buikpijn in de ochtend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

emilyxx

buikpijn in de ochtend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 10:17

hallo,

de laatste tijd heb ik s'ochtends last van lichte steken in m'n onderbuik(in het midden). dit wordt pas minder als ik naar de wc ben geweest(dit doet soms ook pijn), maar ook dan blijf ik het nog lichtjes voelen. het houdt eigenlijk pas op als ik echt op gang ben gekomen en bezig ben. In sommige periodes is het erger en moet ik even een uurtje opgerold in bed blijven want dan doet het ook pijn als ik loop, maar als ik opgerold lig voel ik het niet. soms straalt het uit naar m'n zijkanten, soms links en soms recht, altijd verschillend.
ik hoop dat iemand een idee heeft waaraan het kan liggen of dit zelf ook heeft of heeft gehad. als dit aanhoudt ga ik sowieso naar de huisarts.

alvast bedankt

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 10:45

Het eerste wat in mij op komt is dat het een blaasontsteking of nierbekkenontsteking is.
Dat gaat niet vanzelf over, dus moet je echt even naar de huisarts met een plasje.

Het zouden ook nog spastische darmen kunnen zijn, vaak heb je dan ook geen goede stoelgang.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 14:31

Het kan van alles zijn.
Lig je dan nog op bed of heb je dan net gegeten?
Heb je het alleen in de ochtend?

esther_sonja

Re: buikpijn in de ochtend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 14:57

Hm herkenbaar, Ik heb het meestal als ik lang uitslaap en de pil moet nemen, misschien heeft het ook met de pil te maken?

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 15:51

nee ik slik de pil niet

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 20:34

gewoon als ik wakker wordt ik denk dat het met mn blaas te maken heeft

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:23

Ik zou toch maar naar een arts gaan hiermee, beter het zekere voor het onzekere!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:28

Ga eens naar de huisarts!
Het zou ontsteking kunnen zijn maar voor hetzelfde geld heb je een spastische darm.
Dit heb ik zelf ook, ik had ook vaak erge pijn en ook bij het naar de wc gaan en hierna was het over.
Heb je het ook nadat je bijvoorbeeld patat hebt gegeten of mischien melkproducten ofzo?
Het kan zijn dat je buik snachts stil gaat liggen, en dit doet echt maga veel pijn! Ik heb hier vezel
drank voor gekregen zodat mijn darmen snachts ook blijven werken, dit scheelt wel :D

Succes, en wel naar de dokter gaan hoor!