Koortslip gaat niet weg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loose

Koortslip gaat niet weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 16:41

Ik heb in mijn mondhoek een soort koortslip die er al zit sinds eind december en hij gaat maar niet weg.
Heb al eens eerder gehad dat ik 3 maanden lang een koortslip (ook in mijn mondhoek) had en toen woonde ik in het buitenland, waar je van die 'in- en uitloop apotheken' hebt en daar zeiden ze tegen me dat het geen koortslip was en gaven me iets mee waardoor het binnen 3 dagen weg was, maar wat ik dan wel had en wat voor zalfje het was kan ik me echt niet meer herinneren. :?
Weet iemand wat het is en wat er tegen helpt? Vind het een beetje overdreven om ermee naar de dokter te gaan. := Gewone koortslippenzalf heb ik al geprobeerd.

Chantaliiejj

Re: Koortslip gaat niet weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:46

ik lees even mee. heb er ook regelmatig last van

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:51

Is je mondhoek niet gewoon ingescheurd? door praten en eten enz. kunnen zulke plekjes best lang open blijven.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 21:16

Volgens mij niet, want toen ik dus een keer dat zalfje kreeg was het binnen 3 dagen over.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:18

Kun je geen nieuw zalfje halen? Dan gaat het waarschijnlijk weer over...

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:19

Is het niet gewoon krentebaard? Dan krijg je via de HA een antibioticazalfje en is het zo over. Mijn dochter van 6 heeft ook weken gelopen met een kapotte mondhoek (en ik maar zeggen dat ze er vanaf moest blijven, dan zou het wel genezen, arm kind..) en ineens had ze haar hele mond onder de korsten! Dat kwam omdat haar weerstand helemaal naar de sodemieter was, want gelijk daarna had ze waterpokken!!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 21:26

Nordsvensk: Dat zalfje hadden ze me in het buitenland gegeven. ;)
AngeliqueB: Hoop het niet, maar denk het ook niet aangezien ik het al eerder heb gehad.

Kreeg net een tip van een bokker via de pb die ik zo even ga uitproberen.

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:41

Loose schreef:
Nordsvensk: Dat zalfje hadden ze me in het buitenland gegeven. ;)
AngeliqueB: Hoop het niet, maar denk het ook niet aangezien ik het al eerder heb gehad.

Kreeg net een tip van een bokker via de pb die ik zo even ga uitproberen.

Dat je krentenbaard al eerder hebt gehad zegt niks hoor, ik heb het ook 2x gehad. Maar ik ben dan misschien ook wel een geval apart, ik heb namelijk ook 2x waterpokken gehad :P

Maar goed, een koortslip houdt nooit zo lang aan, dus dan moet het wel iets anders zijn. Ik zou er toch even mee naar de HA gaan.

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:44

Is het geen uitgescheurde mondhoek in plaats van een koortslip? Als het een koortslip is kan je llysine kopen bij de alternatieve drogist.. Dat verbetert je weerstand en helpt bij mij altijd tegen koortslippen.

Uitgescheurde mondhoek had ik ook een hele tijd. Vooral bij dit weer. Ik ben er wel voor naar de dokter gegaan omdat het echt pijn deed op een gegeven moment. Ik kon niet eens meer praten zonder dat het verder uitscheurde. Er zijn gewoon zalfjes voor en dat hielp bij mij wel! Als het niet meer werkt, gewoon weer naar de huisarts gaan hoor! Jij zit er waarschijnlijk mee en als er een gemakkelijke oplossing is, vindt je huisarts het alleen maar fijn dat hij heeft kunnen helpen!

Succes!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:47

Krentebaard is gewoon een infectie in een wondje. Doordat je met vuile handen enzo onbewust eraan gaat krabben. Ik ben ook heel erg gevoelig voor koortslippen, heb het me hele leven al en ik smeer gewoon vaseline of uierzalf op mijn lippen en zo onderhoud ik het.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:50

Koortslip heb ik nog nooit gehad. Heb wel eens een ontsteking in me lip(slechte weerstand). :')

Ik krijg er altijd Fucidin créme voor.
Ziet er zo uit:
Afbeelding

Binnen 1 week is het dan bij mij altijd weg. Zag het laatst bij een vriendin ook liggen zij had het wel gekregen voor een koortslip misschien dat het ook bij jou werkt?

Je moet er wel even voor langs bij de HA.

Edite:

Wat doet dit medicijn en waarbij wordt het gebruikt?

Fucidin op de huid
De werkzame stof in Fucidin is fusidinezuur.

Fusidinezuur is een antibioticum. Het werkt tegen bacteriën.

Artsen schrijven het voor bij huidinfecties, zoals krentenbaard en ontstoken eczeem.

Huidinfectie

Verschijnselen
Een huidinfectie kan men merken aan roodheid, pijn of jeuk, zwelling of het ontstaan van pus.

Oorzaak
Door beschadiging van de huid, zoals bij eczeem, doorligwonden, snijwonden en scheerwondjes, kunnen bacteriën de huid binnendringen en een ontsteking veroorzaken.

Behandeling
Bij licht geïnfecteerde schaaf- of snijwonden en blaren is een antibioticum meestal niet nodig. Het is voldoende de aangedane huid goed te reinigen en te ontsmetten. Het lichaam zorgt dan zelf voor het opruimen van de bacterie en het helen van de wond.

Als de infectie hardnekkig is, kan de arts fusidinezuur voorschrijven.

Werking
Fusidinezuur bestrijdt verschillende soorten bacteriën. Het belemmert bij de bacteriën de aanmaak van eiwitten. Zonder eiwitten kunnen de bacteriën niet verder groeien. Sommige bacteriesoorten sterven zelfs af.

Na een paar dagen merkt u dat de infectieverschijnselen afnemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:44

Ik heb nu nog steeds een ingescheurde mondhoek die langzaam aan het genezen is. Was tot eergisteren knap pijnlijk met eten.
Zeker dat dat het niet is?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:58

Je moet dan in elk geval niet je partner pijpen of beffen want zo krijgt diegene een soa

lindabrother

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 08:18

Er zijn 2 mogelijkheden:
De hele tijd vet houden met bijvoorbeeld vaseline, maar dan mag het niet drogen
Of de hele tijd droog houden, niks erop smeren en ook niet met je tong erlangs gaan, erg lastig allebei maar het werkt wel!