Galstenen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Myra87

Galstenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 18:52

Al een maand of 4 heb ik geregeld last van onzettend veel buikpijn. En dan vooral in de bovenbuik.
Na een aantal keer een behoorlijk lange 'aanval' gehad te hebben, ben ik in het ziekenhuis terecht gekomen.
Omdat ik niet de meest gangbare persoon ben voor galstenen (ben net 25, behoorlijk slank en eet niet behoorlijk veel vet eten) ben ik door de hele molen geweest.
Echo, MRI, maagonderzoek :x en binnenkort weer een echo.
Op de MRI was volgens de internist wel wat steentjes te zien. Op de echo afgelopen december niet.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben vrij jong en de chirurg en internist willen echt 100% zeker zijn, voordat ik geopereerd wordt. Er schijnen nog best wel complicaties aan te zitten, tijdens en vooral na de operatie (aanhoudende klachten?)

Polly
Moderator Algemeen

Re: Galstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:56

over aanhoudende klachten weet ik niets, mijn moeder is woensdag met spoed geopereerd en die eet ook echt wel gezond dus weet niet of het daarmee te maken heeft?
Zij ligt nu voor de 6e dag in het ZH ivm een antibiotica die door het infuus moet.
Ik zou aandringen op verder onderzoek, als het geen galstenen zijn moet het iets anders zijn.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:39

Ik heb enige tijd geleden een flinke aanval gehad en voldoe ook niet aan het bekende plaatje..bij mij heeft mijn lijf het zelf opgelost inmiddels

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:42

was 23 toen ze me galblaas hebben verwijdert, dus het heeft niks te maken met je leeftijd hoor.

En die aanvallen, ppftttt, dat kan flinke pijn veroorzaken.
Het is net of je hartaanval krijgt, ( nooit gehad, maar zo voelde het voor mij) alles gaat zeer doen.
Je rug doet mee en na een aanval ben je doodmoe.
En het maakte niks uit wat at, vet, gezond, de aanvallen kwamen steeds meer.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:54

Ik heb daar ook een poos last van gehad. Ik hoorde, en dat kon in mijn geval goed, dat het met stress te maken kon hebben. Heb al jaren geen last meer.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 00:01

Ik heb alle wereldrecords verbroken...Ik ben op mijn 14e geopereerd. Galblaas eruit, samen met 23 kleine steentjes en 1 grote bonk van 2,3 cm doorsnede...
Gek dat je eerst alle onderzoeken gehad hebt, die aanvallen zou ze al genoeg moeten zeggen in principe. En je hoeft er niet perse overgewicht o.i.d. voor te hebben.
En ik kan me de aanvallen ook nog zéér levendig herinneren, 2 tot 4 uur lang dubbelgevouwen liggen van de pijn en als ik dan met mijn hand heel hard naar binnen duwde rechts onder mijn ribben, dan viel het iets beter uit te houden.

Ik heb er wel last van als ik vet gegeten heb (maw: rennen naar wc) maar verder geen last hoor en kan ik gewoon alles eten.

Lekker opereren hoor, ben je van die aanvallen af. Jij hebt nog mazzel: tegenwoordig krijg je 3 puntjes in je buik en ben je binnen paar dagen weer thuis. Ik heb een jaap van 13,5 cm dwars over mijn buik en moest 2 weken blijven!

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 16:37

Idd, doodmoe na zo'n aanval. Laatste tijd begin ik er ook bij te overgeven (vaak na de aanval)
De internist is niet zo snel van opereren. Hij zei ik wil het 100% zeker hebben, want straks zit je zonder galblaas en houd je klachten, dan ben je verder van huis..

Maar het zal wel op opereren uitlopen idd. Ik heb al wat op internet gelezen, idd dat het nu via laparascopie gaat en niet meer met een grote snee over je buik...

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:14

Ik ben ook al jaren geleden geopereerd en heb nergens meer last van. Wat mij werd verteld is dat er toch ook een erfelijke component in zit. En inderdaad: mijn moeder en enkele van haar zussen hadden er ook last van en zijn geopereerd. Mijn moeder hield daarna wel klachten maar kon dat met (als ik het goed herinner) opobyl onder controle houden.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 10:31

MarjaG schreef:
Ik ben ook al jaren geleden geopereerd en heb nergens meer last van. Wat mij werd verteld is dat er toch ook een erfelijke component in zit. En inderdaad: mijn moeder en enkele van haar zussen hadden er ook last van en zijn geopereerd. Mijn moeder hield daarna wel klachten maar kon dat met (als ik het goed herinner) opobyl onder controle houden.

Het komt in mijn familie eigenlijk helemaal niet voor, niet voor zover ze weten in ieder geval. De internist vroeg er ook al naar idd