5-htp: iemand hier bekend mee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gummie

5-htp: iemand hier bekend mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 18:41

Is iemand hier bekend met het middel 5-htp? Zo ja, welke voor- en nadelen zijn jullie bekend? Wat is fabel en wat is waarheid?

Mij is door een vriend 5-htp aanbevolen om de aanmaak van serotinine te bevorderen. Op internet circuleren verschillende berichten over de nadelen ervan, die op datzelfde internet weer worden weerlegd. Ik weet nu niet zo goed wat ik moet geloven...

Heeft het negatieve bijwerkingen? Is er positief resultaat mee te behalen?

Joyce_

Re: 5-htp: iemand hier bekend mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:43

Ik gebruik af en toe 5-htp en heb er nooit negatieve bijwerkingen van ervaren. Heb me daar ook eerlijk gezegd niet zo in verdiept. Mij helpt het goed, dus ik ben er blij mee. Goede voeding helpt trouwens ook, voeding waar tryptofaan in zit..

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 18:46

Mag ik vragen wat je precies merkt door het gebruik ervan? En is dat meteen merkbaar? Of duurt dat een tijdje? Moet je het perse langere tijd innemen, of kan het ook enkele dagen?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:51

Weinig onderzoek naar behalve 1 studie in1988 (daaruit bleek een voordeel bij motorische stoornissen) en dat is vreemd want zo moeilijk zou zo'n studie niet mooeten zijn. Ik zou eerder aanraden extra dha te gaan slikken, daar is namelijk wel wat bewijs voor bij depressies.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 11:19

Mijn man slikt dit. Het gaat je niet van een diepe depressie afhelpen, aangezien daar meerdere oorzaken aan ten grondslag liggen, maar het helpt de mood wel, voor zover ik kan oordelen :)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 12:59

Het is mij niet aanbevolen om van een depressie af te komen, dat is een onjuiste veronderstelling :)
Heb al een goede PB met info gehad, bedankt daarvoor! Wat mij betreft topic sluiten :)