Dierproefvrije shampoo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EvelijnS

Dierproefvrije shampoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 22:24

Ik ben al even bezig mijn collectie proefdiervrij te maken en tot nu toe heb ik voor make-up en dergelijke goede proefdiervrije producten gevonden.
Nu moet de shampoo ook nog dierproefvrij, maar ik weet nog niet zo goed welke ik daarvan kan gebruiken.
Gezien ik redelijk krap zit op het moment koop ik liever niet de duurdere varianten, ik vroeg me daarom af wat jullie ervaringen zijn en welke shampoo jullie het beste bevalt. :) Ik heb haar met een redelijke slag/krul erin, maar het pluist vrij snel en droogt snel uit van verkeerde shampoo.

Esperanza
Blogger

Re: Dierproefvrije shampoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:27

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:30

Op de site van dierproefvrij kun je alle merken vinden die dierproef vrij zijn. Echter cosmetica is het probleem niet meer. Nederlandse make-up mag al meer dan 10 jaar niet meer getest worden op dieren.

Echter als je op dierproefvrije producten wilt letten kijk dan vooral naar (af)wasmiddelen, schoonmaakmiddelen etc.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:33

De eigen merkproducten van de kruidvat, etos, AH etc is allemaal dierproefvrij.

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 00:49

De Hema verkoopt alleen maar dierproefvrije cosmetica, shampoo e.d.
Niet alleen vriendelijk voor de dieren, maar ook voor je portomonee!

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 09:39

Uit mijn hoofd ook Rituals en de Body shop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 10:46

yes to carrots/ cumcumber /tomatoes.... wel icm de conditioner kopen, anders droogt je haar uit.

kost afhankelijk van de winkel waar je hem koopt 6.95 of 7.95 per 500 ml ( wat vrij veel is :j ) en bestaat voornamelijk uit biologische en organische ingredienten. Ik vind het echt topspul, en niet heel duur dus!

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:09

Ik kan je er helaas niet mee helpen maar wil even zeggen dat ik het top van je vind dat je daar zo bij stilstaat! Dit zet mij ook flink aan het denken!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:17

Yes to Carrots/ tomatoes of Cucumbers! Hun hele lijn is niet getest op dieren en ik zweer erbij!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:19

Eigen merk van de kruidvat is dierproefvrij! en verder zijn er ook duurdere merken te koop. Maar dat zou je eerst op moeten zioeken. Bij de eigenmerk dingen hoef je niet na te denken dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:20

Ik gebruik zelf shampoo van 'Love the planet' via www.beautydrogist.nl, zij verkopen niet alleen alles dierproefvrij, maar ook alles met alleen natuurlijke grondstoffen.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 11:27

Bedankt allemaal voor jullie snelle antwoorden, ik zet ze allemaal even op mijn lijstje! :) Fijn om te weten!

Axel_Clauw: Dank je wel, al had ik er natuurlijk al veel eerder mee kunnen beginnen. Aan de andere kant is het natuurlijk beter laat dan nooit. Ik kan het je alleen maar aanraden om te doen! Het is een prettig gevoel om te weten dat je producten niet op dieren getest zijn. :)