en dit hielp niet. Ik ben er weer mee naar de dokter gegaan en hij wist niet precies wat het zou zijn. Houdingstherapie (waar ik nog niet mee was begonnen) leek hem het beste Hij wou dat we foto's gingen maken van mijn rug. Hij gaf aan dat hij er niks van verwachtte, maar mocht er iets aangeborens zijn of een afwijking, dan is dat goed om te weten voor die gene die mij houdingstherapie gaat geven.

Woensdag werd ik gebeld... of ik maandag terug wil komen, want ze hebben iets gevonden op m'n rontgenfoto's!! Maar ze willen niet zeggen wat het is.. Heb al aangegeven dat ik niet het hele weekend door wil, zonder dat ik weet wat het is.. maar het kon gewoon niet eerder volgens de doktersassistente. Ze heeft me uiteindelijk wel kunnen vertellen dat het iets ging ''wat aangeboren was''.

Jullie snappen me vast wel dat ik echt niet meer kan wachten.. ik heb op internet gekeken, maar daar kom ik geen leuke dingen tegen. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Ik verwacht echt geen hele gekke dingen, maar ze laten me wel terugkomen hiervoor, dus het zal ook wel geen werveltje zijn die niet helemaal recht staat...

hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft en wat het zou kunnen zijn..

Amaryllis

Re: Uitslag rontgenfoto's rug (wervelkolom)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 08:10

Ik zou niet teveel gaan zoeken op internet, dat zijn vaak de "ergste" verhalen die je daar vindt. Ik zou, hoe moeilijk het ook is, echt afwachten tot maandag en jezelf niet gek maken met allerlei enge ziektebeelden!!

Succes :j

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 08:22

Ik heb zelf een scoliose in mijn rug.. is ook gebleken adhv rontgenfoto's.. ik zou me er niet te veel zorgen om maken.. als het aangeboren is betekend dat dat je er al je hele leven mee loopt en dan kan die laatste week ook geen kwaad:) als het ernstig was hadden ze je vast en zeker eerder laten komen toch:)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 09:06

Als ze je laten wachten tot maandag, kan je er in elk geval van uitgaan dat het niet iets zeer ernstigs of acuut is. Ik zou me dus niet al te veel zorgen maken. Zoeken op internet kan je beter laten, allereerst vind je daar voornamelijk de meest dramatische verhalen (succesverhalen plaatsen mensen namelijk niet, ze gaan alleen het internet op als iets fout gaat) plus dat je geen idee hebt waar je naar moet zoeken.

Hoe lastig ook, vertrouw op je arts en laat het los tot maandag. Je kan jezelf een heel ellendig weekend bezorgen of gewoon genieten van je weekend, de uitslag maandag word er niet anders van.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 09:21

Als ik dit lees denk ik aan een Scoliose.... Heb dit zelf ook (is aangeboren) en geeft idd dezelfde klachten.
Maar als je eenmaal weet wat het is en hoe je er mee om moet gaan, wordt het een onderdeel van je leven en kan je steeds beter omgaan met de pijn!

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 09:43

marjolein88 schreef:
Als ik dit lees denk ik aan een Scoliose.... Heb dit zelf ook (is aangeboren) en geeft idd dezelfde klachten.
Maar als je eenmaal weet wat het is en hoe je er mee om moet gaan, wordt het een onderdeel van je leven en kan je steeds beter omgaan met de pijn!

dit kan ik bevestigen:)

mocht iemand geinteresseerd zijn in de rontgenfoto's dan hoor ik t wel:)

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 09:43

Jullie hebben gelijk.. ik moet het even laten gaan (maar is wel echt heel moeilijk)
Ik heb even op Scoliose gezocht en het zou me niks verbazen als dat het is, want heb inderdaad de klachten van Scoliose, zoals wordt vermeld op internet.

Mocht iemand als nog ideeen hebben, hoor ik het graag..
Maar inderdaad, ik ga niet van het ergste uit, want dan hadden ze me wel eerder laten komen.

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:54

weet je al iets meer?

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 13:33

Liejn schreef:
weet je al iets meer?

Yes, eergisteren de uitslag gekregen.

De knop van mijn onderste lendewervel is groter dan normaal (dus aangeboren)
Deze drukt tegen mijn heiligbeen. Dit heeft beetje het zelfde idee als een hernia.
1 maart moet ik naar het ziekenhuis en gaan ze me verder behandelen.. kan zijn dat ik moet worden geoppereerd,,
maar kan ook zijn dat door therapie de pijn verminderd kan worden.

Dus even afwachten.....

Afbeelding