Na 3 jaar klachtenvrij weer beroerd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Na 3 jaar klachtenvrij weer beroerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 21:45

3 jaar lang ben ik klachtenvrij geweest van mijn buik. Ik liep bij een MDL arts en ik was eindelijk ontslagen. Maar nu loop ik toch alweer een aardige tijd met buikklachten. Met name het opboeren van mijn eten en drinken, opgezette buik en winderigheid... (goed dat ik zoveel bij de paarden was, dan voelde ik mij niet gegeneerd :+ ) Sinds vorige week slik ik daarom ook Omeprazol 40 mg. Dit helpt echt niet,blijf gewoon boeren en misselijk en windjes laten... Maar nu ben ik dus bang dat er meer aan de hand is, teveel stress en misschien toch Crohn of Colitis. Ik moet het nu een maandje ongeveer slikken en als er daarna nog klachten zijn dan gaat de dok verder kijken...
Wie heeft misschien een kleine tip en zit in het zelfde schuitje als ik? En zou het verstandig zijn om aankomende week al terug te gaan en weer een verwijzing voor de MDL arts te vragen?

_rosita_

Re: Na 3 jaar klachtenvrij weer beroerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:48

heb je al eens geprobeerd Smaakversterker (E621) te mijden in je eten ( incl alle namen die óók hetzelfde stofje zijn. Ve-tjin, mononatriumglutamaat, gistextract etc)?
Bij mij bleek dat de boosdoener te zijn van héél veel ellende. Buikpijn, opgeblazen gevoel, diarree of juist vertopping, winderigheid, boeren en brandend maagzuur.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 21:50

Ik ga eens kijken ja, moet ik al die etiketjes uitpluizen... zit het ook met name in chocola, tomaat, komkommer ed? Mijn vader en moeder zijn wel bekend met galstenen, bij mijn vader moet over een paar weken zijn galblaas eruit en mijn moeder heeft em niet meer. Weet niet of dat er ook iets mee kan spelen?

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:52

Heb precies dezelfde klachten (en nog wel veel meer) maar ik heb nu een dieet. Weet niet of je daar al mee bezig bent?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 21:53

Nee ben nog niet bezig met een dieet. Ga sowieso een voedselallergie test voorstellen.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:59

Ik denk dat deze site misschien wat verheldering kan geven: http://www.orthonutri.nl/?sub=13&content=get_dyn_pages&id=13

Ik zeg niet dat je dit hebt, maar misschien is het wel herkenbaar. Er staat onderaan het bericht op die site een link waar je ook een test kunt doen. Ik heb bijvoorbeeld als ik wat heb gegeten waar ik niet tegen kan (rijst, kip, champignons, aardappels enz) enorm veel lucht in mijn maag, en daardoor ook winderigheid. Nu ben ik pas 2 weken met een dieet bezig en merk al heel veel verschil, maar als ik weer wat verkeerds eet merk ik het ook gelijk weer aan me.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 22:06

Ik heb het heel sterk met komkommers, knoflook en tomaat. Ik kan ook geen komkommer salade eten want dan heb ik het de hele avond. Ik zag ook een connectie met astma? Fijn ik heb astma... ga toch van de week naar de dok toe.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:13

@purny: het zit bijna in alles met smaak ( sausjes, kruiden, vleessoorten, chips, snacks, kant en klaar maaltijden, vleeswaren etc)