kunnen jullie me een beetje raad geven ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

S_R_A_H_A

kunnen jullie me een beetje raad geven ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 16:33

Ik ben enkele dagen naar vk geweest en ben 5 weken zwanger. Ik was al al die weken ziek ( misselijk, buikpijn, geen eetlust) wat wel normaal is. Maar ik ben na 7 uur werken zo kapot dat ik niets meer kan( rug en bekkenpijn). Ik slaap snachts al niet meer van de pijn in mijn rug. Ik wil nog niets op het werk laten merken omdat ik op het attestje van vk wacht dat ik krijg met 8 weken voor mijn werkgever. Maar ben gewoon ten onenige raad , ik neem genoeg rustpauzes , probeer het rustig aan te doen. En nog helpt dit niet krijg zelfs bij inspanning soms erge buikpijn. Als ik zit gaat het over. Ik heb wel geen makkelijk werk in de keuken altijd rechtstaan, zware dingen tillen afwisselend met in de onderhoud.
Kan iemand me raad geven ?

zonnebloem18

Re: kunnen jullie me een beetje raad geven ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:36

sta je niet verkeerd?
Zulke klachten kunnen volgens mij echt nog niet door je zwangerschap komen.

*judith*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:40

Als je denkt dat het bekkenpijn is, kun je het beste even een afspraakje maken met een bekkenfysio.
Die kunnen je echt helpen en de klachten verminderen.

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 16:41

Ik heb al wel enkele gezondheidsklachten ( ik kan bv niets meer van sport doen), heel veel last van nek enzo daarom maakt me dit helemaal bang. Ik ga precies met de dag achteruit

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 16:41

zonnebloem18 schreef:
sta je niet verkeerd?
Zulke klachten kunnen volgens mij echt nog niet door je zwangerschap komen.

nee ik heb volgens mij een goede houding maar moet op het werk 7 uur aan een stu k mij bukken, dingen tillen dan is dat nogal moeilijk soms

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:45

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:56

Heb je ook al eens iets opgezocht over een ectopische zwangerschap? Dat geeft ontzettend veel pijn en ongemak en kan heel gevaarlijk zijn mits niet tijdig onderkent. Is er al een echo gemaakt om te zien of het vruchtje op de juiste plaats zit?
Met heftige buikpijn of rugpijn vroeg in de zwangerschap voordat je een echo hebt gehad moet je altijd z.s.m. naar je huisarts of behandelend arts toe.

TS heb je ook bloedverlies of andere klachten?

edit: ik wil TS natuurlijk geen spookverhalen aanpraten, maar een bezoekje aan de verloskundige met dit soort klachten is zeker geen slecht idee.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:02

Inderdaad naar een bekkenfysio en verder op het werk melden dat je door je rug bent gegaan omdat je nog niet wilt vertellen dat je zwanger bent.

Of eventueel alleen bij je leidinggevende de situatie uitleggen met het verzoek erbij om het nog even stil te houden voor de andere collega's.

Een goede bekkenfysio is vaak bekend bij de verloskundige, dus daar kun je een telnr aanvragen.

En gefeliciteerd :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:04

Heb je geen last van spanning? :) (omdat je nu al 3 topic hebt geopend met wat problemen. Kan best zijn dat die stress/spanning ook z'n uitwerking heeft op je lichaam)

En anders zou ik ook fysiotherapie voor je bekken en rug aan willen raden.

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 20:29

InekeH87 schreef:
Heb je ook al eens iets opgezocht over een ectopische zwangerschap? Dat geeft ontzettend veel pijn en ongemak en kan heel gevaarlijk zijn mits niet tijdig onderkent. Is er al een echo gemaakt om te zien of het vruchtje op de juiste plaats zit?
Met heftige buikpijn of rugpijn vroeg in de zwangerschap voordat je een echo hebt gehad moet je altijd z.s.m. naar je huisarts of behandelend arts toe.

TS heb je ook bloedverlies of andere klachten?

edit: ik wil TS natuurlijk geen spookverhalen aanpraten, maar een bezoekje aan de verloskundige met dit soort klachten is zeker geen slecht idee.

ik heb geen bloedverlies, een vruchtje was nog niet te zien omdat het te vroeg was maar bloedtest gaaf voor mijn 5 weken de juiste waardes

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 20:30

ik heb zeker geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap alles was dik in orde op dat vlak

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 20:31

En spanning? Je bent nog jong, ik weet niet of je nog thuis woont? Kan echt veel invloed hebben op je lichaam en zorgen voor die extra vermoeidheid.
Gewoon als meedenken bedoeld natuurlijk :)

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:56

de klachten die u omschrijft kunnen bij een zwangerschap voorkomen maar het hoeft niet hoor.
hoe is de verdere toestand van je lichaam?
om zo een heftige pijnen te hebben lijkt me dat heel raar als dat iets met je zwangerschap te maken heeft tenzij het buitenbaarmoederlijk is.
hoe weet u trouwens of dit niet zo is? Bloedwaardes tonen dat namelijk niet aan hoor@!!
als deze pijn met de dag erger word adviseer ik je heel sterk om naar de HA te gaan

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 13:24

isabelle schreef:
de klachten die u omschrijft kunnen bij een zwangerschap voorkomen maar het hoeft niet hoor.
hoe is de verdere toestand van je lichaam?
om zo een heftige pijnen te hebben lijkt me dat heel raar als dat iets met je zwangerschap te maken heeft tenzij het buitenbaarmoederlijk is.
hoe weet u trouwens of dit niet zo is? Bloedwaardes tonen dat namelijk niet aan hoor@!!
als deze pijn met de dag erger word adviseer ik je heel sterk om naar de HA te gaan

ik heb een week geleden een echo gehad en daar was geen buiten baarmoederlijke op te zien alles was perfect