Wel of niet tand(en) bleken via tandarts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rox87

Wel of niet tand(en) bleken via tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 16:07

Doordat ik een snijtand mis staat mijn hoektand op de plek van mijn snijtand, deze hoektand is bijgevijld om het een snijtand te laten lijken.
Echter is deze hoek/snijtand behoorlijk geel (altijd al geweest).

Nu was ik een paar weken geleden bij mijn tandarts, zij zei dat ik mijn tand kon bleken. Gewoon thuis met bleeklepels en daar dan een beetje bleekgel op, op de plek van mijn hoek/snijtand. Ze zei dat als ik dan zou willen dat mijn andere boventanden wat witter zou willen dit ook zou kunnen door op de gehele lepel wat gel te doen nadat mijn hoek/snijtand wat witter geworden is.

Toen ik vroeg of dat niet heel slecht was gaf ze aan dat dit meevalt, ze raad het niet al haar clienten aan, maar alleen als ze denkt dat het doel het middel heiligt zegmaar.

Het is inderdaad waar dat ik vrij gele tanden heb! Van nature neem ik aan aangezien ik niet rook, geen koffie lust en slechts 2 koppen thee op een dag nuttig en verder alleen water drink. :)

Ik heb er zo eens over na zitten denken de laatste weken.... Wat zouden jullie doen? Wie heeft er ervaring mee? Werkt het? Heeft het geen nadelige gevolgen voor jullie tanden gehad?

Ik hoor het graag van jullie!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:14

Op die manier bleken is de enige veilige manier. Het enige risico is (tijdelijk) gevoeligheid, maar dat is met bv Elmex Sensitive of Sensodyne (de gewone of de Rapid) tandpasta goed op te lossen. Voordeel is dat je op maat gemaakte bitjes krijgt. Als je bv over een jaar nog een keer wil bleken haal je gewoon bij de tandarts wat nieuwe spuitjes met bleekgel.
Hoektanden zijn sowieso bij iedereen geler dan de andere tanden/kiezen.