RLS & Behandeling?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

RLS & Behandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 17:39

Ik heb al jaren regelmatig binnenin mijn benen een vervelende zeurende pijn, vaak als ik in bed lig, meestal schud ik mijn benen dan en het is even weg, als het nog blijft dan draai ik vaak op mijn buik en dan trekt het meestal weg of ik val in slaap.

Nu heb ik slechte heupen en daardoor loop ik al 2 jaar dokter en ziekenhuis op en af, omdat ik niet lang op 1 zij kan liggen en dan pijn voel in mijn heup ging ik ervan uit dat de zeurende pijn in mijn onderbenen daarvan af kwam.

Nu klaagt mijn wederhelft al een poos dat ik hem s'nachts extreem hard wakker schop en sla en dat ik dat zelf nooit in de gaten heb, omdat ik dat toch wel erg sneu vind heb ik vanmiddag de dokter gebeld, zoals ik het precies beschreef had ze een heel erg sterk vermoeden dat ik RLS heb oftewel het restless legs syndroom, ze heeft me wat uitgelegd en ik heb het opgezocht en ik kom inderdaad wel eng veel overeen met de symptomen, nu had ze het erover dat het te behandelen is en kunnen gaan kijken waar het vandaan komt.

Heeft iemand hier ervaring mee en of tips hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn vriend niet met blauwe plekken uit bed komt?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:42

Stukje zeep aan het voeteneind neer leggen schijnt te helpen.

xDramaQueen

Re: RLS & Behandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 17:52

Dat is voor krampen had ik gehoord, ik heb geen krampen, afentoe weleens maar dit is echt een zeurende pijn.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:57

Dat schoppen is geen restless legs, dat is PLMD. Periodic limp movement disorder. Gaat vaak samen met RLS.
Er zijn tabletten voor, maar die hebben vaak nogal wat bijwerkingen. Er is een hele patientenvereninging, op hun site staat veel informatie. http://www.stichting-restless-legs.org/

Ik gebruik zelf nu Bach rescue nachtspray, dit helpt bij mij heel goed.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 18:18

Ik heb er wat over gelezen maar ik kan daar niets vinden over de pijn die ik in mijn benen heb, ik zal het maandag even aankaarten bij de dokter.

Dat van bach, is dat te vergelijken met melatonine pilletjes? die heb ik hier namelijk wel :j ik kan het vanavond sowieso proberen..

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:56

Nee Bach is heel anders, die melatonine helpt niet tegen rusteloze benen. Bij restless legs heb je eigenlijk ook geen pijn in je benen. Je krijgt een raar/akelig/kruiperig gevoel in je benen, die verdwijnt als je je benen beweegt. Dit komt weer terug zodra je je benen weer stil hebt, dus ga je ze weer bewegen, enz.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 11:57

Me vriend vond me iets rustiger vanacht maar aan zijn wallen te zien is dat wel anders, ik zal dus eens bach proberen :)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:54

Ik hoop dat het bikj jou ook helpt. Het is echt zoeken naar iets wat goed helpt, bij de een is het dit en bij de ander iets heel anders. En zijn ook dagen bij dat helemaal niks helpt, ik heb het al 20 jaar. Medicatie zou je ook nog kunnen proberen. Er zijn nu geregistreerde medicijnen voor RLS.
Let er op dat je bed niet te warm is, warmte verergerd de klachten.