Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Joyce_ schreef:Wat is hospitalisatie? Ik ken het alleen als een probleem bij bijvoorbeeld psychiatrisch patiënten die teveel 'gewend' zijn aan hun opname en behandeling in een instelling en daardoor hun autonomie stukje bij beetje verliezen. Maar dat zul je vast niet bedoelen? Ben benieuwd wat dan wel!
Gefeliciteerd met je zwangerschap, trouwens!
nathe schreef:ben je een belg?
ik denk dat CM wel gaat tussenkomen hoor. Bel eens naar hen en vraag het eens
Hoe komt het dat je trouwens nog geen hospitalisatie had?

Sandravm schreef:Geen van beide verzekeringen gaat tussenkomen waarschijnlijk.
Als je bij CM bent aangesloten met een wachttijd, dan komt deze niet tussen. Een van de voorwaarden is niet bevallen binnen 9 maand of 1 jaar na aansluiting.
Was je echter bij een verzekering verzekerd en je ben nu bij cm aangesloten zonder wachttijd, dan zal cm uitbetalen. Aansluiten zonder wachttijd kan enkel, als je dit uitdrukkelijk bekomt en reeds een hospitalisatieverzekering had voor je aansloot bij cm.
Bij een aansluiting bij dkv voor je werk, geld deze zelfde voorwaarde. Beval je effectief in oktober, zou dkv kunnen tussenkomen, mocht je deze verzekering hebben sinds 1/09/11. Lees je polis na.
Heb je daar niet over nagedacht toen je probeerde zwanger te worden? Had je dat niet beter even uit kunnen stellen?
oOoKellyoOo schreef:Lekker slim dan sorry dat ik zo kort door de ocht ben , ik vind het niet slim om voor een zwangerschap te kiezen terwijl je nog niet verzekerd bent , die paar maanden had je ook wel kunnen wachten, baby word er heus niet minder of meer van hoor . Ik zou toch als ik jou was alles op alles zetten, desnoods eens contact opnemen met nederlandse ziektekosten verzekeraars (desnoods bij een nederlands adres laten inschrijven als die mogelijkheid is) stel je krijgt complicaties enz.
Ik heb veel testen moeten laten doen ivm erfelijkheidsonderzoeken ivm bepaalde afewijkingen binnen mijn familie en nog een hoop onderzoeken,
Begin maar te hopen dat je een vlekkeloze zwangerschap heb en bevalling zonder pijnbestrijding enz ! om zo de kosten te drukken!! mocht je geen verzekering krijgen!!!