Ontstoken amandelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

showteam

Ontstoken amandelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 08:38

Het begon vrijdag, ik stond op met een pijnlijke keel voelde het al 3 weken aankomen dus gelijk naar de dokter gegaan. Hij heeft me ibroprufen gegeven en ik mocht weer naar huis.
Maar het word alleen maar erger ;( m'n keel doet zo pijn, ik kan niet meer slikken, haast niet meer praten. Ik slaap al 2 nachten niet en eet dus ook haast niks.
Ik ga zo weer naar de dokter.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben gehad, hoe lang duurde het bij jullie en wat hielp goed tegen de pijn?

hoofdstel2

Re: Ontstoken amandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 08:46

Ik heb ook vaak keelontsteking gehad, kreeg er meestal antibiotica voor. Uiteindelijk na 5/6 keer per jaar ontsteking te hebben zijn mn amandelen er afgelopen november uitgehaald.

En zodra de pijn over is, je weer normaal kan drinken en eten... wat een verlichting!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 09:24

IK heb het begin januari gekregen, uiteindelijk maar naar de huisarts geweest had angina met streptokokken. vervolgens 2 antibiotica kuuren gehad en nu geen klachten meer. Mijn amandelen zien er alleen nog niet uit als voorheen ? :')

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 09:27

Nou ik ben net terug heb antibiotica gekregen maar ik krijg die pil niet weg pfff en dat moet 3x op een dag...

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:43

Hmm toen ik antibiotica kreeg voor mn amandelen was dat in de vloeibaar.
Het is inderdaad even doorbijten, maar ik heb tot nu toe altijd gehad dat als ik antibiotica kreeg het de volgende dag al een stuk beter was.
Overigens zijn mijn amandelen er nu uit :D

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:46

Sommige antibiotica kan je oplossen. Weet niet welke je hebt gekregen. Verder is blijven drinken de beste tip. Anders wordt het droog en alleen maar pijnlijker. Uiteindelijk geeft veel drinken ook verlichting van de klachten.

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 11:19

Ik heb Broxil gekregen en even nagevraagd ik mag deze ook open maken en oplossen in water, het schijnt alleen erg smerig te zijn. Weten jullie of je juist koude of warme dingen moet eten/drinken?

@undefined: oh dat schept hoop! Ik hoop dat het bij mij morgen ook een stuk minder is :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:22

Hier nog iemand die er op dit moment last van heeft, bij mij is het vorige week ook begonnen met een een beetje pijnlijke keel, vrijdag op zaterdag schoot ik snacht in paniek wakker omdat ik geen lucht kreeg van de zwelling...

Gelukkig heb ik het wel kunnen verminderen met Ibuprofen en een goede hoestdrank. Keelpijn is inmiddels op zijn retour maar zit nu met een verkoudheid die echt neit te harden is... Werkelijk alle beschikbare holtes in mijn hoofd zijn gevuld..

Edit: ik drink voornamelijk warme dranken, let wel op met producten die melk bevatten daar krijg je ontzettend veel slijm van en dat is echt geen pretje als je veel moet slikken.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:30

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 27-02-24 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 11:34

:(:) beterschap a_nouk!

Mijn vriend heeft kamille thee voor me mee genomen dan ga ik daar maar eens aan beginnen :)

Ik zit nu veel te lezen over amandelen en het laten verwijderen blijkt ook niet echt een pretje te zijn merel_gomez. Maar goed als je daarna nooit meer last hebt is ook veel waard :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:36

Dank TS jij ook beterschap :)

Amandelen weg halen bij een volwassen is inderdaad niet prettig en vaak ontzettend pijnlijk :j
Lekker honing in je thee doen wil soms ook wel wat verlichten.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:14

Ik heb mijn amandelen laten weghalen toen ik 15 was, vond het reuze meevallen!
Toen ik wakker werd voelde het alsof ik weer een keelontsteking had. Was de volgende dag een beetje misselijk van de narcose, maar at al wel weer brood! Na 4 dagen at ik ook weer normaal :P

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:15

Als je 15 bent ben je ook nog niet volledig volgroeid, mijn schoonzus heeft ze op 25 jarige leeftijd weg laten halen en dat is echt geen pretje geweest :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:18

Gorgelen met zout water :j
Beetje lauwwarm water met zout erin, zout desinfecteert.
Ik ben nog nooit naar de HA gegaan voor keelonsteking, ik ziekte het altijd uit. Sinds 1 1/2 jaar gorgel ik met zout water en werkelijk waar binnen een paar dagen is het over en het is vele malen minder heftig dan wanneer ik het niet doe.

Gewoon een paar keer per dag doen. Laatste dag is vaak wel vies want dan begint de ontsteking los te komen en dat merk je :+

beterschap :(:)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:22

showteam schreef:
Ik heb Broxil gekregen en even nagevraagd ik mag deze ook open maken en oplossen in water, het schijnt alleen erg smerig te zijn. Weten jullie of je juist koude of warme dingen moet eten/drinken?

@undefined: oh dat schept hoop! Ik hoop dat het bij mij morgen ook een stuk minder is :)

koud werkte voor mij erg pijn verlichtend <3

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:26

Bij mij thee ook :P
Gorgelen met zout water heeft mij nog nooit geholpen, kon het ook niet uitzieken want soms waren ze zo groot dat een kwart van een paracetamol nog bleef hangen :')

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:38

Beterschap ts!

Ik had het ook heel erg. Had afgelopen 3 maanden een paar keer ontstoken amandelen, waarvan ik 1 maand de hele maand achter elkaar verschillende antibiotica's heb geprobeerd. Daarvan werd ik heel moe, en kreeg ik veel hoofdpijn (Vooral bij de Broxil antibiotica) , dus er zat maar een oplossing op:

Afgelopen woensdag zijn ze geknipt! Gelukkig is het bij iedereen anders, maar... men, ik ben toch best een hele flinke qua pijntjes, maar dit doet toch wel echt veel pijn. De narcose verliep niet vlekkeloos, maargoed, vanaf gisteren kan ik weer praten gelukkig. Een schrale troost; ijsjes eten en weten dat je nooit meer last hebt van je amandelen!

Hopelijk lukt het bij jou met de antibiotica. Succes!

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 14:28

IndianLady schreef:
Gorgelen met zout water :j
Beetje lauwwarm water met zout erin, zout desinfecteert.
Ik ben nog nooit naar de HA gegaan voor keelonsteking, ik ziekte het altijd uit. Sinds 1 1/2 jaar gorgel ik met zout water en werkelijk waar binnen een paar dagen is het over en het is vele malen minder heftig dan wanneer ik het niet doe.

Gewoon een paar keer per dag doen. Laatste dag is vaak wel vies want dan begint de ontsteking los te komen en dat merk je :+

beterschap :(:)

Waar uit zich dat in dat het loskomt? Ik ben nu aan het spugen (niet overgeven maar gewoon een speeksel uispugen) en er komen allemaal gele/bruine kwakkies mee en het stinkt zooooo erg :( en het smaakt ook naar rotte eieren, heb wel het idee dat m'n zwelling minder is geworden. Of althans het gevoel. Maar die smaak is echt te goor voor woorden!

berbertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:17

Ìk had ook altijd last van ontstoken amandelen. Deze zomer heb ik ze laten verwijderen, en het is me erg meegevallen. Ik was bang dat het pijn zou doen omdat ik ook allerlei horrorverhalen had gelezen op internet maar het is niet zo erg als er soms gezegd wordt. Je voelt het na de operatie wel goed en het is dan zeker geen pretje, maar na 5 tot 7 dagen voel je je gewoon weer goed en kan je bijna alles al weer eten. Dus ik zou iedereen die erover twijfelt het aanraden te laten doen! Ik was overigens 23 toen ze eruit gingen.

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 16:49

Nou als ik vaker hier last van krijg mogen ze er van mij ook uit, dit is echt geen pretje!

Nu dag 2 van de antibiotica en het gaat al een stukje beter. Na de rotte eieren spuug van gister heb ik vandaag (*genant :o ) ook last van stinkende urine, ik hoop maar dat het van de antibiotica komt :P