Slaapverlamming wie kent dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jemaine

Slaapverlamming wie kent dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 16:40

Ik heb 7 keer in mijn leven zo'n enge gebeurtenis meegemaakt.

Het is een droom, waarin alles er als echt uit ziet en ik kan me niet bewegen en niet praten. Ik besef dat ik hulp nodig heb, dus probeer ik te schreeuwen. Ik word op een gegeven moment helemaal wakker als ik rechtop zit en merk dat ik zit te roepen. Dan ben ik weer rustig. Ik kan vaak maar aan 1 ding zien dat het een droom was, bijv. in mijn droom hing er een jas aan de kast en in het echt niet.

Gisteren had ik het weer en ik besloot eens op dromen betekenissen sites te zoeken naar deze droom. Toen kwam ik hierop uit en dit herken ik helemaal! Ik heb ook altijd het idee dat er iets in mijn kamer is waarvoor ik op dat moment bang moet zijn. Ik zelf ben helemaal niet zweverig, dus dit is apart dat ik er zo bang van kan worden.

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming
Hier staat een omschrijving.

Wie heeft dit nog meer en kent dit?

Sjors

Re: Slaapverlamming wie kent dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:43

heb wel dat dat het er soms echt uitziet, maar niet dat ik me niet kan bewegen :o
Sterkte ermee

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:50

M'n vriend heeft het sommige periodes elke avond.. :(:) heel vervelend voor hem.. maar er is weinig aan te doen..

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 16:53

Sjors schreef:
heb wel dat dat het er soms echt uitziet, maar niet dat ik me niet kan bewegen :o
Sterkte ermee

Dankjewel!

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 16:54

Sophie_midas schreef:
M'n vriend heeft het sommige periodes elke avond.. :(:) heel vervelend voor hem.. maar er is weinig aan te doen..

Jeetje elke avond! Dat moet dood vermoeiend zijn! Ik vind 7 keer al veel en doodeng! Je zou bijna niet meer in slaap durven vallen...

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:04

Ja, wel in periodes hoor. Soms elke avond, dan weer een paar dagen niet...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:05

Ik ken het wel, ik val dan voor mijn gevoel in een ravijn maar kan er niets aan doen. Erg gek, je weet dat het niet echt is, maar het voelt zo eng. Je kan even helemaal niets.
Maar ik heb het niet vaak moet ik zeggen, gelukkig!

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:08

Ik heb ook periodes dat ik er regelmatig last van heb. Dat zijn periodes van 2-3 keer per week. Erg eng, ik hoor dan iemand praten maar zie niemand en wil dus bewegen maar dat lukt niet. Ik kan mezelf er gelukkig steeds beter aan overgeven, maar eng blijft het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:17

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:39

Ik heb het ook, ook ooit een topic over geopend: [MW] dromen dat je verlamd bent

Het is alweer een hele tijd geleden. Soms weet ik dat ik weer vast zit, weet ik ook dat mijn vriend naast me ligt en dan probeer ik uit alle macht te schreeuwen om hulp maar dat gaat niet.

De laatste keer was hij al werken en lag ik nog in bed. Ik lag op mijn rug en ik had echt het gevoel dat mijn vriend nog langs me lag, ademhaalde, iets tegen me zei en een arm op het deken sloeg en me tegen de matras aan drukte. En dat terwijl ik helemaal alleen was. Ondertussen weet ik het wel, maar ik vind het nog steeds maar niks.

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:01

Ik heb dat ook! Vaak als ik veel stress heb of alleen slaap is het erger. Inderdaad het idee dat er iets is waar ik bang van ben..

Toevallig had ik een paar dagen terug nog zo'n enge, te realistische droom. In die droom werd ik wakker en zag ik gewoon wat ik zou zien als ik mijn ogen open zou hebben. Maar ik sliep dus nog en ik hoorde van alles, wat er in het echt helemaal niet was. Na een tijdje toen ik echt wakker was twijfelde ik er nog over of het nou een droom was of niet. Zo raar...

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:44

Oh gatver ja mn vriend heeft dat nu ook 2x gehad.. Het zag er ook echt dood eng uit en hij was daarna helemaal kapot en vermoeid.. bah

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:47

Ja ik ken het ook vooral in de puberteit en adolescentie veel last van gehad, nu heel soms nog in periodes dat ik veel last heb van stress. Ik voel en zie entiteiten bij me op de kamer rond mijn bed en heb auditieve, tactiele en visuele hallucinaties tot aan aardbevingen aan toe. Wat bij mij werkt om eruit te komen is tegen de entiteiten in mijn hoofd (want praten/schreeuwen lukt niet) keer op keer herhalen dat ze me met rust moeten laten en weg moeten gaan en ik probeer heel vaak en snel met mijn ogen te knipperen. Daarmee lukt het om eruit te komen.