Vraag aan de kapsters, krultangen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Vraag aan de kapsters, krultangen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 19:52

Beste kapsters (en kappers natuurlijk ook!) van Bokt,

Thuis heb ik een fijne CHI stijltang waar ik echt grote vrienden mee ben.
Ik heb onwijs pluizig haar en kan er nadat het gedroogd is eigenlijk helemaal niets mee. Maar het stijle met de chi is super en ik krijg zacht en glanzend haar en kan er met mijn vingers doorheen!

Van mezelf heb ik krullen, kapsters zeggen vaak dat ze het geweldig vinden en ik snap er niets van. Maar goed ik ben dus op zoek naar een krultang voor gecontroleerde krullen. Er is zo ontzettend veel!! De chi; ja geweldig maar het prijskaartje staat me niet aan.
Verder is er nog Braun, babyliss, Carmen.. bij de laatste twee de twijfel over het merk. Revolvit, nooit eerder van gehoord maar schijnt erg handig te zijn. Om uiteindelijk maar niet te spreken over de maten die er zijn; 19, 26 en 32 en nog veel meer maten heb ik voorbij zien komen.
Natuurlijk kan ik ze niet aanschaffen en weer terugbrengen als het niet bevalt.

Wat kunnen de kapsters voor advies geven bij het aanschaffen van een krultang en hoe kan het beste naar de maat gekeken worden. Wat uiteindelijk zegt 26 mij helemaal niets :+

Tammy_

Re: Vraag aan de kapsters, krultangen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:55

ik ben geen kapster, maar ik ben wel into de stijl-en krultangen :') de nummers houden in hoe groot de barrel is (waar je je haar omheen doet), dus hoe groot je krullen worden. Van maat 19 krijg je kleine (pijpen)krullen, van maat 32 grotere, meer grove krullen.
qua merk is het erg prijsafhankelijk, en bij sommige krultangen kan je zelf de warmte instellen, het is een beetje kijken waar je naar zoekt :)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 19:57

Ervaring van thuisgebruikers ook erg fijn!
Tammy dat had ik wel begrepen van die maten, maar hoe kan je uiteindelijk een fijne maat kiezen ik bedoel, terugbrengen stellen ze niet zo op prijs denk ik. "sorry mevrouw, deze is te klein :+"
Ik neem aan dat je zelf ook een krultang hebt? Mag ik vragen welke je hebt en hoe die bij je bevalt?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:15

ik heb er 2, een kleine (19) en een grote (35) die een tijdje geleden bij de kruidvat in de aanbieding waren, samen voor een tientje, om te proberen. De kleine gebruik ik het meeste, de grote maakt eerder slag dan krullen bij mij, en dat zakt ook vrij snel weer uit.
Een vriendin van me heeft een braun satin kruller, en die was toch wel véél fijner dan die van mij. Je kan daarbij de temperatuur nauwkeurig aanpassen op je haar, en hij was gewoon veel prettiger om mee te werken, de barrel is groter maar de krullen bleven heel mooi zitten. Maar dat ding is ook weer 50 euro -O-
Ik heb ook eens zo'n krul borstel geprobeerd maar daar werd mijn haar onwijs pluizig van #)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 20:17

Die satin van Braun zag ik dus ook. Leek me een hele fijne, maar a wat ik op youtube zag viel het tegen.
Lastig lastig....

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:23

Ik heb zelf een revolv'it. En ik vind hem ideaal.
Je moet er wel even een handigheidje in krijgen maar dan gaat het echt snel. Je zet hem boven in je haar in, en vervolgens draait de tang het haar er vanzelf in. :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:27

Ik heb een Braun Satin. Even een aanschaf, maar het geld zeker wel waard! Echt een ontzettend fijn ding. :)

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:29

Ik heb een Remington van 19 mm die superfijn en goed werkt, heb ook een grove zal wel 35 mm zijn maar daar krijg ik dus echt met geen mogelijkheid een krul mee in m'n haar.. Geloof 30/40 euro.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:29

Ik heb de babyliss easy curl en vind het helemaal ideaal :D Krijg er leuke krulletjes van en ze blijven goed zitten, kan er vrij veel haar op kwijt, want ik heb haar tot halverwege mijn rug (40 a 50 cm) en dit kan ik er wel omheen draaien. Erg grote krullen worden het alleen niet, hiervoor moet je echt een krultang hebben met een grote inch, maar ik vind hem erg fijn omdat er ook geen clip op zit, en je het er dus zo omheen kan rollen :D

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 20:36

Ik neig naar de revolvit, het filmpje wat ze erbij lieten zien was super.
Ik hoor graag nog meer.

Hoe zijn jullie uiteindelijk tot de maat gekomen?

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:23

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 21:25

Mooi! Dat is inderdaad de maat die ik zoek.
Is het mogelijk om na te gaan welke maat je hebt?

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:40

26 :j
Ik heb hem trouwens via internet besteld. De kapper vroeg er 70 euro voor. Via een site (zijn er genoeg die ze verkopen) heb ik hem voor 38 euro

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:48

Ik heb de Revolvit 38 en kan er geen foetsoenlijke krul uit krijgen, een hele flauwe slag is het meeste wat ik eruit geperst kreeg... helaas! Het systeem vind ik ook niet fijn werken, het is wel fijn als je het bij een ander doet, maar niet bij jezelf.

Uit mijn 32 mm tang krijg ik wel gewone grote krullen.

Heb ergens nog wel een foto van al mijn tangen, kun je goed het verschil in grootte zien!
Edit, er missen er nog wel een paar op de foto, grote verzameling :D
Vlnr
Conair Instant Heat 1/2 " (12 mm)
Iso Beauty Clipless Ceramic 1/2" (12 mm)
Sibel Curl & Go Tourmaline 1 1/4 " (32 mm)
Ultron Revol'vit Ceramic 1 1/2 " (38mm)
Conair Instant Heat Tourmaline/Ceramic 1 1/2" (38 mm)

Afbeelding

De getallen staan dus voor de diameter van de tang! :D

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:53

Ik heb een krultang van babyliss, 24 inc. Geweldig ding! Hij was maar 30 euro, prima kwaliteit. Het handvat voelt alleen een beetje plastic, maargoed, ik verwachte ook niet veel voor die prijs. Als je wil heb ik nog wel een foto van mijn haar in de krullen gemaakt met de babyliss.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:57

Dit krijg ik met heeeeel veel pijn en moeite uit die Revolvit tang (38 mm) geperst
Afbeelding
Afbeelding

Dit met de 32 mm tang
Afbeelding

Afbeelding

combinatie 32mm en 12 mm tang
Afbeelding

12 mm tang
Afbeelding
Afbeelding

Hoop dat het je een beetje een beeld geeft

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 09:51

Focussed, wat een collectie en wat een bos haar heb je.
die combinatie van 2 tangen is wel ontzettend mooi.
Jammer dat de 36 niet goed pakt. Dank je wel voor de foto's, krijg er een leuk en goed beeld van zo!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 10:04

Ik heb de Remington Professional krultang 19mm.
Krijg er hele fijne krullen van.
In Amerika had ik nog een fijnere, stom dat ik 'm niet heb meegenomen... Die maakte echt top krullen en bleef de hele dag inzitten.
Maar ben ook zeker tevreden over bovenstaande.

http://www.douglas.nl/douglas/Hair-Styl ... 43704.html
Kunt zelf temperatuur aanpassen, zit bescherming omheen dus mn haar blijft ook mooi ervan.

Hier had ik alleen onder gekrult, want ging het in een staart doen :D
Afbeelding

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 15:04

Ik heb er vandaag een gehaald van 19 mm. Ik moet zeggen dat ik nog echt heel erg moet wennen aan die krullen en die krultang eruit halen haha.
dit was eigenlijk de simpelste, maar doet het wel prima moet ik zeggen. de revolvit staat nog steeds op mijn lijstje ook.

Erg mooi die 19 in je haar. Mooie krullen!