moedervlek in het gezicht laten weghalen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiMmK

moedervlek in het gezicht laten weghalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 00:49

Hallo lieve mensen,

Al mijn hele leven heb ik last van ontzettend veel moedervlekken. Nou heb ik daar op zich best vrede mee, alleen er zijn een paar waar ik niet zo blij mee ben.

In mijn gezicht zitten ontzettend veel moedervlekken ( heb ze geteld en kom uit op 30/40 stuks). Het ergste is nog wel dat er ieder jaar steeds meer bij lijkt te komen. Nu wil ik 3 moedervlekken laten verwijderen, twee in mijn gezicht en een op mijn rug. De moedervlek op mijn rug moet sws verwijderd worden i.v.m. jeuken en bloeden. De andere twee wil ik laten weghalen, omdat ik vind dat deze mij een norse gezichtsuitdrukking geven " puur voor de uitstraling dus".

Nu ben ik ontzettend bang dat ik littekens in mijn gezicht krijg. Ik wil hier stiekem toch wel mooier van worden en niet lelijker. :o

Ik zou graag van jullie medebokkers willen weten hoe jullie moedervlekken zijn verwijderd, of je er grote littekens aan over hebt gehouden en wat de kosten zijn. Ook ben ik erg benieuwd naar jullie mening over laserbehandelingen, ze zeggen namelijk op internet dat deze behandeling bijna geen littekens veroorzaakt. Klopt dit?

Amyyy

Re: moedervlek in het gezicht laten weghalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:53

ik lees even mee. Ik heb ook een best opvallende moedervlek op mn gezicht zitten. Heb je misschien een foto van jou gezicht (mag ook via pb). Gelukkig is mijn moedervlek heel licht.

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 00:56

Op deze tablet heb ik helaas geen foto's staan, zal morgen even een foto plaatsen ;)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 01:01

oke dankje, ik weet niet zo goed wat ik moet doen ermee, mama vind weghalen maar dan moet het verdoofd worden en dan krijg ik een spuit. Als ik ergens niet tegen kan is het dat!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 01:06

Ik ken iemand die had grote vlek (3cm) ook weg laten halen. Je ziet nog klein beetje pigment en litteken niet zozeer lelijk alleen als je goed kijkt is sneetje "ingedeukt".

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 01:08

Zelf heb ik meerdere moedervlekken in mijn gezicht, waarvan twee vrij duidelijk aanwezig. Als mensen mij moeten natekenen of beschrijven komen de moedervlekken altijd snel naar boven. Het is iets wat jou als mens uniek maakt, qua uiterlijk. Natuurlijk kan ik me voorstellen dat je ze weg wilt hebben als je er te veel hebt.. Maar littekens riskeren? Dankje de koekoek hoor, maar mij niet gezien.

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 01:13

Hhilde schreef:
Zelf heb ik meerdere moedervlekken in mijn gezicht, waarvan twee vrij duidelijk aanwezig. Als mensen mij moeten natekenen of beschrijven komen de moedervlekken altijd snel naar boven. Het is iets wat jou als mens uniek maakt, qua uiterlijk. Natuurlijk kan ik me voorstellen dat je ze weg wilt hebben als je er te veel hebt.. Maar littekens riskeren? Dankje de koekoek hoor, maar mij niet gezien.

Daar heb je gelijk in, daarom is de keuze ook voor mij best lastig. Ik droom er als klein kind al van dat de 2 moedervlekken in mijn gezicht weg waren. Ik plakte er vroeger zelfs stukjes pleister overheen. :o dus ik vind het persoonlijk veel mooier, alleen die littekens houd me tegen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 01:14

Ik heb ook moedervlekjes in mijn gezicht, ik heb wel een voor en na foto van hoe ik het oplos?

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 01:15

Ja, zou je die willen laten zien?

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 01:16

Lieveli; zou ik je foto's mogen zien? Hoe los je het op? :p

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 01:16

:')

(ik heb de foto's weer weggehaald want ze zijn echt verschrikkelijk!!)

Nee ik laat ze ook weghalen, ik laat er een heleboel weghalen. Ik geloof dat er wel een wit plekje achterblijft, maar ik zit daar niet zo heel erg mee. Ik vind het verschrikkelijk als mensen me er aan helpen herinneren dat er wat zit daar.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 12-02-12 01:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 01:17

Ken iemand die een aardig grote moedervlek heeft laten verwijderen die in haar gezicht zat en bij haar ziet het er nu heel mooi uit, je ziet er niets meer van.

Heb ook twee moedervlekjes, bijna symmetrisch boven mijn beide mondhoeken. Daar heb ik ook weleens over nagedacht om deze weg te laten halen,
maar ergens ga ik ze dan toch ook wel weer missen, ze zijn nu wel heel erg mij geworden :).
En agg, sommige mensen doen piercings op die plek, moet een moedervlek toch ook wel kunnen.

haha lieveli :') .

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 01:19

Hahaha nou die kapjes draag ik al genoeg op men werk, irritante dingen :') (ziekenhuis). Dan ga ik toch liever voor de foundation :p

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 01:20

Hahaha, bij mij is het vaak: 'Heeee, wat leuk, die moedervlekken!' en dan is standaard mijn eerste reactie nog 'huh? waar?'. Vroeger wilde ik ze ook graag weg, maar nu vergeet ik ze vaak en waardeer ze. Nou vind ik de mijne ook niet extreem opvallend, maar blijkbaar toch opvallend genoeg.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 01:23

Hahaha. ik heb niet echt een foto waar je die wat grotere ziet zitten. Ik heb trouwens wel een donker moedervlek(je) op het puntje van mn neus. Mensen die me voor het eerst zien denken allemaal dat het wat viezigheid ofzo is:(

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 01:25

Mijn oppas van vroeger ook.. die heeft ontzettend lang op mijn gezicht zitten boenen omdat ze dacht dat het chocolade vlekken waren, dat verhaal achtervolgd mij nog steeds -O- .

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 01:25

Ja dat is inderdaad vervelend, helemaal als ze je er aldoor op wijzen.. :(:)

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 01:28

Gelukig ondervind ik geen hinder aan mijn moedervlekken. Het is puur voor mijzelf en zelfvertrouwen. Juist iedereen wil dat ik ze laat zitten, ze vinden het me uniek maken. Toch merk ik elke keer weer dat ik aan de "juiste" kant op foto's ga staan. :o

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 02:54

Ik heb twee moedervlekken weg laten halen, een op mijn rug en een op mijn borst. Het waren allebei maar kleine vlekjes (2/3 mm) maar ze moesten weg omdat ze gebloed hadden. Ik heb ze laten weghalen bij een dermatologische kliniek. Ondanks dat die op mn borst met draad voor plastische chirurgie is gehecht zie je hem na 1,5 jaar nog best goed. Het blijft een soort roze streepje, groter dan de moedervlek was. Die op mn rug kijk ik eerlijk gezegd nooit naar :P. Volgens mij zijn de kosten toen vergoed door de verzekering. Ik heb trouwens best een tijdje een trekkend gevoel gehad. Slapen was de eerste week niet echt fijn aangezien ik alleen nog op mn zij kon liggen. Ook mag je er een tijdje niet mee douchen (of afplakken) en sporten (al is dat is je gezicht niet zo'n probleem lijkt me tenzij je hele gekke hoofden trekt).

Als ik in jou/jullie situatie zat zou ik alleen een écht storende moedervlek laten weghalen. Ik zou dat sowieso bij een plastisch chirurg laten doen. En erna heel consequent de littekencreme gebruiken, wat ik dus niet heb gedaan omdat het me niet zoveel boeide. Ik denk dat als je echt een goede dokter hebt en het niet zo'n hele grote vlekjes zijn, je er uiteindelijk niet veel meer van ziet maar het heeft wel tijd nodig.

VdBA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 04:00

Worden jullie veel aangesproken over een moedervlek in jullie gezicht? Mijn dochtertje (nog geen 2 jaar) heeft een opvallende moedervlek in haar gezicht... Dermatoloog adviseerde er (voorlopig) niets aan te laten doen gelet de jeugdige leeftijd. Mij stoort het niet, het hoort bij m'n kindje en maakt haar uniek. Als ze later zelf beslist ze te laten weghalen zal ik haar zeker steunen.
MAAR regelmatig zijn er zo van die domme mensen die erg pijnlijke opmerkingen maken over haar moedervlek vb. bij kindergrime (dochterje had nog geen grime op) zei een voorbijganger: "Ha, dat kindje is al beschilderd!" of een collega bij het zien van een foto: "ik ken mensen die hiervoor al zelfmoord hebben gepleegd"
Op zulke momenten breekt mijn moederhart, ik wil uiteraard niet dat m'n dochtertje gekwetst wordt.

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 10:33

Jeetje wat heftig vdba! Nee zulke dingen heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt. Waar zit haar moedervlek precies?

Ik heb wel heel erg dat mensen naar mijn moedervlek staren als ik met ze aan het praten ben.. dit stoort mij dan wel ontzettend. :P

Hoe is jullie mening over laserbehandelingen? Ik denk ( zoals het op internet staat) dat deze behandeling minder littekens veroorzaakt dan een incisie.. voor mij natuurlijk ideaal :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:25

Ik krijg alleen maar hele leuke reacties, geen negatieve :n

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:27

opschepper

:=

Ik krijg ook geen negatieve reacties maar positieve reacties vind ik ook niet tof. Ik wil er echt niet aan herinnerd worden.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:54

Ik heb 2 moedervlekken in mijn gezicht weg laten halen en je ziet er niks van. Heb anti-littekencreme gebruikt toen de hechtingen eruit waren en je ziet het echt niet. Tenzij je er een vergrootglas opzet haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:58

Ik heb twee moeder vlekken naast elkaar, net op mijn nek. Ik vind ze prima zo, hoewel de jouwe natuurlijk op je gezicht zitten.