Nog steeds zo'n haaruitval...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

tennan

Nog steeds zo'n haaruitval...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 17:31

Al meer dan een half jaar heb ik erg veel last van haaruitval, mijn haar is nu 1/4 zo dik als dat het eerst was. Ik heb al veel geprobeerd, meer water drinken, andere shampoos, niet meer kammen als het nat is enzovoorts..

Maar niks lijkt te helpen. Heeft bokt nog tips voor mij?

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:49

Vitamine B slikken wil af en toe nog wel eens helpen, maar over het algemeen is er weinig te doen tegen haaruitval...

tennan

Re: Nog steeds zo'n haaruitval...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 17:53

Zal het eens proberen die vitamine B, dank voor de tip.
Als het nog dunner wordt dan dit zal er niks anders op zitten dan het kort te knippen, ik heb het nu zo lang dat het net tot op mijn kont valt.. en dat is niet mooi wanneer het een steeds dunner plukje wordt.

Ik heb overigens geen kale plekken oid op mijn hoofdhuid, dus dat scheelt al weer. Niks engs, hoop ik dan maar.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:55

Ik hoop voor je dat het helpt!

Tsja haaruitval kan veel oorzaken hebben, maar met name stress en je hormoonhuishouding spelen een belangrijke rol. Maar vervelend is het zeker!

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 17:56

klopt, en ik wil zo graag mijn haar op deze lengte houden...ik vind het zo mooi! :)

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:47

Zink wil ook nog wel eens helpen tegen haaruitval :)

SamsonLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 06:07

Heb ook een kennis die last had van haaruitval. Zij heeft hier een stukje over geschreven. Kan het misschien in en pb naar je toesturen als ik het kan vinden en als je het leuk vind..;)

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 06:15

Ik zou mijn bloed eens laten onderzoeken. Het kan ook met je schildklier te maken hebben.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 16:56

samsonLot: graag, zou ik leuk vinden. :)
Judith_VB: Is het zo? Goh, dat wist ik niet... Ik zal me binnenkort eens laten testen. Weet je ook wat er dan precies verkeerd zit met je schildklier?

bedankt!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:58

Ik heb ook weleens een periode dat ik opeens ontzettend veel haar verlies (zit er nu ook middenin).
Ik zie het maar als een soort van rui :+

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 17:04

Cayenne, ik dacht eerst ook dat ik gewoon verhaarde hoor haha!
Maar mijn haar is nu toch echt 1/3, 1/4 van wat ik op mijn hoofd had en dat baart me toch zorgen..

Ik heb erg lang haar, tot op mijn kont, en ik wil echt graag dat het er blijft zitten :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:05

Heb je veel stress nu of gehad?
Anders even bloed laten prikken.. Dit klinkt inderdaad niet als de rui periode haha, ik verhaar nu ook vreselijk :')

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:07

Er zijn inderdaad periodes dat je een pak meer haren verliest dan anders. Dat is gewoon normaal. (Vnl in de herfst en winter) Maar dat duurt volgens mij wel niet meer dan een halfjaar.. Heb je je bloed al eens laten prikken? Stress gehad? Koorts? Dieet? Hormonale veranderingen? Haaruitval in de familie/gezin?

Als er in je bloed niets te zien is, zou ik misschien toch eens naar een dermatoloog gaan.
Laatst bijgewerkt door Hvelreki op 01-02-12 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:08

Rianneuhh schreef:
Cayenne, ik dacht eerst ook dat ik gewoon verhaarde hoor haha!
Maar mijn haar is nu toch echt 1/3, 1/4 van wat ik op mijn hoofd had en dat baart me toch zorgen..

Ik heb erg lang haar, tot op mijn kont, en ik wil echt graag dat het er blijft zitten :+

Als het zo lang is, is het ook erg 'zwaar'. Daardoor breekt het dus erg makkelijk af als je haar er niet echt op gemaakt is :)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:10

Oh, nu je dat zegt Bizzybijtje, draag je je haar soms veel in een staart TS? En mijn dermatoloog heeft me jammer genoeg ook geadviseerd om m'n haar korter te knippen en mijn haar komt langs achteren maar tot net over mijn bh-bandje.. (hoe langer, hoe meer druk aan je hoofdhuid)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:11

Kan het ook niet zo zijn dat je haar op een gegeven moment gewoon op z'n eindlengte zit?
Daar ben ik dus een beetje bang voor.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 17:24

Ik heb mijn haar al sinds ik me kan herinneren zo lang. Verder ben ik sinds mijn 12e, 13e ook niet veel meer gegroeid dus dat zal het niet zijn. Stress, tsja, voorexamenjaar, maar dat zou dan dus moeten betekenen dat iedereen in 5VWO het haar zou verliezen... :D Geen koorts, niemand hier heeft er verder last van, voor zover ik weet geen hormonale veranderingen. Slik al lang dezelfde pil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:25

Rianneuhh schreef:
Ik heb mijn haar al sinds ik me kan herinneren zo lang. Verder ben ik sinds mijn 12e, 13e ook niet veel meer gegroeid dus dat zal het niet zijn. Stress, tsja, voorexamenjaar, maar dat zou dan dus moeten betekenen dat iedereen in 5VWO het haar zou verliezen... :D Geen koorts, niemand hier heeft er verder last van, voor zover ik weet geen hormonale veranderingen. Slik al lang dezelfde pil.

Logisch, het valt ook niet binnen één dag uit als het zo lang is :))

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 17:29

Haha bizzybijtje, grappig. :D
Verder snap ik eigenlijk niet wat je ermee bedoelt. Ik zei dit om aan te geven dat ik mijn haar al voor een hele lange tijd op deze lengte heb, en dat ik, ondanks de lengte, altijd mooi dik en vol haar gehad heb.
Nu valt het uit en dat baart me zorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:32

Rianneuhh schreef:
Haha bizzybijtje, grappig. :D
Verder snap ik eigenlijk niet wat je ermee bedoelt. Ik zei dit om aan te geven dat ik mijn haar al voor een hele lange tijd op deze lengte heb, en dat ik, ondanks de lengte, altijd mooi dik en vol haar gehad heb.
Nu valt het uit en dat baart me zorgen.

Klopt, maar zoals gezegd kan het op den duur gewoon te zwaar worden voor je hoofdhuid.
Sowieso is haar wat erg lang is al kwetsbaar, maar al helemaal als het voor een lange tijd die lengte heeft.
Vergelijk het met een draadje waar een gewicht aan hangt, dat blijft een tijdje goed maar dat slijt op den duur wel wegens het gewicht.
En dan wordt het écht broos, en breekt het af.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 17:37

Dat zou inderdaad een goede reden zijn, bizzybijtje. Maar als ik mijn haar zo bekijk, ziet het er niet broos uit. Het glanst, geen dode punten of andere rare knakken en het valt gewoon goed.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:39

Idd zou je je bloed eens kunnen testen. Is je hoofdhuid verder niet onrustig?
Anders daar een schraapseltje van laten nemen.

Wat ook goed helpt is biotine slikken. De Kruidvat heeft dit van eigen merk. Is erg goed voor je haar en nagels.
Wat zegt je kapper er eigenlijk van?
Sinds ik weer frequent naar de kapper ga is mijn haar enorm veel gezonder geworden. Dit terwijl ik altijd gewoon was met goedkope shampoo (andelon)

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 17:43

Ik ga nooit naar de kapper. Gewoon altijd zelf de dode punten er af, eens per maand ongeveer. Mijn haar heeft gewoon een recht model, dus daar is verder niks moeilijks aan. Ik zal eens kijken naar die biotine, bedankt voor de tip.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:55

Niet iedereen heeft even veel stress en niet iedereen is er even gevoelig voor.
Heb je verder nog van iets last? Jeuk? Ofzo?

En je hebt niet geantwoord, maar als je je haar veel in een staart draagt kan je daar beter mee stoppen of drastisch minderen.

Maar haaruitval kan heel wat oorzaken hebben en is niet altijd zo makkelijk te achterhalen.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 18:00

Hvlreki, sorry. Ik heb waarschijnlijk je post over het hoofd gezien. Ik heb verder niet veel last van jeuk, ik heb wel eens jeukende bultjes, maar die heb ik overal. Ik draag mijn haar meestal los of in een vlecht. Als ik het in een vlecht draag, dan met van die elastiekjes uit stof( geen metaal).