Tips voor erge pijn ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jilzet

Tips voor erge pijn ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 16:44

:wave: ,

Ik ben een tijdje geleden geopereerd aan me linker knie. Over twee weken moet me rechter... Allebei mijn knieen staan verkeerd, dus gaan ze me opereren aan me weken delen. Bij mijn vorige operatie, had ik morfine gekregen. Het kan niet sterker! Maar toch had ik heeeel veel pijn... ik begon er tegen te ''vechten'' zei mams. Hebben jullie dit zelf ook meegemaakt & hebben jullie tips voor mij? Laat graag een reactie achter. Dit moest ik even kwijt. :) .

:evaw:

maj0

Re: Tips voor erge pijn ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:47

Ik heb jammer genoeg nog geen wondermiddel gevonden voor pijn. Ik zelf heb namelijk onwijze hoofdpijn. Ook bij mij helpen tabletten niet. Ik hoop voor je dat het deze keer mee valt. En dat je er snel weer boven op bent.

Verder kan ik je jammer genoeg geen tips geven. Alleen maar sterkte wensen!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:48

Contact opnemen met je arts en vragen of hij je iets kan voorschrijven?

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 16:49

Ze kunnen helaas geen sterkere pijnstiller geven voor na de operatie. Ik mag zelf wel pilletjes nemen enzo. Alleen hou ik dan toch nog wel erge pijn over...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:54

Welke vorm van Morfine krijg je?
Ws kan je er wel 4x2 paracetamol naast nemen, maar veel meer dan dat zal het niet wezen...

@maj0, sommige pijnstillers kunnen hoofdpijn veroorzaken als bijwerking, als ik flink hoofdpijn heb werkt paracetamol bij mij beter dan bruffen, daar krijg ik alleen maar meer hoofdpijn van :Y)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:59

Paracetamol versterkt toch ibuprofen?

Ik ben het wel eens met Thirty, overleg eens met je arts of hij nog bepaalde combinaties (eventueel) kent die jou meer pijnstilling zullen bieden dan een enkele paracetamol.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:01

Letizia schreef:
Welke vorm van Morfine krijg je?
Ws kan je er wel 4x2 paracetamol naast nemen, maar veel meer dan dat zal het niet wezen...

@maj0, sommige pijnstillers kunnen hoofdpijn veroorzaken als bijwerking, als ik flink hoofdpijn heb werkt paracetamol bij mij beter dan bruffen, daar krijg ik alleen maar meer hoofdpijn van :Y)

Ik weet het:) Ik slik daarom ook helemaal niets meer. Heb van de neuroloog tramadol gehad (net onder de morfine) dat hiep niets. Ben toen maar weer gestopt. Anders krijg je idd te horen van de doktoren ja maar u heeft hoofdpijn dat de pijnstillers.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:52

De enige tip die ik kan geven is : neem je pijnstillers op tijd. Als je te lang wacht helpen ze niet meer.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:02

LZP -> MW

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 19:00

ik bedoel meer of jullie tips hebben om met ''mezelf'' te doen, zeg maar zonder pijnstillers.

Mijn moeder had ook een boek gekocht, en daar staat in hoe je je zelf kan hypnotiseren. Dan ''verdoofd'' de pijn, zeggen ze. Mams gaat het me leren, hoop dat het werkt. Volgens mij doet een vakir (ofzo..) dat ook?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:56

Proberen je aandacht ergens anders op te richten, een spannend boek of een spelletje.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:07

Ik heb zelf meerdere botoperaties gehad. Ik kreeg toen inderdaad een bepaalde dosis paracetamol per dag, zodat dit de morfine zou versterken. Daarnaast dus nog Morfine via een infuus. Deze kon ik zelf in kleine hoeveelheden toedienen via een knop, op de momenten dat ik dat wilde (met een maximum uiteraard). Ik was helemaal niet zo met pijn bezig en richtte me vooral op andre dingen. Wellicht kan je mediteren tegen je pijn (ik ken dat wel met angst)? Zoek afleiding em maak jezelf niet bang dat het pijn gaat doen..

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:00

Allereerst zou ik zeker overleggen met jou eigen arts.
Ik heb chronisch pijn en heb naast mijn gebruikelijke pijnstillers ook een tens apparaatje (geeft elektriciteit af waardoor je zenuwen minder goed/geen pijn meer kunnen waarnemen) echter weet ik niet of dat na een operatie gebruikt mag worden.
En als jij niet voldoende reageert op morfine kan het zijn dat je op bijvoorbeeld fentanyl (zit in de zelfde klasse als morfine) wel reageerd. Of dat je op diclo of ibu juist super reageert, maar dat je op morfine juist niet reageert/tegen vecht ;-)

Daarnaast actief (mentaal, niet fysiek he haha) zijn met bijvoorbeeld een werkstuk schrijven, vrienden die langs komen, lezen, internetten, tv kijken, iets leren voor school, je hond een truckje aanleren een foto boek maken etc.
Kortom afleiding zoeken!