Ik snap dat bijna iedereen op zekere hoogte hier last van heeft, maar ik ken dus weinig mensen die het echt als een probleem bezien. Ik ken zelfs genoeg mensen die helemaal gek zijn op de winter!
Meer mensen die dit herkennen?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MaartJ schreef:Ik heb hier zelf niet echt last van, maar ik wil toch even reageren. Het grappige is dus dat mensen vaak een onrealistisch beeld hebben van de zomer. Behalve dat het langer licht is en dat de temperaturen hoger liggen, hoe vaak heb jij daadwerkelijk in de tuin gelegen afgelopen zomer? De zomer heeft afgelopen jaar in elk geval geen bal voorgesteld.
Desalniettemin om je niet nog depessiever te maken, vooral het langer licht zijn en de hogere temperaturen werken bij mij erg mee aan het fijnere gevoel. Tenzij het van dat fijne winterweer is zoals afgelopen week.
Ik zou niet weten wat je er aan kan doen, tóch dingen gaan doen is denk ik de enige optie.
Anders zou ik nog steeds binnen blijven mokken.
RedPassion schreef:Overigens kan ik ook niet tegen veel fel zonlicht en drukkende warmte, ideaal is tussen de 18 en 22 graden, met ongeveer 12 lichte uren per dag. Moeilijk geval ben ik.
Agossie schreef:RedPassion schreef:Overigens kan ik ook niet tegen veel fel zonlicht en drukkende warmte, ideaal is tussen de 18 en 22 graden, met ongeveer 12 lichte uren per dag. Moeilijk geval ben ik.
Goed dat je er zoveel aan probeert te doen!![]()
Gelukkig voor jou worden de dagen weer langer. Voor mij is de zomer inderdaad ook ideaal als het zo'n 18-22 graden is. Zon is leuk, maar graag met wolken. In de zomer rijd ik het liefst in de avond als de zon onder aan het gaan is.
Wel grappig, ik heb in de winter veel meer energie! Met name als het net vriest en blauwe lucht. Dat vind ik echt helemaal heerlijk. Wat kunnen mensen dan anders zijn, hè...
Vind ook wel dat ik het verplicht ben aan mezelf (en mijn omgeving
) er alles aan te doen om er zo goed mogelijk doorheen te komen. Het zijn toch zes maanden, de helft van het jaar, een half leven.
Doodzonde om me dan ellendig te voelen!petitparis schreef:in de "zomermaanden" sta ik met gemak op tussen 6 en 7 en in de winter doet het echt "pijn", voel ik me nooit uitgeslapen, ongeacht welk uur ik ga slapen of opsta.
sleepte me naar mn werk en thuis ging ik gelijk weer slapen.
Was ook erg bang weer in mn oude patroon te vallen want het verschil is toch wel even 30 graden. Maar het valt me tot nu toe mee! Volgend jaar ga ik wel lichttherapie proberen als het weer zo is.
RedPassion schreef:Heel herkenbaar! In de zomer heb ik er echt geen moeite mee om om 6 of 7 uur op te staan, heerlijk om dan meteen naar buiten te gaan. Maar in de winter doet het inderdaad pijn, en als ik op moet staan voordat het licht is komt dat de rest van de dag niet meer goed.
SpikkelFire schreef:Mag ik me melden? Ook jaaaren last gehad van moe, futloos, alleen maar willen slapen, zelfs voor mn hobby's kon ik geen fut opbrengensleepte me naar mn werk en thuis ging ik gelijk weer slapen.
Kom nu net uit Australië waar ik 4 maanden ben geweest, in de zon natuurlijk.Was ook erg bang weer in mn oude patroon te vallen want het verschil is toch wel even 30 graden. Maar het valt me tot nu toe mee! Volgend jaar ga ik wel lichttherapie proberen als het weer zo is.