zwanger en geen hospitalitatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

S_R_A_H_A

zwanger en geen hospitalitatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 14:10

Ik heb een groot probleem. Ik heb vernomen dat ik 5weken zwanger ben ( wel gepland) maar heb me sinds januari ingeschreven voor een hospitalitatie bij cm. Nu krijg ik wel vanaf september hospitalitatie van dkv via het werk. Ik zou in oktober moeten bevallen, komt 1 van de 2 er dan nog tussen ( i.v.m wachttijd van 9 maand) ?

Joyce_

Re: zwanger en geen hospitalitatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:27

Wat is hospitalisatie? Ik ken het alleen als een probleem bij bijvoorbeeld psychiatrisch patiënten die teveel 'gewend' zijn aan hun opname en behandeling in een instelling en daardoor hun autonomie stukje bij beetje verliezen. Maar dat zul je vast niet bedoelen? Ben benieuwd wat dan wel!

Gefeliciteerd met je zwangerschap, trouwens! :)

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 14:29

Joyce_ schreef:
Wat is hospitalisatie? Ik ken het alleen als een probleem bij bijvoorbeeld psychiatrisch patiënten die teveel 'gewend' zijn aan hun opname en behandeling in een instelling en daardoor hun autonomie stukje bij beetje verliezen. Maar dat zul je vast niet bedoelen? Ben benieuwd wat dan wel!

Gefeliciteerd met je zwangerschap, trouwens! :)

ik bedoel een verzekering die de kosten dekt van je zwangerschap als je bevalt !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:31

Hoe kom je op die term dan?

Ik snap nog steeds het probleem niet helemaal. Je ziektekostenverzekering dekt toch gewoon je verloskundige en zo?

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:33

ben je een belg?

ik denk dat CM wel gaat tussenkomen hoor. Bel eens naar hen en vraag het eens :)
Hoe komt het dat je trouwens nog geen hospitalisatie had?

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 14:36

nathe schreef:
ben je een belg?

ik denk dat CM wel gaat tussenkomen hoor. Bel eens naar hen en vraag het eens :)
Hoe komt het dat je trouwens nog geen hospitalisatie had?

na ruzie met mijn ouders ben ik een jaar geleden op mijn eigen gaan wonen en die hebben toen alles stopgezet en wilde toen aansluiten bij dkv maar zij willen mij nog niet aanvaarden tot ik bewijs dat ik geen klierkoorts meer heb.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:39

ah ja heb jij wel geluk dat je in dat jaar niets overkomen is :)

bel eens naar CM, zij zullen je wel helpen.

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:45

Geen van beide verzekeringen gaat tussenkomen waarschijnlijk.

Als je bij CM bent aangesloten met een wachttijd, dan komt deze niet tussen. Een van de voorwaarden is niet bevallen binnen 9 maand of 1 jaar na aansluiting.

Was je echter bij een verzekering verzekerd en je ben nu bij cm aangesloten zonder wachttijd, dan zal cm uitbetalen. Aansluiten zonder wachttijd kan enkel, als je dit uitdrukkelijk bekomt en reeds een hospitalisatieverzekering had voor je aansloot bij cm.

Bij een aansluiting bij dkv voor je werk, geld deze zelfde voorwaarde. Beval je effectief in oktober, zou dkv kunnen tussenkomen, mocht je deze verzekering hebben sinds 1/09/11. Lees je polis na.

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 14:48

Sandravm schreef:
Geen van beide verzekeringen gaat tussenkomen waarschijnlijk.

Als je bij CM bent aangesloten met een wachttijd, dan komt deze niet tussen. Een van de voorwaarden is niet bevallen binnen 9 maand of 1 jaar na aansluiting.

Was je echter bij een verzekering verzekerd en je ben nu bij cm aangesloten zonder wachttijd, dan zal cm uitbetalen. Aansluiten zonder wachttijd kan enkel, als je dit uitdrukkelijk bekomt en reeds een hospitalisatieverzekering had voor je aansloot bij cm.

Bij een aansluiting bij dkv voor je werk, geld deze zelfde voorwaarde. Beval je effectief in oktober, zou dkv kunnen tussenkomen, mocht je deze verzekering hebben sinds 1/09/11. Lees je polis na.

ik zag bij cm wachttijd van 3 maand
enkel bij vruchtbaarheidsbehandelingen is het 9maand

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:59

Volgens mij rekenen ze vanaf het begin van je zwangerschap, zwanger geworden in wachttijd = niet betalen vrees ik.

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 15:01

Ympi schreef:
Volgens mij rekenen ze vanaf het begin van je zwangerschap, zwanger geworden in wachttijd = niet betalen vrees ik.

nee dat denk ik tog ook , het is al anderhalve maand geleden dat ik me aangesloten heb en verneem dat ik zwanger ben nu.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:02

Eerlijk, beetje dom dat je gepland zwanger bent terwijl je de boel nog niet op orde hebt.
Dat wordt flink sparen dus.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:04

Maar als je gepland zwanger wordt, dan plan je dit toch ook?

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 15:25

ik ging op dat moment van cm naar dkv en plots bleek dat ze me daar nog niet konden verzekeren direct daarmee heb ik even zonder verzekering gezeten. heb er achter geïnformeerd en ik heb de meest uitgebreide verzekering genomen en alles is gedekt !

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:39

Ik zou maar gauw een spaarrekening openen dan en iedere maand behoorlijk wat geld opzij zetten. Verblijf in het ziekenhuis, medicatie, eventueel operatiekosten, kraamzorg.. Gaat denk ik behoorlijk in de kosten lopen als je helemaal niet verzekerd bent.. := Heb je daar niet over nagedacht toen je probeerde zwanger te worden? Had je dat niet beter even uit kunnen stellen?
Achteraf makkelijk praten natuurlijk en uiteraard ben je heel blij met jullie aanstaande kindje (en terecht!). Hopelijk kun je nog genoeg sparen de komende tijd :)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:43

als je verzekerd bent wordt de verloskundige betlaad door de verzekering,
waneer je om mediche reden in het zieken huis moet bevallen dan wordt dit vergoed.
beval je in het zieken huis zonder medische reden dan moet je dit zelf betalen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:44

Maar ook in België Hanny?

Ik zou sowieso nu maandelijks geld opzij leggen voor het ziekenhuis potje :)

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:46

mij hebben ze altijd gezegd dat een bevalling en dergelijke zonder hospitalisatieverzekering zo'n 2500 euro kost...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:49

En dan nagaan dat zo'n verzekering in Belgie nog geen 200 euro per jaar kost.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:52

in belgie weet ik niet, sorry had er overheen gelezen dat de TS in belgie woont

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:45

Lekker slim dan sorry dat ik zo kort door de ocht ben , ik vind het niet slim om voor een zwangerschap te kiezen terwijl je nog niet verzekerd bent , die paar maanden had je ook wel kunnen wachten, baby word er heus niet minder of meer van hoor . Ik zou toch als ik jou was alles op alles zetten, desnoods eens contact opnemen met nederlandse ziektekosten verzekeraars (desnoods bij een nederlands adres laten inschrijven als die mogelijkheid is) stel je krijgt complicaties enz.
Ik heb veel testen moeten laten doen ivm erfelijkheidsonderzoeken ivm bepaalde afewijkingen binnen mijn familie en nog een hoop onderzoeken,

Begin maar te hopen dat je een vlekkeloze zwangerschap heb en bevalling zonder pijnbestrijding enz ! om zo de kosten te drukken!! mocht je geen verzekering krijgen!!!

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 12:38

oOoKellyoOo schreef:
Lekker slim dan sorry dat ik zo kort door de ocht ben , ik vind het niet slim om voor een zwangerschap te kiezen terwijl je nog niet verzekerd bent , die paar maanden had je ook wel kunnen wachten, baby word er heus niet minder of meer van hoor . Ik zou toch als ik jou was alles op alles zetten, desnoods eens contact opnemen met nederlandse ziektekosten verzekeraars (desnoods bij een nederlands adres laten inschrijven als die mogelijkheid is) stel je krijgt complicaties enz.
Ik heb veel testen moeten laten doen ivm erfelijkheidsonderzoeken ivm bepaalde afewijkingen binnen mijn familie en nog een hoop onderzoeken,

Begin maar te hopen dat je een vlekkeloze zwangerschap heb en bevalling zonder pijnbestrijding enz ! om zo de kosten te drukken!! mocht je geen verzekering krijgen!!!

ik zei hierboven tog al enkele berichten geleden dat ik wel een hospitalisatie heb, blijkbaar is mijn wachttijd al verlopen eind volgende maand, dus ik was zeker en vast in orde !