Schuimende shampoo/conditioner

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Schuimende shampoo/conditioner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 12:26

Ik heb echt een hekel aan shampoo's voor mn haar die níet schuimen. Ik heb nu shampoo van Inecto (Pure Coconut) en die schuimt dus gewoon niet :\ . Dat verdeelt niet lekker over mn hoofd en ik heb niet het idee dat het schoon wordt.
De meeste andere shampoo's schuimen ook niet. Heb nu van Fructis een conditioner en die is ook slecht te verdelen.

Welke merken schuimen lekker? En welke conditioners? <3 (liefst voor krullend/pluizig haar, maar gewoon een merk mag ook :)) )

xxelviraxx

Re: Schuimende shampoo/conditioner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:27

Andrelon schuimt bij mij goed.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:29

Palmolive schuimt onwijs daarnaast komen bij mij andrelon en elvive..

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:29

Ik gebruik dove shampoo. maar ik was altijd m'n haar 2x. Eerst het laagje eraf wassen en dan m'n haar :)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:30

Andrelon en Nivea schuimen erg goed! :) Conditioner ben ik nog niet tegen gekomen die schuimt. :P

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:31

Conditioners horen niet te schuimen, shampoo wel anders is je haar nog niet schoon. Kan zijn dat je gewoon erg vet haar hebt, dan moet je het 2x wassen, vaak schuimt het de 2e keer dan wel!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 12:37

@Myrthe: waarom schuimt het dan met de ene shampoo wel in 1 keer en de andere niet?
Conditioner heb ik een keer gehad van Herbal Essences, en die schuimde wel een beetje :). Maar dat is blijkbaar toeval ;).

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:38

Ik heb altijd Herbal Essences of Andrelon, de shampoo's schuimen goed. Maar conditioner hoort niet te schuimen :=

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:23

Sting schreef:
@Myrthe: waarom schuimt het dan met de ene shampoo wel in 1 keer en de andere niet?
Conditioner heb ik een keer gehad van Herbal Essences, en die schuimde wel een beetje :). Maar dat is blijkbaar toeval ;).

Hangt helemaal af van de sulfaten die erin zitten.
In sommige shampoo's zit heel veel sodium laureth sulfate en in sommige ontbreekt dit zelfs helemaal.\\
Dit zorgt ervoor dat het schuimt.
Het breekt helaas ook langzaam het haar af, dit is een reden waarom sommige merken het er niet meer in doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:31

Auuuussie <3 Wel duur, maar erg zuinig spul. Rond de 7 euro voor 300 ml.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:34

Ik had het shampoo probleem ook: het wilde maar niet schuimen. Maar met onderstaande tips van de kapper kan ik tegenwoordig elke shampoo gebruiken die ik wil, alles schuimt :+ Momenteel gebruik ik shampoo van Tigi, en van Eugene Perma (van de kapper).

1. Was uw haar niet met te heet water, daar droogt het haar, maar vooral de haarpunten, van uit.

2. Maak het haar eerst door en door nat voor u de shampoo erover verdeelt. Bovendien maakt teveel shampoo het haar niet schoner.

3. Wrijf de shampoo een beetje schuimend tussen uw handen, zodat deze makkelijker te verdelen is.

4. Breng de shampoo aan rondom uw hoofd en masseer de hoofdhuid zachtjes. Het haar rond uw gezicht en in uw nek is vaak het meest aan een wasbeurt toe, dus was deze plaatsen goed.

5. Hebt u lang haar? Vouw het dan niet dubbel tegen uw achterhoofd om ook eens stevig over de punten te wrijven! De haarpunten zijn vaak poreus en niet bestand tegen deze hardhandige aanpak.

6. Het uitspoelen duurt - als het goed is - langer dan het wassen zelf. Gebruik veel lauw water bij het spoelen. Als er shampooresten in het haar achterblijven, is het zwaarder en dus lastiger in model te brengen. Bovendien wordt het dan sneller vuil omdat stofdeeltjes makkelijker in het haar blijven kleven.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:35

De Inecto schuimt bij mij wel en vind ik een super shampoo. Mogelijk heb je toch best vet haar? Anders inderdaad 2x wassen :) .

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:37

Ik heb ook shampoo van Tigi, ze hebben ook een lijn voor krullend haar waar mijn vriendin (met lang krullend haar) erg tevreden over is. Zelf gebruik ik de volumelijn, hij schuimt fijn en je hebt niet veel nodig :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:48

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:57

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:27

Sting schreef:

op vet haar schuimt die van inecto (ik heb m ook) inderdaad niet.
was je haar bijv eerst eens met een hele normale ontvettende shampoo (gewoon zo'n alledaags ding) en dan nog een keer met die van inecto.. dan schuimt ie namelijk wel :j

of inderdaad 2x met inecto wassen.. (dom..daar had ik nog niet aan gedacht haha)

vind het trouwens ook een erg fijne shampoo! (alleen die conditioner is zo dun.. ik knoei de helft op de grond omdat het allemaal van mn handen af glibberd)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:50

Schuim wordt veroorzaakt door het agressieve ingrediënt SLS. Dit zit meestal in de wat goedkopere shampoos. SLS heeft als bijwerking dat het je haar op een agressieve manier reinigt, waardoor je er droog/beschadigd haar van krijgt op langere termijn. Dat je shampoo niet schuimt komt waarschijnlijk door het feit dat deze geen SLS bevat, een shampoo die dus niet zo agressief voor je haar is!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:54

Ik gebruik Guhl en die schuimt perfect!

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:59

hmmm ik gebruik altijd zwartskopf of andrelon schampoo die schuimen allerbij best goed :j

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 06:55

Nueve schreef:
Auuuussie <3 Wel duur, maar erg zuinig spul. Rond de 7 euro voor 300 ml.

Dit inderdaad :j voor mij niets anders meer!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 07:11

Elvive schuimt bij mij goed, maar idd, hoe ''viezer'' je haar is, hoe minder schuim...hoe vaak was je je haar?

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 07:28

de shampoo die wij verkopen ( www.butterflynaturals.nl ) schuimt ook niet.
Dit komt omdat deze shampoo puur natuurlijk is en doordat de stof die het laat schuimen er niet in zit.
Dit omdat dit produkt niet 100% biologisch is en wij dit dus niet gebruiken voor onze produkten.

Hetzelfde geld voor de dierenshampoos die wij gebruiken ( www.petscare.nl ) die schuimt ook niet omdat dit 100% puur biologisch is.
Maar het werkt beiden wel goed om je haar schoon te krijgen

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 07:37

Andrelon, verder maakt het schuim je haar niet schoner ;) Het is voor het doel dat mensen weten dat er iets op hun hoofd gebeurd. (bron: NASK leraar, klas 2/3)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 08:48

Sting schreef:
Ik heb echt een hekel aan shampoo's voor mn haar die níet schuimen. Ik heb nu shampoo van Inecto (Pure Coconut) en die schuimt dus gewoon niet :\ . Dat verdeelt niet lekker over mn hoofd en ik heb niet het idee dat het schoon wordt.
De meeste andere shampoo's schuimen ook niet. Heb nu van Fructis een conditioner en die is ook slecht te verdelen.

Welke merken schuimen lekker? En welke conditioners? <3 (liefst voor krullend/pluizig haar, maar gewoon een merk mag ook :)) )

als ik inecto gebruik, dan moet ik een tweede keer wassen wil het schuimen, dus wassen, uitspoelen en weer wassen, die tweede keer schuimt het

als ik aussie gebruik schuimt het de eerste keer

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 10:07

Nu lijkt het net alsof ik echt héél vet haar heb, terwijl ik dat best mee vind vallen :). Ik was mijn haar om de dag :D.

Heb vanmorgen mijn haar gewassen en nu 2 keer met inecto. Tweede keer schuimde het inderdaad wel! Maarja, dan gebruik ik ook 2 keer zoveel shampoo :P.