En toen kon ik niks meer met m'n schouder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

En toen kon ik niks meer met m'n schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 08:36

Goedemorgen :D

Toen ik vanmorgen wakker werd voelde ik me vaag een beetje misselijk. Van de honger dacht ik :j echter toen ik rechtop ging zitten voelde ik dat m'n linkerschouder niet helemaal meer meedeed. Goed, zal wel dacht ik. Gisteravond had ik er ook al een beetje last van.

Toen ik me aan ging kleden ging er bij het aantrekken van m'n trui zo'n enorme pijnscheut ddoor m'n schouder dat ik direct weer misselijk was en bijna in tranen stond :=
Nou ik m'n schouder nog alle kanten op proberen te bewegen maar elke keer weer misselijk en tranen. Oorzaak misselijkheid gelijk gevonden :Y)

Met veel moeite mn jas aangekregen en naar de bushalte gegaan. In de bus zelf elke keer weer bijna tranen want elke hobbel deed enorm zeer. Toen de bus even in de file stond voelde ik dat m'n schouder enorm aan het kloppen en zeuren is als ik 'm stilhoud. Zodra ik beweeg gaat het weer zoals ik eerder beschreef.

Aangezien ik eigenlijk al een tijdje een klein beetje zeurderige pijn in m'n schouder heb en hem een paar weken geleden niet naar achter kon bewegen heb ik de dokter even gebeld. Daar kan ik eind van de middag terecht (voordeel van een klein dorpje met veel dokters ;))

Iemand die het herkent toevallig?

Groetjes,
Warbling

sjaslique

Re: En toen kon ik niks meer met m'n schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 09:45

Ik heb ook eens flink last gehad van mijn schouder en dat was destijds een slijmbeursontsteking. Maar een schouder is een gewricht met veel kapsels eromheen, dus kan veel zijn. Sterkte ermee.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 09:52

Uhuh, daarom heb ik ook even een belletje naar de dokter gedaan :j

Ben nu op stage maar het doet echt heel veel pijn :=

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 09:56

Klinkt een beetje als een Frozen Shoulder. Je krijgt dan een ontsteking in het gewricht (je hebt het met veel gradaties) en door hem regelmatig op de juiste manier te bewegen kan hij wel genezen. Ik zou even naar de HA gaan voor een eventuele doorverwijzing naar de fysio, hoe langer je ermee rondloopt, hoe langer het duurt om te genezen.

Edit: zie dat je vanmiddag gaat, super :j

Heb zelf nu zo'n jaar pijn aan mijn schouder van een slechte val van mijn paard en mijn vader loopt ook al een hele tijd met een frozen shoulder rond, maar wat onze kinesist zegt is dat het bij iedereen wel geneest, je weet alleen niet hoe lang het gaat duren. (ik ben trouwens nooit naar de kinesist geweest en vind dat het nu al goed genoeg genezen is om niet meer te gaan, maar dat is omdat ik me door de pijn heen bijt en dat is zeker niet de goede oplossing :+ )

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 10:32

Oh dat klinkt niet fijn := Gelukkig dat het wel geneest in ieder geval. Fysio lijkt me een goede :) Gelukkig is m'n HA niet moeilijk met doorverwijzingen (lees wel eens anders op Bokt zeg, jeetje)

Krijg nu ook last van m'n nek en de bovenkant van m'n rug, heel fijn :')

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:45

Je bent 19 zie ik, dan is een frozen shoulder eigenlijk niet mogelijk, bovendien kent de frozen shoulder een langzaam erger wordend verloop en ik begrijp dat je vanochtend ineens heel erg veel pijn had. Ik zou lekker de HA afwachten, wij kunnen je schouder toch niet zien. Probeer hem intussen zo rustig mogelijk te houden, hoe minder pijn, hoe beter. Succes!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 11:55

Heb wel eerder wat last ervan gehad, maar niet zo erg.
Wacht ook gewoon rustig af hoor :)

Net op stage maakte er 1 een grappige opmerking dus ik moest lachen, auuu :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:34

Mijn schoonmoeder heeft een streptokokken bacterie in haar schouder, die had ook zoveel pijn :j Kon haar arm niet eens meer normaal optillen.
Succes bij de dokter in elk geval :)

Editje, schoonmoeder, niet eigen moeder :o
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 01-02-12 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 12:48

Ow dat is ook niet fijn. Beterschap voor je moeder!

Ga me er niet te druk om maken hoor. Gelukkig ben ik heel nuchter.
Dankjewel! Komt goed :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 15:03

Zo nou ik ga me tas inpakken en zo richting dokter. Moet er om 16:20 zijn (moet vanaf stage komen dus nog een end met 2 bussen)

Hou jullie op de hoogte :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 17:53

Nou het is een peesontsteking. Waarschijnlijk door overbelasting. Heb nu ontstekingsremmers en pijnstillers en een weekje op rust ;)

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:04

Warbling schreef:
Nou het is een peesontsteking. Waarschijnlijk door overbelasting. Heb nu ontstekingsremmers en pijnstillers en een weekje op rust ;)

aaaaaaa ja herken baar das heel pijnlijk!

ik heb het in mijn pols ook door overbelasting.

kan je maar 1 tip geven hou je echt aan rust rust rust want door de pijnstiller voel je er niet veel van en beweeg je al snel weer te veel.

verder weet ik dat in rotterdam bij t franciscus ziekenhuis hele goede artsen zitten op t gebied van peesblesures in handen en polsen waarschijnlijk kunnen ze je ook helpen.

beterschap

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 18:47

Ja het doet echt goed zeer :=

Sowieso een week niet niet niet paardrijden. Heb ontstekingsremmers voor een week. Als het dan niet minder of over is gelijk weer aan de bel trekken.