tandkristal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Simi12

tandkristal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 13:14

Hallo,

ik heb vorig jaar een tandkristal op mijn tand laten plakken maar ik heb ook gehoord dat je een tandkristal IN je tand kan laten zetten dus dan maken ze een klein gaatje in je tand en dan zetten ze de tandkristal er in dus als je over je tand heen wrijft voel je niks.
Wie weet hier iets meer over?
en waar kan je dat laten zetten?

Groetjes Samantha

Friesepoonie

Re: tandkristal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:16

Waarom zou je dát willen? Je beschadigt daarmee het oppervlak van je tand, waardoor je tand zwakker wordt...Ondanks dat ze dat kristal misschien 'vloeistofdicht' kunnen plaatsen, lijkt het me niet een verbetering. Een kristal kan heel mooi zijn, maar je eigen tanden tot op hoge leeftijd houden is nog mooier....

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:17

Dat is ook mijn eerste gedachte, zou je dat wel doen?
Het beschadigd je tanden enorm!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:37

Kijk, dat je een dermal anchor zou laten zetten dat snap ik. Dat gaat gewoon onder je huid en geneest in principe weer. Maar je tanden.... brr... moet er niet aan denken. Die 'groeien' niet meer dicht als je dat steentje niet meer wil. Eeuwig zonde als je het mij vraagt.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:41

Glazuur wat weg is, blijft weg. Er wordt dus blijvende schade aangebracht. Diamantjes e.d. worden door veel tandartsen ook niet gezet i.v.m. de risico's die het met zich meebrengt (verkleuringen, gaatjes etc).

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:15

Volgens mij is het niet mogelijk om een steentje in je tand te laten plaatsen. Heb er nog nooit over gehoord. Kan me ook niet voorstellen dat een tandarts of clinic dat doet.. Bovendien als je ouder word wil je vast niet meer met een steentje in je tand lopen?