kinderwens?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

evaac

kinderwens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 22:24

Hoihoi,

Ik lag laatst te denken.. Veel van mijn kennissen hebben al baby's en kinderen enzo..
Nou lijkt mij dat echt super.. Maar ben ik 17...

Ik vroeg me af, zijn er meer mensen die jong zijn/jong kinderen hebben gekregen?
Zoja, willen jullie je ervaringen delen?
Groetjes, Eva

Miracle_

Re: kinderwens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:28

Denk eerst eens na over wat jij het kind kan bieden? Kan jij het kind geven wat het nodig heeft nu? Wil je alles opofferen voor een kind? Studie, hobby's, paarden?
Kinderen kosten veel geld en aandacht..

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 22:30

Ik zou stoppen met mn opleiding en mn hobby's ja.
Ik heb al sinds ik klein was dat ik altijd kinderen wilde.. nu nog steeds..
Tuurlijk, ik kan nu niet beseffen wat er allemaal bij komt kijken, maar het lijkt me heerlijk om een kindje een leven te schenken, en hem een liefdevol huisje te bieden..

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:32

begin er nog maar niet aan.
ik raakte op me 18 ongepland zwanger (door pil en condoom heen)
mijn vriend had gelukkig een vaste baan, maar ik had net gehoord dat mijn contract niet verlengt werd.
en zat er aan te denken weer terug naar school tegaan.
en dan word je 19 en de volgende dag hoor je van de huisarts ja je bent zwanger.
2 dagen later echo ja je bant 28 weken en 2 dagen (hebben hem dus presies met 28 weken ondekt)
ik had geen huis en geen baan.
heb gelukkig toen een uitkering gekregen en later werk gevonden.
we hebben nu een huisje maar om te zeggen dat ik alles stabiel had toen me kind kwam nee.
wacht nog een paar jaar dan heb je, je studie op oorde een eigen huis en een vaste baan.
je kunt je kind dan veel meer bieden als dat je nu kunt :j

Miracle_

Kan je dat kind nu een liefdevol huis geven? Heb je een stabiele relatie, een inkomen?
En als je met je studie stopt, wat dan? Vind je nooit een goede baan, zonder papieren.. En dan?

vuurneon

Op die leeftijd vond ik het enig! Leek mij helemaal het einde...
Totdat ik de andere kant zag toen ik tante werd; het kost ontzettend veel tijd, baby's hebben eenmaal hun eigen ritme en jij hebt je daar maar op aan te passen. Het is duur, luiers zijn erg prijzig en als je geen borstvoeding kunt of wil geven is kunstvoeding duur. Kwaaltjes heb je kans op, zwnagerschap gaat vaak niet over rozen, bevalling al helemaal niet.
Bovendien is studie combineren met een kind best lastig als je er alleen voor staat.

Ik vind het echt geweldig om tante te zijn, maar dat heeft mij wel doen beseffen hoe groot die verantwoordelijkheid is en dat het echt niet alleen maar 1 grote roze wolk is.

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:34

Ja ik heb er ook overnagedacht meid, ook 17 hier, bijna 18..
Een aantal meiden waren met 18 moeder.. Heel schattig zoontje, vriend, alles perfect..
ken er 2.. En allebei was het toch na een half jaar te veel en ging de relatie uit.. bij allebei.
Je bent nog zo jong, studie, waar haal je het geld vandaan. Met een normaal salaris allebei kun je al nauwelijks doen wat je zelf wilt en moet je oppassen.. laat staan zo jong met kinderen erbij. Daarbij komt dat het een hele verantwoordelijkheid is.
Ik weet ook zeker dat mijn eigen relatie van nu bijna 3 jaar de druk ook niet aan zou kunnen, hoe gek we ook met elkaar zijn. ik heb mijn studie, en met kind erbij wordt dat niets..
Kinderen zijn geweldig, heb er morgen ook weer 20 van een jaar of 4/5 in mijn klas. Maar ik ben toch uitgeput als ik na zo'n dag weer thuis ben. Later komen ze er hopelijk zeker, maar nu helaas nog niet.. :)

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 22:37

@vuurneon, ik ben nu dus ook tante geworden,.. en Het lijkt me allemaal nog leuker.. zelfs de stinkluiers zijn geen probleem..
@eshter_sonja, pabo/juffouw? ik doe onderwijsassistente, en vind het heerlijk, de heledag die hummeltjes om me heen.. ik krijg er geen genoeg van..

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:41

Ga eens een aflevering 16 & pregnant en vooral teen mom kijken, het is dan een mtv show maar nog steeds reality. En nee, geen van deze meiden & jongens hebben het makkelijk, het stel die hun kindje ter adoptie heeft afgestaan is er nog het beste uitgekomen imo.

Ik wil ook graag kinderen, maar over een jaar of 8 :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:41

Ik heb de kinderen van mijn zus wel een week te logeren gehad en pfoe, ik heb ook kunnen genieten van gebrek aan slaap door een continu huilend kind. Vreselijk, maar ik moest die ochtend wel gewoon naar school ;)
Het zijn niet de luiers die het em doen, maar slaapgebrek, tijdgebrek (oeps, ik moet naar het paard maar tja, kindje slaapt net. Oei... Of toen ze ouder waren dilemma, meenemen of toch iets anders bedenken), financiële aspect en het legt ook druk op een relatie. Kind krijgen is een groot levensveranderende gebeurtenis, je kan dat niet meer ongedaan maken. Het is stressvol :)
Vergeet niet dat die schattige baby's ook groter worden, eigenwijzer en ja ook gaan puberen.

Opleiding combineren met kind, terwijl je ook financieel onafhankelijk wilt zijn is een hell of a job. Groot deel maakt de opleiding helaas niet af.

Bewust zwanger raken terwijl je zelf nog een kind bent is geen slimme zet.

sumiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:43

Een baby is echt niet enkel rozengeur en manenschijn hoor... een baby al is het nog zo'n makkelijk kindje, geeft frustraties (waarom huilt hij/zij, zich niet lekker voelen, zelf slapeloze nachten, rugpijn (voor jou van het rondzeulen met je baby, ik wel tenminste bij alle 3), kost een hele boel geld, buiten de inrichting, kost het heel veel aan kleding, schoenen, luiers, spaarrekening, en niet te vergeten kinderopvang is niet leuk meer anno 2012 en zeker niet in 2013!!

Geniet van je jeugd, ga lekker op pad met vrienden/vriendinnen, maak een rondreis, maak je studie af, zoek een leuk huisje, zorg dat je relatie stabiel is, en ga dan pas plannen maken voor gezinsuitbreiding.

mama van 3 (6 - 3 en 6 maanden) :D

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:47

goh dit heb ik net even nodig:D

ben nu 20 en ook me hele leven al een kinderwens. Heb 3 jaar een relatie en woon bijna 2 jaar samen. Me vriend heeft een vaste baan en ik ben bijna klaar met studie. Ik heb altijd gezegt eerst studie klaar en een vaste baan en dan kindjes. Maar hier kriebeld het ook heel erg. In de omgeving veel baby`s en zwangerschappen en kan wel bijna zeggen dat ik jaloers en nieuwschierig ben omdat ik het ook graag wil mee maken. Maar moet nog maar even geduldig wachten.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:47

evaac schreef:
@vuurneon, ik ben nu dus ook tante geworden,.. en Het lijkt me allemaal nog leuker.. zelfs de stinkluiers zijn geen probleem..
@eshter_sonja, pabo/juffouw? ik doe onderwijsassistente, en vind het heerlijk, de heledag die hummeltjes om me heen.. ik krijg er geen genoeg van..

misschien kan je het beter nog even bij de baan houden en dan gaan informeren wat het allemaal in houd en allemaal gaat kosten
misschien eens een mama of zwnagerschapsforum opzoeken en ook de mindere verhalen eens lezen ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:51

O ja, ziek zijn is ook zo'n leuke... Als je alleen bent kun je niet ziek zijn en zul je ook hondberoerd uit bed moeten om te voeden. Gillende kinderen uit elkaar halen etc... Fijn tijdens een migraine aanval :=
Uitslapen? Nee hoor haha, ze hebben hun eigen wekker :D

Je hebt nog alle tijd om volwassen te worden, geniet nog van je jeugd. De enige waar jij nu verantwoordelijk voor bent is voor jezelf. Houd dat nog maar even zo :)

Echt, je bent nog te jong om volledig voor jezelf te zorgen. (ik verwacht tenminste dat je nog niet alles voor jezelf moet betalen etc) je ouders hebben zelfs nog een financiële plicht!
Dus voor een kind ben je nog niet klaar, eerst maar je studie afronden, werk zoeken en volwassen worden ;)

Vergeet niet dat je hummeltjes op het werk maar even zijn, als ze vervelend zijn en jij bent moe gaan ze aan het eind van de dag weer naar huis :')

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:52

zal even wat nadelen voor je neer zetten zo dat je die ook even mee kunt nemen in je over weging
met de hoop dat je het niet doet
strontluiers en die kosten ook een hoop geld
kapotte billetjes.
gebrokken nachten
kunst voeding als de borst niet lukt (of je wilt het niet) is 6,95 per bus van de kruitvat zelf en dat is 2 jaar terug
geen opas kunnen vinden dus niet naar die belangrijke solicitatie kunnen (kan ook voor komen)
als ze blijven huilen en je kunt niks vinden dan raak je snel gestrest (vooral in het begin want je hormonen gieren nog lekker door je lijf)

dan krijgen ze de peuter pubertijd alles is nee.
gillend in de winkel gangen gaan liggen }>
niet doen wat jij vraagt.

als ze ziek zijn ben je de helenacht op en de volgende dag moet je toch werken want het geld moet ook binnen komen.

het gaat echt niet allemaal over rozen helemaal niet juist

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:53

Mijn zus had ontstoken borsten, tepelkloven en een gigantische ontsteking op haar doos door de inknip.
Feest! Die heeft haar kraamtijd erg ziek meegemaakt, gevolgd door... Een huilbaby!
Radeloos, hopeloos, nachten geen slaap en toch moeten werken....
:(:)

En dat deed het al met een volwassen vrouw, met man en goede opleiding en baan. Dus een stabiele achtergrond... Maar een baby heb je niet te regisseren :=
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 08-02-12 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:55

vuurneon schreef:
Mijn zus had ontstoken borsten, tepelkloven en een gigantische ontsteking op haar doos door de inknip.
Feest!

ohjah de hechtingen na de inknip
(komt gelukig maar zelden voor)
maar ik kan daar door nooit meer intensief paard rijden want het hehten is zwaar mislukt :o

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:56

Ga eens een jaartje au pairen in een grote stad. Ik vond het heerlijk om fulltime voor een jongetje van 3 en een meisje van 6 te zorgen, maar ik weet ook dat het zo ontzettend veel van je vraagt, daar ben ik nu nog niet aan toe. Ik wil afstuderen, samenzijn met een partner en heel veel dingen meemaken. Mijn eigen leven leiden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:57

O ja, peuterpubertijd... Dolletjes! 'zelluf doen' gillend op de grond liggen terwijl jij even snel boodschappen wil halen....
Haha weg naar zelfstandigheid is leuk, maar gaat wel met flink wat hobbels. En als je zelf nog niet eens echt volwassen bent is dat alleen maar lastiger... Het maakt je zeker onzeker en dat is in combi met dr puberteit niet heel handig denk ik.

Een weekje volledig voor de (3) kinderen zorgen en ik ben echt kapot! Heb een weekend nodig om bij te komen haha, ben er echt nog niet klaar voor :) stiekem geniet ik nog van mijn studententijd waarin ik kan uitslapen O:)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:18

ik vond de eerste maanden echt rete zwaar.......veel huilen (kraampjes en reflux) en tig keer per nacht je nest uit %)
en dan overdag ook gewoon doorgaan want ja meer huishouden, kleine elke 3 uur voeding.....
nee was zeker de eerste 3 maanden geen rozengeur en maneschijn

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:20

Als jij,je school op wil geveb hoe wil je dan een kindje onderhouden? Werken? Geen,diploma en waar laat je dan je kind? Blijf je de hele dag thuis? Misschien kun je beter een hondje nemen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:23

Iemand vroeg het al, maar je hebt er nog geen antwoord op gekregen, heb je een stabiele relatie? Hoe denkt je vriend erover? Wonen jullie samen? Waarom ga je niet gewoon je opleiding afmaken en dan een keer kijken of de kinderwens vervult kan worden.. Het lijkt me niet slim om het nu al te doen, te hele leven staat dan in het teken van het kind. Vrijheid wordt enorm beperkt.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:24

NienkeNiels schreef:
Als jij,je school op wil geveb hoe wil je dan een kindje onderhouden? Werken? Geen,diploma en waar laat je dan je kind? Blijf je de hele dag thuis? Misschien kun je beter een hondje nemen.

Een hond is geen baby en die moet je ook niet zo behandelen :\

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:30

Nee maar wel een boel verantwoordelijkheid.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:33

Ik heb zelf geen kinderen en ook geen kinderwens, maar ik heb op me heen moeders gezien van alle leeftijden en in allerlei situaties. Leuke verhalen en minder leuke verhalen.. Natuurlijk probeert elke ouder een stabiele toekomst te bieden, maar hoeveel vrouwen van 30+ jaar zijn toch weer van hun partner af? Vaste baan, wat is dat tegenwoordig? Ik wil niet zeggen dat je maar zomaar een kindje moet nemen, maar zekerheid is er nooit. Ik denk dat je kinderwens vooral heel groot moet zijn, dan zul je er alles voor over hebben. Dan zie ik liever een tienermoeder als eentje die nog even een snel een kind wil voordat het te laat is. Moeilijke periodes heb je altijd en je zal ongetwijfeld met je handen in het haar komen te zitten van tijd tot tijd. Maar je krijgt er natuurlijk ook heel veel voor terug.