Shock wave therapy en shin Splints

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rambobo

Shock wave therapy en shin Splints

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 09:00

Wie heeft SWT ondergaan tbv Shin Splints?

en heeft het geholpen??

Zit echt me mijn handen in het haar ...

milatje

Re: Shock wave therapy en shin Splints

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 09:38

Ik heb geen Shin Splints maar ik heb Shock Wave Therapie gehad bij Achillodynie (chronische pijn aan de achillespezen).

Allereerst moet ik zeggen dat de behandeling pijnlijk was en de dagen erna voelde ik het ook nog.
En dat dan een aantal keer want met 1x ben je er niet vanaf.

Ik moet zeggen dat het op de langer termijn wel geholpen heeft, maar niet volledig. Toen ik een jaar later pas ging sporten op de sportschool en lopen op de loopband (gewoon snel lopen, niet hardlopen) zijn mijn klachten sterk verminderd.. En nu loop ik dus vrijwel - uitzonderingen daar gelaten - pijnloos.

Ik moet ook zeggen dat het niet wetenschappelijk bewezen is dat dit werkt, dus als er andere oplossingen zijn, zou ik daar eerst naar kijken als ik jou was. :)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 09:47

Ik meld me.. heb een tijd last gehad van shin Splints. Ik heb de shockwave therapie gehad en het hielp erg goed! met 5-6 behandelingen was ik ervanaf.. je voelt er niet echt veel van, en als het toch vervelend word dan draaien ze ze frequentie wat omlaag. Ook kreeg ik zooltjes in mijn schoenen zodat mijn hak wat hoger kwam te staan, dit hielp ook.

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 10:51

dankjewel voor de reacties!
ik heb nu 2x SWT gehad, moet zeggen dat het wel veeellll beter aanvoelt, zou morgen mn laatste behandeling hebben maar ben bang dat ik er nog een aantal extra nodig heb.
Ik heb een holle voet en heb dus ook zooltjes nodig, verder zijn compressiekousen mij aangeraden
Hoop dat ik snel waar kan sporten, want niks doen is niet aan mij besteed.
Misschien vd week toch maar een x bodypump en crosstrainer en of zwemmen ...

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:25

Hoe hebben de behandelingen uitgepakt? Ben je (weer/nog steeds) blessure vrij?? Ik heb donderdag mijn 1e behandeling.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 07:52

Ik heb hierover al heel veel gelezen op andere forums. Soms werkt het, soms niet. In de meeste gevallen die ik las niet. De meesten vonden het ook heel pijnlijk. En in de meeste gevallen wordt het niet vergoed.
Ken ook iemand die er compleet bij genezen is (hielspoor) en er dus bij zweert. Ik denk dat het afhankelijk is van de oorzaak van je probleem of het zal helpen of niet. Een ontstoken pees wordt niet beter met SWT. Maar als je probleem puur door botaanwas komt dan zou het wel kunnen helpen.