hoe kom ik van de hoest af??!!..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

missymb

hoe kom ik van de hoest af??!!..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 06:46

Ik hoest al meer dan 4weken aan een stuk, blaffend als een zeehond,begon als een verkoudheid en ben in die eerste hoestweek ook gestopt met roken, wellicht speelt dat mee ... ben inmiddels al drie x bij dokter geweest die kan geen virus of ontsteking vinden dus heb alleen codeïne pillen gehad wat bij mij dus niet helpt dokter zegt dat ik moet afwachten rust nemen, maar dat gaat moeilijk als ik elke nacht lig te blaffen!...het is een irriterende kriebelhoest en zit soms vast maar soms ook los,drankjes helpen ook niet.....mijn vraag aan jullie wie heeft er het wondermiddel tegen deze hoest?!...

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 07:51

Dit kan idd van het stoppen met roken komen, hou er rekening mee dat dit nog wel even gaat duren, want je longen zijn zichzelf nu schoon aan het maken.

Citaat:
Longen
Bent u gestopt met roken, dan beginnen uw longen aan de grote schoonmaak. U krijgt meer lucht en kunt makkelijker ademen.

Na één dag is alle koolmonoxide uit het lichaam. Het zuurstofgehalte van het bloed verbetert. Vooral mensen met ernstig COPD kunnen dit goed merken. Zij kunnen zich na het stoppen met roken makkelijker inspannen dan eerst.
Na één dag beginnen de longen met het opruimen van slijm en andere resten van het roken.
Na een paar dagen gaat het ademhalen gemakkelijker, u krijgt meer energie.
Tussen de drie en negen maanden verminderen klachten als hoesten, piepen en benauwdheid. De achteruitgang van de longfunctie stopt en kan licht verbeteren.
Na tien jaar daalt het risico op longkanker met de helft vergeleken bij mensen die blijven roken.

Wat bij mij altijd helpt als ik last heb van een aanhoudende hoest ik lekker veel stomen zodat al dat slijm los komt te zitten en dus makkelijker los gehoest kan worden. Als dat echt niet helpt doe ik een soort minttablet in kokend water, en ga ik daarboven hangen met een handdoek over mijn hoofd. (weet de naam er niet meer van, maar ruikt érg sterk)

succes :)

sharonalover

Re: hoe kom ik van de hoest af??!!..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:06

voor het slapen even een trachitol nemen, als je wakker wordt van het hoesten ook weer een trachitol nemen, verzacht namelijk. Op een gegeven moment is je keel zo geirriteerd van het hoesten, dat ze niks mee kunnen hebben ;) trachtiol onderbreekt dat wat. is gewoon bij de drogist te koop :)
Het zorgt er bij mij voor dat ik in die periodes dat ik ook zo vreselijk hoest in elk geval redelijk kan slapen :)

Wat ook nog kan helpen is acetylsysteine, ook te koop bij de drogist (is het ingredient, dus even naar vragen, is van verschillende merken verkrijgbaar) als ik er erg last van heb, neem ik dat ook voor het slapen, dat lost het slijm op ;)

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 17:15

Bedankt voor de reacties!...ik zal eens kijken wat ik er mee kan doen

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:54

Klinkt bekend van die kriebel. Je hebt van daro capsules voor een prikkelende en droge hoest.