Stopweek Yasminpil

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limitless

Stopweek Yasminpil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 17:04

Hallo!

Ik ben 3 maanden geleden begonnen met de pil, en vanwege omstandigheden heb ik deze tot nu toe zonder stopweken geslikt. (slecht, ik weet het), maar nu was gisteren mijn laatste dag, en ik ben zo stom geweest de bijsluiter kwijt te raken.. :')

Gisteren (zaterdag) heb ik dus voor het laatst de pil geslikt, betekent dit dat ik dan volgende week zaterdag weer gewoon de pil moet gaan slikken? Ik meende van wel, maar heb er een discussie over met mijn moeder.. Dus als iemand hem ook slikt en mij dit kan vertellen, dan hoor ik het graag

prii_boy

Re: Stopweek Yasminpil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:06

Je moet gewoon na een week weer beginnen, das is bij elke pil zo.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:08

Volgende week zondag moet je dan weer beginnen. Zonder stopweek doorslikken is niet slecht overigens, wordt zelfs door sommige artsen geadviseerd. Je heb alleen wel meer kans op een doorbraakbloeding.

MoBi90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:11

Nee je moet dan volgende week zondag weer beginnen. Er moet een hele week, dus 7 dagen tussen zitten. Dus zondag (1) ma (2) di(3) woe(4) do(5) vr(6) za(7) dat zijn dan 7 dagen en begin je dus op zondag weer. Tegen de tijd dat je strip op is, heb je je laatste pil weer op zaterdag! Is altijd hetzelfde en je word dus ook (bijna) altijd op dezelfde dag ongesteld.
Ik heb altijd op vrijdag mijn laatste pil en moet dan op zaterdag (een week later) weer beginnen, doe dit al 6 jaar zo en is altijd goed gegaan dus ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:16

MoBi90 schreef:
Nee je moet dan volgende week zondag weer beginnen. Er moet een hele week, dus 7 dagen tussen zitten. Dus zondag (1) ma (2) di(3) woe(4) do(5) vr(6) za(7) dat zijn dan 7 dagen en begin je dus op zondag weer. Tegen de tijd dat je strip op is, heb je je laatste pil weer op zaterdag! Is altijd hetzelfde en je word dus ook (bijna) altijd op dezelfde dag ongesteld.
Ik heb altijd op vrijdag mijn laatste pil en moet dan op zaterdag (een week later) weer beginnen, doe dit al 6 jaar zo en is altijd goed gegaan dus ;)

Dit klopt idd als een bus.

Ik slik de laatste woensdagavond, en dan slik ik de 1e pas weer donderdagavond de week erop.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:17

Er mag korter tussen zitten hoor, max 7dagen.
5dagen is ook geen probleem.

Doorslikken is ook niet slecht hoor. Doe ik ook bijna altijd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:17

Limitless schreef:
Hallo!

Ik ben 3 maanden geleden begonnen met de pil, en vanwege omstandigheden heb ik deze tot nu toe zonder stopweken geslikt. (slecht, ik weet het), maar nu was gisteren mijn laatste dag, en ik ben zo stom geweest de bijsluiter kwijt te raken.. :')

Gisteren (zaterdag) heb ik dus voor het laatst de pil geslikt, betekent dit dat ik dan volgende week zaterdag weer gewoon de pil moet gaan slikken? Ik meende van wel, maar heb er een discussie over met mijn moeder.. Dus als iemand hem ook slikt en mij dit kan vertellen, dan hoor ik het graag

Zaterdag de laatste? De week erna op zondag de eerste. (dan is zaterdag automatisch weer de laatste van de strip).

En de pil doorslikken is helemaal niet slecht.
Yasmin wordt juist gegeven aan mensen die willen doorslikken.
Ik slik hem 6 strips door en hou dan een stopweek. Maar ik ken ook mensen die hem doorslikken totdat ze een doorbraakbloeding krijgen.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 17:19

Uhu, oke.. dankjewel!

En ben ik die week trouwens gewoon veilig? Als het goed is wel toch?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:20

Ja :)

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 17:23

Dankjewel!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:25

Er is een centraal topic voor alles wat met menstruatie en anticonceptie te maken heeft. Je hebt het antwoord op je vraag inmiddels, maar hier dus alsnog een slotje.