Wat is een fijne kniebrace?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Wat is een fijne kniebrace?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 12:03

Momenteel loop ik bij de fysio met een knieblessure (scheurtje in de miniscus en in de knieband) en een frozen knee. Net bij de orthopeed geweest en opereren is voor mij geen optie, dus hierna gewoon verder met de fysio om de knie uiteindelijk weer volledig te kunnen strekken en buigen.

Nu ga ik volgende week snowboarden en het was volgens de orthopeed wel aan te raden om een kniebrace te gebruiken. Maar er is zoveel keus, dus ben ik benieuwd naar ervaringen met verschillende kniebracen.

Jodie_

Re: Wat is een fijne kniebrace?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:07

Ik heb een PSB kniebrace, ik weet natuurlijk niet wat in jouw situatie het beste zou werken maar ik heb zelf veel last van mijn rechterknie als ik veel moet lopen, en ik krijg dan bijvoorbeeld last van het iets verdraaien van mijn knieschijf, als ik me bijvoorbeeld omdraai dan blijft mijn knie staan en die 'knakt' later mee terug. Beetje moeilijk uit te leggen haha. Maar ik heb de PSB brace, en als ik deze om heb kan ik echt heel fijn lopen en heb ik nergens last van, hij is lekker stevig maar totaal geen zweterig of warm ding en hij past nog mooi onder een spijkerbroek.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:10

Ik heb de zwaarste brace, met mechanisme om bewegingshoek etc te kunnen verstellen. En helemaal in te snoere. Als je wil kan ik merk nakijken (thuisane of zoiets) hij was wel 190,-

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:51

De genutrain is ook wel erg fijn :j Heeft een siliconenring om de knieschijf te ondersteunen en 2 verstevigingen aan de buitenzijdes. Niet zweterig en geeft lekker veel steun. Hij is er overigens wel in meerdere variaties.

Deze heb ik zelf:
http://www.clubsports.nl/Product.aspx?cat=65&product=86

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:38

Ik heb zelf een 'niet sporende knie' ik heb een brace van bioskin (oid) maar vind die heel zweterig, warm etc.
Deze raad ik echt niet aan! ;)

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:05

Bij een brace ligt het er echt aan wat je hebt, dus ik denk dat het onverstandig is om er 'zomaar' een zelf te bestellen via internet.
Ik zou zeker overleggen met je fysio/orthopeed, voordat je echt gaat bestellen :)

Ik heb zelf de GenuTrain P3 van Bauerfeind. Inmiddels ben ik geopereerd, maar daarvoor schoot mijn knieschijf van zijn plek.
Deze brace vind ik heel erg fijn, omdat hij mijn knieschijf echt op de goede plaats houdt en veel steun geeft.
Het is ook een soort sok van zachte stof, je trekt ze heel gemakkelijk aan. Ze hebben daar alle soorten en maten, misschien heb je hier iets aan :)

http://www.bauerfeind.nl

Edit: o sorry, ik heb dus dezelfde als Cantheon ;)