Thuis heb ik een fijne CHI stijltang waar ik echt grote vrienden mee ben.
Ik heb onwijs pluizig haar en kan er nadat het gedroogd is eigenlijk helemaal niets mee. Maar het stijle met de chi is super en ik krijg zacht en glanzend haar en kan er met mijn vingers doorheen!
Van mezelf heb ik krullen, kapsters zeggen vaak dat ze het geweldig vinden en ik snap er niets van. Maar goed ik ben dus op zoek naar een krultang voor gecontroleerde krullen. Er is zo ontzettend veel!! De chi; ja geweldig maar het prijskaartje staat me niet aan.
Verder is er nog Braun, babyliss, Carmen.. bij de laatste twee de twijfel over het merk. Revolvit, nooit eerder van gehoord maar schijnt erg handig te zijn. Om uiteindelijk maar niet te spreken over de maten die er zijn; 19, 26 en 32 en nog veel meer maten heb ik voorbij zien komen.
Natuurlijk kan ik ze niet aanschaffen en weer terugbrengen als het niet bevalt.
Wat kunnen de kapsters voor advies geven bij het aanschaffen van een krultang en hoe kan het beste naar de maat gekeken worden. Wat uiteindelijk zegt 26 mij helemaal niets

de nummers houden in hoe groot de barrel is (waar je je haar omheen doet), dus hoe groot je krullen worden. Van maat 19 krijg je kleine (pijpen)krullen, van maat 32 grotere, meer grove krullen.

Krijg er leuke krulletjes van en ze blijven goed zitten, kan er vrij veel haar op kwijt, want ik heb haar tot halverwege mijn rug (40 a 50 cm) en dit kan ik er wel omheen draaien. Erg grote krullen worden het alleen niet, hiervoor moet je echt een krultang hebben met een grote inch, maar ik vind hem erg fijn omdat er ook geen clip op zit, en je het er dus zo omheen kan rollen