Zó'n pijn in Elleboog,wie herkent/heeft dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Zó'n pijn in Elleboog,wie herkent/heeft dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 18:08

Ik heb al sinds een aantal weken een hele erge stekende pijn in mijn gehele elleboog,vooral het uitstekende botje bovenop..Het straalt soms door naar een stukje v.d. bovenarm.Iets op pakken kan alleen onderhands,bovenhands doet erg pijn.
Afwassen,stofzuigen,mesten doet zó'n pijn.Ik heb jaren lang het botje in de elleboog geknakt,het zat dan 'dubbel' ofso en werd gevoelig en na knakken zat het weer goed.Ook als ik nix doe met die arm heb ik er pijn aan,een gemene stekende pijn.
Ben al bij de H.A. geweest,het was geen tennisarm [wat ik zelf dacht], hij heeft de test gedaan en de symptonen waren anders.Hij wil het enkele weken aankijken,of het niet vanzelf over gaat.Ik zou nu nog 2 weken moeten blijven lopen met die pijn.Dan pas zou ik terug moeten komen bij de H.A. en dan zouden ze een foto laten maken.
Herkent/heeft iemand deze pijn? wie heeft dit ook gehad en wat was de diagnose?
Via Google kom ik alleen maar uit op tennisarm.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:09

Ik heb t zelfde, geen idee wat t is, ook nog niet bij de huisarts geweest.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:10

Heb je het gestoten of een keer (extreem) hard geknakt?

gohya

Re: Zó'n pijn in Elleboog,wie herkent/heeft dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 18:14

Nee niet gestoten zover ik weet,ook niet extreem geknakt.Ik kreeg het zomaar opeens,niet geleidelijk aan.

@tones
Word jij niet beroerd van de pijn dan?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:15

gegarandeerd een tennis-elleboog.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:20

Nee, de pijn is draaglijk, wel irritant.
Eerst zat t in mijn hele arm, nu vanaf de elleboog naar de pols.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:20

Of een golf arm ik ben er aan geopereerd ik had dezelfde klachten die jij ook had heb er 6 maanden uit geweest en nu sinds kort weer aan het werk, het is een overbelasting van de pees die de spier met het bot verbind. eerst 6 weken rust, dan 6 weken gips om daar over te gaan in 4 weken gipsspalk en toen een operatie ze hebben de pees los gemaakt van het bot en weer vast gezet. Dat deed erg pijn nu gaat het wel al wat beter.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 18:28

spicegirl schreef:
gegarandeerd een tennis-elleboog.

De H.A. zegt van niet,de tennisarm is een pees aan je onderarm en bovenarm en die doet dan pijn.
Bij mij doen de spieren en pezen geen pijn,het is alleen het bot wat pijn doet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 18:32

@zacharyhill
Ook daar heb ik aan gedacht,zal dat ook zeggen tegen de H.A.

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:39

golf arm is in principe hetzelfde als een tenniselleboog, alleen dan aan de binnenkant van de elleboog.
voor mij klinkt dit eerder als en tenniselleboog, alleen moeten daar de pezen en de spieren pijn geven.
heb je wel eens tintelingen in je vingers? en zo ja, welke?

bij een tenniselleboog is er drukpijn op en om de buitenste (laterale) "knobbel". ook kan dit last geven met het bewegen van de arm. als dit er niet is, grote kans dat er geen tenniselleboog aanwezig is.

edit:
lees nu dat je ook pijn in rust hebt, het zou best een beknelling kunnen zijn van een van de arm zenuwen. wat gezien wordt als het telefoonbotje is eigenlijk een zenuw die ook op deze plek vast kan komen zitten

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:44

oh en daarnaast,

hoe reageert je arm als je je hoofd kantelt?
en als je je hand verschillende kanten op beweegt?

(ik laat mn fysiotherapeutische opleiding even losgaan hier :Y) )

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 18:48

Ik kan alle bewegingen pijnloos maken,behalve iets op pakken bovenhands.Mijn nek,handen,arm,kan alles pijnloos bewegen zeg maar.Tintelingen heb ik héél af en toe,maar dan alleen als ik mijn arm in rust leg.Soms voelt die dan ook wat stijf aan.Ik kan ook heel hard knijpen met mijn hand,soms doet dat pijn maar vaak ook niet.Het doet wel pijn als ik hem ervoor vaak gebruikt heb,dan doet knijpen wel pijn.
In de onderarm heb ik totaal geen pijn,alleen klein stukje bovenarm,net voorbij de elleboog.
Drukpijn heb ik niet op dat botje,wel een stekende pijn.

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:57

met drukpijn bedoel ik pijn als je erop drukt
(voor mij heel logisch ;) ik vind t namelijk moeilijk om in normaal nederlands aan de slag te gaan met fysiotherapeutische dingen)

en bovenhands pakken wijst toch op een spier/pees aangezien je ook aangeeft dat het pijn doet boven je elleboog. op deze site kan je zien waar ongeveer de spieren in de onderarm aanhechten. dan kan je voor jezelf een beetje kijken waar het zou kunnen zitten.
http://www.tenniselleboog.nl/anatomie.html want het klinkt nog steeds wel als een tenniselleboog, alleen dan nog niet heel ver gevorderd (of al herstellende)

weer n edit; het kan natuurlijk ook een pees(schede) ontsteking zijn van een van de spieren

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 19:09

Als ik op dat botje druk voel ik even pijn en enkele sec. later niet meer,kan ik erg hard drukken,doet geen pijn meer.Buigen,strekken,naar binnen en buiten draaien [zoals op de foto's] gaat allemaal pijnloos.
Die test die erbij staat heeft de H.A gedaan bij mij,en het doet geen pijn als hij die test uitvoert.
Het lijkt idd. heel erg op een tennisarm,vooral omdat bovenhands iets pakken of ergens in knijpen wél pijnlijk is.De onderarm doet nergens pijn,net als de handen,ook geen pijn.
Een zenuw beknelt zou kunnen,ik ben al geopereerd in beide polsen vanwege het Carpale Tunnel Syndroon.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:09

Heb je al eens aan RSI gedacht? Kan komen als je te lang in dezelfde houding achter een computer zit c.q. je muis vast houdt. ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:13

Ik had hetzelfde en bij mij was de diagnose tennisarm, ik heb zo'n speciaal bandje om mijn arm gedragen en met een paar weken was het over.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 19:17

Shenavallie schreef:
Heb je al eens aan RSI gedacht? Kan komen als je te lang in dezelfde houding achter een computer zit c.q. je muis vast houdt. ;)

Het is mijn linkerarm,en ik ben rechtshandig.Mijn linkerarm gebruik ik nooit met de muis,alleen typen.

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:39

zoek maar eens de nervus ulnaris beknelling op,
staan veel symptomen op t internet. het komt niet helemaal overeen, maar delen kloppen wel..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 20:03

Moeilijk hoor,heel veel dingen lijken er idd. op.Nu las ik ook dat je bij een nekhernia ook pijn kan krijgen in de elleboog [zenuw].Ik heb een nekhernia en er zit ook artrose en artritis.Miss. heb het daar wel mee te maken.Nou dan moet een foto toch wel kunnen laten zien wat het nou is.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:07

Zit er geen zenuw klem?? Ik had dit in mijn schouder eens en doet vreselijk zeer. Had een beetje dezelfde soort pijn als jij beschrijft.

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:13

bij een nekhernia kan idd een zenuw klem komen te zitten, je zei dat t links zit? als je je nek dan naar rechts houdt, wordt het dan niet minder als je pijn hebt?

en hiernaast, door artrose kan er ook een verandering van de botten ontstaan waardoor de uittreed ruimte van de zenuw ook kleiner kan zijn, wel een onderzoekje waard (en een klemzittende zenuw zie je op foto's niet, wel de veranderde botstructuur)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 21:09

Op dit moment is de pijn weer even weg,heb het gelukkig niet heel de dag door aan 1 stuk.Ik merk wel dat ik automatisch mijn nek scheef naar rechts houd.Als ik dat opmerk,houd ik hem gauw weer recht.Naar rechts kan ik mijn nek aardig buigen,naar links bijna niet,net of het vast zit.
Mijn arm in een iets gebogen houding hebben is pijnlijk,zoals ik met fietsen het stuur met licht gebogen arm vast houd.Moet dan regelmatig mijn arm laten hangen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:37

gohya schreef:
Shenavallie schreef:

Het is mijn linkerarm,en ik ben rechtshandig.Mijn linkerarm gebruik ik nooit met de muis,alleen typen.

Hmmmm, dan weet ik het niet. Als het aan blijft houden, is een bezoekje aan de HA misschien toch wel handig?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 21:39

Was er al mee bij de H.A. geweest,daarom wist ik ook dat het geen tennisarm was [na de test].
Over 2 weken moet ik terug komen als het niet over was.Dan laat hij een foto maken.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:51

Misschien een beknelling van de elleboog zenuw. Indien dat het is wens ik je veel succes, daar ben ik woensdag aan geopereerd :\

Laat maar weten hoe het nog gaat! :)