Wat kan ik toch hebben.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

Wat kan ik toch hebben.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 16:00

Hey iedereen,

Ik heb al weken klachten en ik word er echt gek van.

Het begint al 's nachts, ik word plots zweterig en kotsmisselijk wakker met een leuke kriebel in mijn keel (zo om de 3 à 4 nachten). Als ik opsta ben ik nog steeds misselijk maar met iets te eten gaat het snel over.
Ook heb ik nooit honger meer, ik heb echt helemaal geen eetlust. Ik kan eten en het smaakt me wel maar na 3 happen heb ik echt genoeg en dan begint de pret. Mijn maag zwelt op. Het voelt alsof de inhoud van een luchtballon erin zit. Zo opgeblazen, dik, vol en ik kan dus geen boertje laten. Geen enkel, dus is het wachten tot dat extreme opgeblazen gevoel verdwijnt, meestal na een paar uurtjes afzien. Want mijn mijn enorme emetofobie is het zeker geen lachertje :(
Ook is het echt al zeker 3 weken geleden dat ik nog eens naar het toilet ben kunnen gaan. Af en toe voel ik in de verte eens iets wat op een krampje lijkt, maar tevergeefs. En met heel wat moeite krijg je zo een resultaat van 1cm (sorry ik wist niet anders hoe uit te leggen).

Ik weet dat naar de dokter het verstandigste is maar ik durf niet, bang dat hij zou zeggen van 'laat zo een onderzoek doen' . Hoe noemt het gastroscopie ? Zo met een cameratje in je maag ?
Nee ik durf absoluut niet naar de dokter, maar ik hou het niet meer uit, ik durf niets meer eten uit schrik van het opgeblazen gevoel.

Ik hoop dat er hier iemand is die een tip heeft om wat te boeren of om eens naar de wc te kunne gaan.
(Heb er nu ook weer last van :( )

Groetjes.

eenitraM

Re: Wat kan ik toch hebben.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:03

Tjah, toch naar de dokter gaan. Ik ga je niet vanaf hier helpen :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:05

Meid, ga toch gewoon naar je huisarts. Dit is niet gezond. Je denkt direct aan het ergste wat er kan gebeuren, maar weet je wat, het kan ook zo zijn dat je een pilletje meekrijgt waarmee alles met een paar dagen is opgelost en dan voel jij je weer een stuk beter. :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:07

Waarom ben je niet eerder naar de dokter gegaan?

Ik had precies hetzelfde. Echt exact hetzelfde, alle klachten. Ik kon toen ook niet naar de wc en heb na 3 dagen de dokter gebeld en kreeg toen om uit te proberen een 14daagse kuur laxeer mee. Met 4 dagen was t al over en kon ik ook weer fijn naar de wc :+

Nu zit er een veel ergere verstopping wss, omdat alles steeds meer indroogd en dus nog meer vastslibt. En ik wil je absoluut niet bang maken met oog op je emetofobie maar als je te lang verstopt zit wil het er nog wel eens via de andere kant uit komen, zgnde fecaal braken. Dan braak je dus de ontlasting op.

Dus bel de dokter, voor t nog erger wordt! Heel veel sterkte

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 16:18

Echt, fijn dat je exact hetzelfde had en het zo vlug opgelost is.
Maar zou hij echt geen verdere onderzoeken willen doen ?

Woow kan dat dus echt ?
Dat wil ik zeker niet !

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:22

om te beginnen een laxeermiddel halen :j en verder kan het vanalles zijn...te weinig drinken of te weinig vezels of maag/darmontsteking of pure stress (heb je last van stress?) ...en ga zo maar door

ik herken het gevoel van een paar happen en dan bomvol zitten, opgeblazen voelen, maar niet kunnen boeren...toen had ik dus een maag en darmonsteking...maar voor ze een gastroscopie oid gaan doen proberen ze eerst een aantal medicijnen hoor :) en een paar weken op je voeding letten waarschijnlijk :j en zelf voor die onderzoeken hoef je niet bang te zijn! ik heb ook vrij erge emetofobie en ik heb toen een roesje gevraagd en ik zou het zo opnieuw doen moest het nodig zijn :) het valt dan alles mee :j

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:24

eet je genoeg vezels en drink je genoeg water? vaak is dat de oorzaak van het probleem. De dokter kan je laxeermiddel geven om nu even de boel op gang te helpen, maar als je voedingspatroon verkeerd is, zul je snel genoeg opnieuw verstopt raken.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 16:25

Heb wel vorige 3 weken examens gehad en ja daar was wel behoorlijk wat tress bij, en de schoonmoeder maakt mij het leven ook niet bepaald gemakkelijk.

Dus ze geven eerst medicijnen mee, ookal is het de 30ste maal dat je komt klagen van je maag (ja heb behoorlijk wat problemen ermee).
Doen ze ook volledige verdoving bij die test?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 16:25

woods schreef:
eet je genoeg vezels en drink je genoeg water? vaak is dat de oorzaak van het probleem. De dokter kan je laxeermiddel geven om nu even de boel op gang te helpen, maar als je voedingspatroon verkeerd is, zul je snel genoeg opnieuw verstopt raken.

Ik eet elke ochtend muesli en drink tot 2 liter per dag, dus dat zit wel goed denk ik.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:36

normaal proberen ze eerst gewoon wat medicijnen hoor :j of heeft de dokter al aangegeven dat je het best kan laten onderzoeken? je MOET dat trouwens niet he, je kan ook zeggen dat je het liefst eerst met standaard medicijnen probeert. Het roesje wat je krijgt (moet je wel speciaal om vragen, want dat wordt niet standaard gedaan) is geen verdoving zoals bij een operatie, maar je krijgt dan nog amper wat mee. Het is eigenlijk zoals een sedatie bij paarden, ze kunnen nog wel op hun benen staan, maar je kan er dan alles mee doen :)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 16:37

Maar voel je dan nog alles en besef je het nog?
Moet je zelf nog die darm inslikken, of heb je dat besef niet meer ?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:38

Het eerste onderzoek wat hij zal doen is misschien je buik voelen, dan duwt hij zacht in je onderbuik om de verstopping te vinden. Afhankelijk van wat hij daar voelt geeft hij laxeer mee.
Ik denk dat je nu al een stadium te ver bent voor drogisterij laxeermiddelen en dat er wat zwaarder geschut ingezet moet worden. Met water drinken en vezels eten ga je dit nooit los krijgen, ook niet met drogisterij laxeermiddel.
Mijn dokter adviseerde ook, als ik het aandurfde, een klisma. Je krijgt dan de spullen van de apotheker en kunt t thuis op t toilet doen, om t zo via de andere kant los te maken. Dit heb ik overigens niet gedaan omdat mijn darmen na 4 dagen laxeren al weer op gang waren gekomen.

Als je na een kuur laxeren nog geen verbetering hebt zullen er pas verdere onderzoeken worden gedaan. Soms een röntgen foto om te kijken of daar de verstopping is te zien.
Meestal gaan ze pas kijken met camera's als er echt niks anders meer werkt. (is mijn ervaring )

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:41

Als je echt niet durft kunnen ze je ook een licht radioactief papje geven en dan met een echo ofzo kijken.

Maar als ik het zo hoor komt het zo ver niet ;-) en ben je er met een laxeermiddel wel weer vanaf.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 16:41

Oke, dank je voor de gerust stelling Focussed en Zinn.
Ik ga misschien dan toch bellen, moet toch gaan voor voorschirftje, oren laten uitspuiten en huidallergie. Wel normaal over wat weken maar ik kan het vervroegen Dan kan ik het misschien even aanhalen.
Het is echt niet normaal meer, het voelt echt of mijn maag staat op ontploffen.

Iets met bruis kan ik niet drinken, iemand een tip op toch even te kunnen boeren ?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 16:42

Arabesk schreef:
Als je echt niet durft kunnen ze je ook een licht radioactief papje geven en dan met een echo ofzo kijken.

Maar als ik het zo hoor komt het zo ver niet ;-) en ben je er met een laxeermiddel wel weer vanaf.

Echt ?
Wat een geruststelling.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:44

Ik heb het 2 keer gedaan en ik heb nog wel momenten van een paar 'heldere' seconden telkens die ik me herinner. Maar dan ben je echt zooo verschrikkelijk suf dat je eigenlijk niet meer weet wat je aan het doen bent, en dan ben je ook niet bang! Ik herinner mij bijvoorbeeld nog wel dat ze zeiden dat ik die darm moest in slikken, maar ik heb absoluut geen paniek gevoeld omdat ik zo versufd was :) en 2 seconden later zak je alweer weg, het inslikken zelf heb ik niets van meegekregen, terwijl ik dat toch zelf gedaan heb :) de enge dingen weet ik niets meer van, het uithalen enzo ook niet. Bij mij is alles gewoon goed gegaan, net als bij een patient zonder emetofobie :) het lijkt net alsof je vol valium zit, je bent gewoon niet in staat om in paniek te raken :P en ik vond het toch weer iets dat ik maar mooi overwonnen heb ;)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 16:46

Echt jullie helpen me zo goed, toch maar even de afspraak vervroegen en eens aanhalen :)

En nu dat ik weet dat er niet metteen word ingegrepen met een onderzoek heb ik er al wat meer vertrouwen in:)

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:48

Arabesk schreef:

dat verschilt wel per persoon wat je klachten enzo zijn denk ik...
bij mij kwam wel eerst de gastroscopie/endoscopie en daarna eventueel pas dat papje...heb ik achteraf gelukkig niet moeten doen.

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:55

Morrow_Less schreef:
woods schreef:

Ik eet elke ochtend muesli en drink tot 2 liter per dag, dus dat zit wel goed denk ik.

In muesli zitten wel granen, maar die granen doen de truc niet. Het gaat om de "velletjes" die om de granen heen zitten. Die zijn in de meeste muesli's/cruesli's verwijderd omdat de granen bewerkt zijn. De velletjes vind je puur in bijv. zonnatura tarwezemelen en zitten in andere producten die als volkoren worden aangeduid.
Daarnaast helpt het meer om vezels 's middags of net voor het avondeten te eten. De vezels worden dan door je avondeten vermengd, waardoor je avondeten beter verteerd wordt. Vezels op een nuchtere maag helpen niet/nauwelijks om je stoelgang te verbeteren.

Sterkte!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 17:14

Het werd zo erg dat ik plots moest braken en de lucht erzo uit ging. Mijn vader vond het niet kunnen en heeft metteen gebeld. Om18:00 worden we verwacht.
Ik hou jullie op de hoogte. :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:16

Morrow_Less schreef:
Het werd zo erg dat ik plots moest braken en de lucht erzo uit ging. Mijn vader vond het niet kunnen en heeft metteen gebeld. Om18:00 worden we verwacht.
Ik hou jullie op de hoogte. :)

Gelukkig!

Succes ermee :)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 17:17

Zit echt al te beven, maar het kan ni meer.

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:21

Ik zag al dat je naar de dokter/ziekenhuis moet, succes ermee.
Ik werk bij De Tuinen en hoor vaak zulke klachten, wat bij een verstopping wil helpen is sennepeulen thee of pepermuntolie capsules en bij een opgeblazen gevoel Iberogast.
Bij veel klanten helpt het wel.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:23

Morrow_Less schreef:
Zit echt al te beven, maar het kan ni meer.

Jij komt vanavond opgelucht thuis, hebben ze je even ontstopt en is er niks aan 't handje ;-)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 17:23

Ik hoop het