Opgezette vingers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Opgezette vingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 12:12

Hallo,
Elke winter komt het terug: opgezette vingers. En dan voornamelijk dat middelste "kussentje" waardoor ik mijn hand niet meer dicht kan knijpen. Wat weer heel vervelend is met dingen vasthouden :+
Ik heb winterhanden, en draag altijd goede handschoenen.
Wie heeft dit ook? Iemand met een tip of oplossing?
Het is erg vervelend en vaak voel ik zelfs mijn hart kloppen in mijn vingers omdat ze zo strak staan.

Caira

Re: Opgezette vingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:14

Ik heb het gedeeltelijk, en ook erg pijn in mijn gewrichten, terwijl ik wel makkelijk zonder handschoenen buiten kan lopen omdat ik het niet snel koud heb. Maar 's avond zet alles op en doet het pijn.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:59

Heb toevallig dit weekend ook zitten lezen wat je eraan kunt doen. Niet dat ik het zelf heb, maar voor iemand die er last van had.

Als enige tip die gegeven wordt is: wisselbaden. Dus afwisselend in warm en koud water. Verder is er niets aan te doen.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:31

Bij mij is het onder koud water houden en van vingertop naar beneden wrijven dat vocht eruit kan. Helpt ietsjes, Verder smeer ik regelmatig mijn handen met handcreme (zonder geurstoffen enzo) omdat door dit vaak van die scheurtjes in de opperhuid erdoor krijg. best pijnlijk.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:42

Oh ik heb wintertenen.. echt vervelend.
Bij de aphotheek/of zon natuur winkel kun je daarvoor speciale creme halen die moet je 2x per dag inmasseren.

Verder is het belangrijk dat je HEEL je lichaam warm houdt zo blijven je handen ook warm, dus altijd handschoenen/sjaal/muts dragen enzo. Want zodra je het koud krijgt maakt het het erger. oja en vooral NIET bij de verwarming gaan zitten met je handen om ze warm te krijgen.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:15

Op zich hoort het ook wel bij winterhanden... En het enige dat je echt kunt doen is voorkomen. Dus zorgen dat je handen niet te koud worden. Vroeger kon je er nog wel vitamineinjecties voor krijgen maar dat is al een paar jaar afgeschaft. Investeren in een goede kachel in je auto zodat je niet afkoelt of electrische handschoenen zijn eigenlijk onontbeerlijk. En zorg dat je goed blijft bewegen! Het bloed moet goed stromen, en zelfs al doet het veel pijn: bewegen bewegen en nog meer bewegen.

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:29

Ik heb wintertenen, dus dat is vergelijkbaar met jouw probleem. Ik begin preventief te smeren met een zalf van VSM die speciaal voor wintertenen en handen is. Ook smeer ik nu ik last heb gewoon door, 's nachts zitten mijn tenen leker ingesmeerd verpakt in dubbele sokken.
En daarnaast (hoe goor ook) helpt een paar keer over je wintergevoelige delen plassen ook! Ochtendurine is hier het best voor geschikt. Vraag me niet waarom maar het helpt echt... Na een paar dagen ben je van de ergste pijn af.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:46

Ik heb dit ook. Auw wat doet dit pijn. Zelfs met handschoenen heb ik het regelmatig. En helaas zit er geen kachel op mijn fiets, maar elektrische handschoenen zouden een oplossing kunnen zijn...

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 14:14

Ja voor tijdelijk bedoelen jullie... Maar zodra mijn vingers opgezet zijn, blijven ze dik tot het weer warmer wordt. Dus ik heb ook in huis last er van, met alles..

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:30

ja daarom is het belangrijk dat je alles warm houdt want anders krijg je last door die temparatuur wisselingen steeds.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:33

Ik heb het ook vaak als ik bezig ben geweest (waaronder paardrijden) in de kou. Meestal maar een enkele vinger, helemaal dik en spierwit. Op zich niet heel pijnlijk maar wel heel vervelend, tintelend en buigt niet makkelijk..

Geen idee wat je eraan kan doen, bij mij trekt het meestal langzaam weer bij als je handen weer warm worden. Na het douchen ofzo, is het vrijwel altijd bijgetrokkken.

Ik zorg nu met deze kou dat ik vrijwel altijd handschoenen bij heb, dan heb ik er stukken minder last van.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:41

ohh mag ik mee praten?
ik heb ook wintertenen en het doet nogal pijn, ze zijn dik en rood en jeuken als een gek.
ik ga nu een warm en koud bad gebruiken, kijken of dat een beetje helpt.

ossie96@ mag ik vragen welke zalf je hebt? en helpt het ook echt.?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 21:04

mymy schreef:
ja daarom is het belangrijk dat je alles warm houdt want anders krijg je last door die temparatuur wisselingen steeds.

Ik zie nu dat je mijn bericht op 2 manieren kan lezen :+ Maar ik bedoel dus dat mijn vingers dik blijven tot het weer ergens in de lente is, en de temperatuur weer +5 graden is. Het maakt voor nu dus niet uit of ik warm of koud ben. Mijn vingers blijven opgezet. Snappie :+ Eenmaal opgezet = heel de winter dik.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:06

Mijn vingers lijken net knakworstjes als ik van buiten kom...

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:05

ROCHELLEx schreef:
Mijn vingers lijken net knakworstjes als ik van buiten kom...

Ja hier ook :P Het ziet er echt niet uit, maar dat is niet het belangrijkste, dat is namelijk dat het gewoon echt rot is :P

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:45

Ik heb ook altijd dikke opgezette vingers, maar dat komt door de ziekte die ik heb. Bij mij slinken ze in de kou, en als ik er koud water op doe dan voelt dat vaak heerlijk aan. Het is gewoon vervelend, maar heb nog niet de manier gevonden om het tegen te gaan.