Griep/verkoudheid comeback

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gowlan

Griep/verkoudheid comeback

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 02:52

Ik vraag me af of ik de enige ben die de dupe is..
Eind november werd ik super verkouden, normaal ben ik er binnen een week zeker vanaf.. nu hield het aan tot 2,5 weken terug.
4 januari heb ik ook nog een buikgriepje gehad die een paar dagen heeft geduurd.

Dus, ben 2,5 weken van mijn neusverkoudheid en keelpijn af.
Nu is het dus weer terug.. Heel erg keelpijn en een dichte neus waar ik 's nachts wakker van word, hoofdpijn en voel me weer niet lekker..
Hopelijk krijg ik nu geen buikgriep, maar ik zie er tegenop om weer zo lang verkouden te zijn en last van mijn keel te houden.

Hoe lang gaat het nu duren? Kan het zijn dat ik misschien een keelontsteking heb of (de vorige keer) had?
Is meer dan een maand een verkoudheid hebben niet lang genoeg geweest voor dit 'geweldige, milde weer'?

En nu vooral, bij wie is het nog meer terug gekomen nadat je pas verkouden/ziek bent geweest..?
Dan gaan we een club oprichten. :')
En tips zijn welkom. Ik ben geprezen met mijn neusspray als 'mevrouw neus' de airco dichtknijpt en dat werkt wel.. maar hoe kom je er nou totaal vanaf? Bestaat dat wel?

En uiteraard beterschap aan iedereen met griep/verkoudheid dankzij onze 'geweldige' winter.. de sneeuw gaat vanaf vandaag pas vallen.

Ilsiie

Re: Griep/verkoudheid comeback

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:50

Poeh... Hier nog een; begin december (3/4 december) een koutje opgelopen. Hoest al sindsdien, dus ondertussen al 8 weken. In de tussentijd ook nog paar dagen koorts gehad en ziek op bed gelegen, maar al die tijd al 's nachts benauwd/niet door neus kunnen ademen omdat 't verstopt is...

Ben vorige week bij de huisarts geweest, die zei: of je hebt een heel hardnekkig virus, of je hebt meerdere virusjes over elkaar heen, of je bent allergisch. Laatste optie lijkt me niet, dus ik hou 't maar op een van de eerste twee. Moest 't tot half februari aankijken en als ik dan nog zo erg hoestte, moest ik maar weer terugkomen...

Merk wel dat ik over de dag wat minder hoest, maar dat er nog wel een boel vastzit...

Echt tips heb ik ook niet, was ik ook nog naar op zoek dus ik lees nog even mee.

Mag ik wel bij de club? :')

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:55

Griep/verkoudheid ligt niet aan het weer maar aan je weerstand. Die is kennelijk niet in orde, dus misschien dat je kan kijken of je achter de oorzaak van je slechte weerstand kunt komen en daar iets aan kan doen?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:40

Ik kan me ook melden met een twee maanden lange verkoudheid/hoest. Ik heb tussendoor met Kerst ook een buikgriep gehad.
De hoest en het niezen gaan maar niet weg, maar ik ben nog niet bij de dokter geweest. Ik neem aan dat ie niet zoveel tegen een virus kan beginnen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:41

Ik slik echina force,dat werkt goed.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 16:07

@ Ilsiie: Je bent welkom hoor, beterschap. :')
@ veerledec: Geen idee, ik zit al een hele periode slecht in mijn vel waardoor ik überhaupt slecht slaap (en daarom ook snel uit ritme ben).
@ phormicola: Ook beterschap, ik denk dat we het even moeten afwachten inderdaad!
@ Marleen_usar: Wat houd dat precies in? Heb er wel eens van gehoord maar weet nog steeds niet wat het is. :o

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:01

Beterschap patries! Bij mij is het nog niet terug gekomen, maar ik loop ondertussen ookal een week of 4/5 te snotteren.. Ben opzoek naar een echt wondermiddel, ben het wel zat nu.. :P

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:07

Lang leve de griepinenting :=

Ben wel al weken verkouden :+

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 17:22

Griepinenting??

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:23

ja die heb ik gekregen := Heb ooit eens brochitusachtig iets gehad en word nu standaard opgeroepen.. :=
Maar helpen doet het niet, nog steeds elk jaar griep te pakken..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:27

Echina verhoogd je weerstand.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 17:46

@ Barbabientje: Nou lekker dan.. _O-
@ Marleen_usar: Ik ga eens googlen, ben benieuwd ! :j

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:14

Nou, bij mij is het ook steeds raak...
Van de ene kou, naar een buikgriep, dan weer bijholteontsteking.

Dus tips zijn welkom.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 23:11

Klinkt lekker AnnemiekvM.. Ik heb de afgelopen 3 dagen Echinaforce pillen geslikt en ben van zaterdag tot vandaag lekker naar friesland geweest.
Merk zelf dat het daar schoner is qua lucht dan hier en ik heel moe werd en ontspannen.. maar in de avonden steeds de temperatuur opgenomen en gewoon elke avond verhoging tegen koorts aan gehad..
Ook alleen 's avonds had ik steeds hoofdpijn en nu deze avond ook weer.
Weet niet wat het is met het weer, ben ook nog steeds snotverkouden en ik word er echt gek van.. ;(

Overigens had ik deze dagen overdag niet het gevoel 'warmer' te zijn en ook geen hoofdpijn, alleen die snotneus..

suggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:19

Die klachten horen bij een bacteriele infectie die wel een half jaar aan kan houden met tussendoor een goede week of 2,remedie is veel buitenlucht,groene groenten,echinacea van dr vogel (druppels werken beter dan pilletjes) en veel fruit en voldoende rust nemen.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:25

Ik heb dit vorig jaar gehad. Had een keelontsteking, heb hiervoor anti biotica moeten nemen. Doosje leeggenomen, maar was nog niet helemaal van mijn hoest vanaf. 2 maanden laten andere anti biotica genomen wegens een abces aan een tand, en toen was ik er vanaf.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:50

Barbabientje schreef:
ja die heb ik gekregen := Heb ooit eens brochitusachtig iets gehad en word nu standaard opgeroepen.. :=
Maar helpen doet het niet, nog steeds elk jaar griep te pakken..

Een griepvaccinatie is geen wondermiddel, het voorkomt geen griep zorgt er enkel voor dat je minder erg ziek zult worden. Bovendien kennen de meeste mensen helemaal geen griep. Echte griep lig je 2 a 3 weken op bed.

De weerstand moet weer op pijl komen, op tijd op bed, gezond eten en evt een multivitamine slikken. Dit zal ook alleen in combinatie werken, alleen druppels voor je weerstand zal niet afdoende zijn.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:45

Ja ik moest hem halen, wilde zelf ook niet.. want heb hem tot nu toe elke keer gehaald en elke keer daarna meteen een week niet lekker.. Maar nu loop ik stage in het ziekenhuis dus dan moet het :j

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 00:22

Yes, ik ben sinds dit weekend weer in Ritme (was naar Friesland geweest tot dinsdag!) en heb tot gister nog een hele erge verkoudheid gehad..
Ben nu nog verkouden maar heb mezelf beloofd GEEN neuspray meer te gebruiken.. en wonderbaarlijk; Het word minder, heb er minder last van en het trekt weg.. En ik heb weer een goed slaapritme..
Zo ben ik nu dus ook moe en ga ik slapen, maar ben ook zeker om 8 uur wel weer wakker, helemaal top! :D