Nu weet ik dus even niet meer wat ik moet!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberley_

Nu weet ik dus even niet meer wat ik moet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 23:02

Omdat ik er toch wel mee zit en mijn ouders het niet bepaald serieus nemen.

Klachten die ik altijd heb:
- Rugpijn
- Nekpijn
- Schouderpijn
- Moe

Klachten die ik vaak heb:

- Hoofdpijn soms tot overgeven aan toe
- Steken in voorhoofd/bijholtes
- Koud

Klachten die ik soms heb:

- Pijnlijke vingers
- Pijnlijke polsen

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

2 jaar geleden heeft de huisarts (na 1malig fotos van mijn rug) de conclusie Fybromialgie getrokken.
En tuurlijk komen eigenlijk alle klachten die ik heb voor bij Fybro. Maar voor mijn gevoel is er meer.
Ik ben 2 jaar terug getest op: Reuma, pfeiffer, lyme, b12 tekort enzz.

Misschien maak ik mij druk om niets maar ik krijg steeds meer onverklaarbare dingen, nu heb ik een bult in mijn nek al zo een 4 weken en ook eigenlijk niet bepaald trek in eten.

Nu weet ik dus niet meer of dit allemaal komt door de Fybro of moet ik toch weer naar de huisarts?

Mocht je dingen niet snappen (wat ik kan begrijpen na dit verhaal) vraag dan gerust.

Meissieline

Re: Nu weet ik dus even niet meer wat ik moet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:03

Is er een MRI scan gemaakt?
Vaak kunnen ze op foto's niet alles zien..

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 23:07

Meissieline schreef:
Is er een MRI scan gemaakt?
Vaak kunnen ze op foto's niet alles zien..

Mijn huisarts is niet zo van foto's, Mri's enz. Zij geeft liever een paracetamolletje......

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:09

Andere huisarts?

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:10

Hey

Ik heb ook fibro en ook ik ben overal op getest waar verder niks uit kwam.. de dokter zei toen tegen mij: let wel, dat fibro een samenhang van vele klachten is en alles nog een naam moet krijgen en dat ze nog veel moeten onderzoeken.. Dus voel jij dat er meer aan de hand is kan het alleen door fibro komenn.. :) maar je kan het zekere voor het onzekere nemen natuurlijk :)

Ik ben er inmiddels klaar mee met dat gesjouw op en neer ziekenhuizen in en uit en heb geaccepteerd dat ik met fibro verder leven moet.. :)

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 23:12

vroli1 schreef:
Hey

Ik heb ook fibro en ook ik ben overal op getest waar verder niks uit kwam.. de dokter zei toen tegen mij: let wel, dat fibro een samenhang van vele klachten is en alles nog een naam moet krijgen en dat ze nog veel moeten onderzoeken.. Dus voel jij dat er meer aan de hand is kan het alleen door fibro komenn.. :) maar je kan het zekere voor het onzekere nemen natuurlijk :)

Ik ben er inmiddels klaar mee met dat gesjouw op en neer ziekenhuizen in en uit en heb geaccepteerd dat ik met fibro verder leven moet.. :)

Dat is het hem nu juist. Ja oke ze heeft getest op Lyme enz en er is 1 rugfoto gemaakt. Maar eigenlijk binnen 2 weken was de diagnose Fybro er. En is het zo dan is het zo, maar ik krijg het gevoel niet serieus genomen te worden.

Meissieline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:14

Misschien kun je je vanuit de huisarts door laten sturen naar een orthopeet?
Ik ben ook echt tig keer geweest bij de huisarts voor mijn rug en knie..
en altijd hoorde ik maar dat er echt niks mis was.. foto's laten maken..
fysiotherapie, manuele therapie.. injecties.. niks hielp..
Uiteindelijk via de orthopeet een MRI laten maken.. en toen bleek dat ik een hernia had..
dus wel degelijk altijd last van mijn rug.. Ook was mijn meniscus niet helemaal goed.. dus daar ben ik vorige week aan geopereerd..

Op de foto's kunnen ze vaak een heleboel niet zien, dus zo'n MRI is echt een uitkomst..
Verder heb ik totaal geen kaas gegeten van fibro e.d. en weet alleen mijn eigen ervaringen..

Ik hoop dat je er wat aan hebt.. en dat je misschien wel een MRI of iets kunt laten maken, dan kun je sowieso andere dingen uitsluiten als er niks uit komt..

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 23:18

Ik moet toch dan maar eens met mijn huisarts overleggen. Wbt Fysiotherapeut daar loop ik sinds kort weer en deze zegt ook dat het punt rug overgang nek niet correct aanvoelt en dat ik daar sowieso misschien eens een foto van moet laten maken.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:22

Niet bij laten zitten hoor, laat je maar doorverwijzen, als je niet opschiet bij je huisarts. Ik heb jaaaaren met rugpijn gelopen omdat de huisarts er niets aan deed en wat uiteindelijk vrij simpel te verhelpen was.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 23:34

nynke55 schreef:
Niet bij laten zitten hoor, laat je maar doorverwijzen, als je niet opschiet bij je huisarts. Ik heb jaaaaren met rugpijn gelopen omdat de huisarts er niets aan deed en wat uiteindelijk vrij simpel te verhelpen was.

Dat van jou is ook wel mooi klote om het maar op zijn zachtst te zeggen!