knie bijna doorgereden, hoe beschermen (rijden)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

knie bijna doorgereden, hoe beschermen (rijden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:17

Helaas is er deze week wat ruzie geweest tussen mijn thermobroek, rijbroek en binnenkant rechterknie, en de laatste heeft het moeten ontgelden. Resultaat: blauw, wat dikker en zeer gevoelig bij aanraking, en dus helemaal met rijden (doorzitten) bijna ondoenbaar.

Het beste hiervoor is dus wat rust nemen en laten herstellen, maar met rijden op werk, 2 paarden thuis en wedstrijd gaat dat dus niet lukken. Dus wie heeft er opties om het toch wat te verlichten? Mijn vriend en ik dachten zelf aan het maken van een soort kussentje waardoor de druk erop minder wordt, maar hoe pak ik dat aan zonder dat het schuift of brand?

Zef dachten we aan evt wattenschijfjes of een washandje oid vast te plakken, maar de vraag is of dat dat blijft zitten onder 2 broeken? En ander idee was een polsband om mn knie te doen, en dan boven mn broek, zodat kan controleren dat niet schuift en zonodig kan herstellen, maar op wedstrijd lijkt me dit lastiger/niet toegestaan?

Wie heeft er meer ideeeen?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:20

Ik had het ook vaak,bleek van een bepaalde rijbroek te komen. Ik deed er van die blarenpleisters er op, een soort gelpleister. Een andere rijbroek met zo'n pleister hielp wel tot ik echt een keer door reed en toen moest ik echt even stoppen met rijden.

Nikka

Re: knie bijna doorgereden, hoe beschermen (rijden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:24

Hier ook blarenpleisters, werkt erg goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:25

Aan blarenpleisters heb ik inderdaad ook gedacht, maar ben bang dat dat te weinig bescherming biedt? Of is er een dikkere variant van?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:25

Ligt er aan voor welk lichaamsdeel, die voor de hakken zijn dikker dan voor de vingers.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:26

Je hebt van die gel pleisters in de apotheek. Ze lijken een beetje op blarenpleisters maar werken net iets anders. Die werken echt super. Misschien heeft de drogisterij ze ook wel. Merk weet ik niet.

edit:
deze bijvoorbeeld. Maar Hansaplast heeft ze volgens mij ook.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 10-02-12 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:27

Blarenpleister en andere broek aantrekken met rijden.
Verder juist pleister eraf en met rust laten.
Pijnlijk :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:32

Wisselen van broek heb ik al gedaan, maar morgen toch nog maar andere proberen, je weet nooit.

Gel/blarenpleisters morgen maar eens halen, hopelijk helpt dat dan voldoende om fatsoenlijker te kunnen zitten. Lichtrijden gaat wel, maar galop en doorzitten echt amper te doen, en dat toch wel echt verplicht op wedstrijd :P

Iemand nog tips (behalve broek) voor morgenochtend, want voor werktijd helaas nog geen winkels open al iets te halen.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:34

Weet niet of het helpt maar heb je een rolletje watte in huis?
misschien die erom doen of een steun verband aanleggen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:42

Hoe meer je er tussen gaat stoppen hoe beurser het wordt.
Die Gelpleisters maken het glad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:28

Bedankt voor de tips, morgen maar eens proberen!

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:32

2 paracetamollen innemen 20 minuten voordat je gaat losrijden op wedstrijd. Lapmiddel, om je proeven door te komen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:56

sandyjorgen schreef:
2 paracetamollen innemen 20 minuten voordat je gaat losrijden op wedstrijd. Lapmiddel, om je proeven door te komen :=

Hoe doe je dat met 4 proeven? :+

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:05

Ken je niet iemand die 2 paar kniebanden in huis heeft? Ik kreeg ook altijd blaren als ik op mijn monte zadel rij, door de kniebanden te gebruiken schuurt dit niet meer!

ThisRockIza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:14

emirr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:22

Een stuk siliconen schuimverband op je knie plakken (of 2 of 3 over elkaar zelfs). Ik heb het ooit gekregen van een vriendin omdat mijn dochter een moedervlek weg had laten halen op haar rug. Was een snee van een centimeter of 10 en op een hele onhandige plek. Pleisters waren een drama. Mijn vriendin had nog wat liggen van dit verband. Het is 4mm dik of zo en ziet er uit als een stukje foam. Het heeft een zelfklevende laag, maar het kan zonder pijn van je huid gehaald worden. Ideaal. Je kunt het op maat knippen (hoekjes eraf).

Helaas heb ik nog maar een klein stukje over anders zou ik het je op kunnen sturen, maar het ziet er zo uit:
Afbeelding

Ik weet niet of ik een link naar een webshop mag plaatsen, maar als je wilt kijken kun je me even een pb-tje sturen.