Tandarts, 3 weken napijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lnda_

Tandarts, 3 weken napijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 00:48

Hoi !

3 weken geleden ben ik bij de tandarts geweest, om een kies uit te boren omdat er een gaatje zat en een stukje van de kies was afgebroken.

Het bezoek is niet gegaan zoals ik verwacht had..
Verdoving werkte niet.. Dus ik heb 5 verdovingen gehad.
Hij kon me niet meer geven zei hij dus hij is verder gegaan met boren.
Terwijl ik nog alles voelde !!

Nu ben ik niet zo'n pieperd bij de tandarts, maar deze pijn was niet uit te houden.
Maargoed, na een half uurtje was ik klaar en ben ik naar huis gegaan.

Maar nu... na 3 weken (!!) nog steeds hartstikke pijn als ik kauw,koud en/of warm eet/drink.
Ook als ik met mijn vinger op de kies duw, komen de pijnsteken weer
Ik kan niet eens een kauwgompje doorbijten met die kies.

De pijn die ik heb als ik koud of warm gedronken/gegeten heb, die is niet normaal
De pijnsteken zijn niet uit te houden.

Deze na-pijn is echt niets vergeleken met mijn behandelingen bij de kaakchirurg.

Is dit normaal? Gaat dit nog wegtrekken? Of heeft het iets te maken met mijn zenuw?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 00:52

Denk dat er nog een stukje kies is achtergebleven. Had mijn vriend ook, die ging etteren totdat hij zelf een uitweg had gevonden.
Gewoon even terug gaan en de tandarts nog eens laten kijken.
Maar ach het kan ook andersom, mijn broer is in een zenuw verdoofd waardoor hij de helft van zijn onderlip niet meer voelt.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 06:50

Als de pijn na 3 weken nog steeds zo heftig is of erger wordt zou ik even een afspraak bij de tandarts maken, misschien is de zenuw wel geïnfecteerd en heb je een wortelkanaalbehandeling nodig. Slik je ook pijnstillers voor de pijn of heb je er alleen last van met eten? Kan ook dat de vulling nog iets te hoog is, in ieder geval even naar de tandarts gaan.

Wesco

Re: Tandarts, 3 weken napijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 06:52

Ik heb na een gaatje boren 2 weken napijn.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 06:59

Dit klinkt als een zenuw die geraakt is en ik denk dat je hiervoor toch even terug moet voor een wortelkanaal behandling. Eveen bellen dus! Sterkte!

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 07:45

ik heb ook altijd een week of 4-5 nog last als er een gaatje geboord is....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 07:46

:? Na het boren heb ik nooit meer last. Wat vreemd dat sommigen van jullie dan nog zoveel napijn hebben.
Ligt dat niet aan de tandarts?

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 07:56

Ik heb gelukkig maar 1 keer een gaatje gehad (tussen de ring om m'n kies van m'n beugel en kies zelf) maar zelfs toen had ik nergens last van. Lijkt me ook niet helemaal goed en ik zou maar een bezoekje brengen aan de tandarts als ik jou was.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 10:36

Warm en koud pijn duidt vaak op een zenuwontsteking. Gaat niet vanzelf over helaas. Enige optie is dan een wortelkanaalbehandeling.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 10:55

Zenuwontsteking kan wel vanzelf overgaan. Ik heb een verschrikkelijke hekel aan de tandarts, dus toen hij zei dat ik een wortelkanaalbehandeling nodig had vanwege een ontstoken zenuw zei ik heel eigenwijs dat ik wel zou wachten tot het minder zeer deed.
Ik heb bijna een jaar niets kunnen eten of drinken met de kant waar de aangedane kies zat, nu zijn we 1,5 jaar verder en heb ik er eigenlijk geen pijn meer aan. Alleen als ik nog iets heel kouds eet of ineens op iets heel hards bijt heb ik er last van, verder niet meer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 10:56

Ik vind een wortelkanaalbehandeling minder erg als gaatje vullen :=

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 11:00

napijn na een gaatje vullen??? 8)7 Dat is voor zover ik weet niet normaal hoor! Als ik jou was zou ik een afspraak maken met de tandarts. Het lijkt me niet goed als je zoveel pijn hebt na het vullen van een gaatje!

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 12:27

Dank voor jullie reacties !

De pijn is niet erger geworden en ik slik er geen pijnstillers voor.
Ik heb er geen last van als ik niet aan die kant kauw,
Met warm en koud eten/drinken , dat doe ik dus niet aan die kant want dat doet hartstikke pijn.

Ik heb al veel gaatjes laten vullen bij mijn vorige tandarts en daar had ik NOOIT napijn.
9 van de 10 keer deed ik dit dus ook zonder verdoving.

De vulling is absoluut niet te hoog, eerder te laag (hij heeft er een soort ''kuipje'' van gemaakt?)

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:19

Dan was het waarschijnlijk een diepe vulling, dan kan het bij jou denk ik twee kanten uit gaan. Of de pijn wordt minder dan heeft de zenuw zich toch nog kunnen herstellen, of de pijn wordt erger en dan heb je toch een wortelkanaalbehandeling nodig. Napijn bij een diepe vulling is wel normaal (hoeft trouwens niet), heb zelf nog nooit last gehad na mijn vullingen maar mijn vader wel die heeft ruim 2 weken last gehad en toen werd het minder en nu is het gewoon over.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:21

Splendesco schreef:
Als de pijn na 3 weken nog steeds zo heftig is of erger wordt zou ik even een afspraak bij de tandarts maken, misschien is de zenuw wel geïnfecteerd en heb je een wortelkanaalbehandeling nodig. Slik je ook pijnstillers voor de pijn of heb je er alleen last van met eten? Kan ook dat de vulling nog iets te hoog is, in ieder geval even naar de tandarts gaan.

:j
Of er kan lucht onder de vulling zitten! Zou zeker even terug gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:22

Ik heb ondertussen meer dan een jaar na-pijn. Is normaal volgens de tandarts.

En ook gelijk de reden waarom ik liever nooit meer naar een tandarts ga. :=

Terug gaan, allemaal leuk. Tandarts erkent nooit dat er iets fout is gegaan en brengt zo weer een paard honder euro in rekening...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:24

Dat is dus niet normaal!! Ik had hetzelfde! Had wel veel meer klachten bij die tandarts.... Ben toen naar een ander gegaan. Zij heeft foto's gemaakt. Bleek er dus inderdaad lucht onder de vulling te zitten... Ze heeft hem eruit gehaald en opnieuw gevuld. Heb er geen dag meer last van gehad!!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:25

Toevallig heb ik 2 weken geleden 7 gaatjes laten vullen, geen last voor of tijdens gehad maar na de tijd wel heel erg! Idd ook met warm en koud drinken/eten. Ben gisterochtend geweest, ze heeft er een laagje overheen gesmeerd dat helpt nu tijdelijk. Er zijn foto's gemaakt en er zitten nog/weer gaatjes helaas..
Zou er toch maar weer even heen!

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 13:29

Judith_ schreef:
Ik heb ondertussen meer dan een jaar na-pijn. Is normaal volgens de tandarts.

En ook gelijk de reden waarom ik liever nooit meer naar een tandarts ga. :=

Terug gaan, allemaal leuk. Tandarts erkent nooit dat er iets fout is gegaan en brengt zo weer een paard honder euro in rekening...

Ik kijk het aan tot na het weekend en is het dan nog steeds niet verminderd dat ga ik idd even terug.
Maar mocht er nou iets zijn waardoor hij de vulling eruit moet halen of iets anders,
Dan ga ik daar dus echt niet voor betalen !!
Ik had namelijk helemaal geen last van het gaatje , en nu omdat hij eraan heeft gezeten heb ik er last van, Dan ga ik dus echt niet betalen !!

Heb al een rekening van €85 liggen voor deze behandeling

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:34

InekeH87 schreef:
Zenuwontsteking kan wel vanzelf overgaan. Ik heb een verschrikkelijke hekel aan de tandarts, dus toen hij zei dat ik een wortelkanaalbehandeling nodig had vanwege een ontstoken zenuw zei ik heel eigenwijs dat ik wel zou wachten tot het minder zeer deed.
Ik heb bijna een jaar niets kunnen eten of drinken met de kant waar de aangedane kies zat, nu zijn we 1,5 jaar verder en heb ik er eigenlijk geen pijn meer aan. Alleen als ik nog iets heel kouds eet of ineens op iets heel hards bijt heb ik er last van, verder niet meer.

Als het over is gegaan, dan is je zenuw afgestorven ;) Een jaar lang die pijn is echt hel hoor, ik werd al gek na een nacht.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:35

Ik heb ook niet hoeven betalen als ik terug moest (en dat gebeurde nogal eens) bij m'n vorige tandarts!

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 13:40

Ik begin me steeds meer te irriteren als ik terugdenk aan de tandarts :+

Hoezo 5 verdovingen in mn wang geven als ik een gaatje moet boren in de kies?
Vervolgens nu dus 3 weken na-pijn .

Als ik alleen al met mn vinger duw op de vulling krijg ik weer die pijn terug.
Dus dat kan niet normaal zijn.

Bedankt dames ik had even een flinke trap nodig !

Ik ga maandag bellen *\o/*

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:48

Weet natuurlijk niet of dit vaker voor komt, anders zou ik toch eens een andere tandarts proberen! :P
(ik weet uit ervaring wat voor 'n wereld van verschil dat kan zijn!)

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 13:57

Kentaro schreef:
Weet natuurlijk niet of dit vaker voor komt, anders zou ik toch eens een andere tandarts proberen! :P
(ik weet uit ervaring wat voor 'n wereld van verschil dat kan zijn!)

Ja ! :j ook bij mn moeder, dr wang verdoven en kies zelf niet.
Bij controle vraagt hij : klachten ? als je dan nee zegt, dan kijkt hij even in je mond zonder spiegeltje of haakje, en na 30 seconde sta je weer buiten.
Nouja goed, allemaal dat soort dingen !

Terwijl de vorige tandarts, wat een supertandarts :) .

Maar volgende week ga ik nog wel terug naar dezelfde tandarts, hij weet wat hij gedaan heeft en hoe de kies was.
En als ie me dan geholpen heeft, dan laat ik me overplaatsen naar een ander (voordeel van een tandarts centrum)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:59

Als je zenuwen scheef liggen net als bij mij is het moeilijk om te verdoven ze moeten dan een andere plek nemen.