Nierbekkenontsteking- Altijd koorts?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Nierbekkenontsteking- Altijd koorts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 01:59

Hoihoi,

Ik vroeg me af of je met Nierbekkenontsteking altijd koorts hebt? En komt dat in één keer op en is het meteen erg pijnlijk? Of kan het ook langzaam opkomen?

Alvast bedankt! :)

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 02:43

je hoeft niet altijd koorts te krijgen.

Bij mij kwam het geleidelijk aan (blaasontsteking was naar boven gegaan zeg maar). Ik had echt extreme rugpijn en heb er een zware kuur voor gekregen.

Zinn

Re: Nierbekkenontsteking- Altijd koorts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:05

Ik had geen koorts en bij mij kwam er langzaam buikpijn opzetten tot het na een aantal uren zo erg was dat ik flauwviel van de pijn...had gewoon geen rugpijn, behalve als je recht op mijn nieren duwde, dan zakte ik door de grond :P pijnstillers + zware AB kuur gekregen :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:52

Hier ook geen koorts, wel hetzelfde gevoel als Zinn. Ik dacht nog wel een nachtje te kunnen slapen voor ik met mijn acute blaasontsteking naar de HA zou gaan :+ met als gevolg dat ik rond een uurtje of 2 naar de HAP moest. Als je twijfelt heb je geen nierbekkenontsteking denk ik, dat voel je gelijk want het doet ongelofelijk veel pijn.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:05

Bij mij ook geen koorts, bij mij was het ontstaan na een blaasontsteking. Had verkeerde ab van de dokter gekregen en toen was het dus naar mn nieren verplaatst.

Kon niet meer rechtop staan van de pijn, lopen was een crime, om over plassen maar niet te spreken := Bij druk op de nieren ook inderdaad zo onwijs veel pijn dat ik het soms helemaal zwart zag worden voor mijn ogen. Met goede AB heeft het alsnog 3 weken geduurd voordat ik er helemaal bovenop was.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:16

Heb 4x een nierbekkenontsteking gehad, en volgens mij alleen de 3e keer koorts gehad, maar dat kwam pas 3 dagen nadat ik bij de dokter was geweest omdat ik dacht dat ik hele erge griep had, kon echt helemaal niks binnenhouden en was van de een op de andere dag ziek. Toen moest ik niet meteen aan nierontsteking denken omdat ik er nog nooit zó beroerd van was geweest en ook geen blaasontsteking-klachten had gehad. Weet niet meer wát die dokter me had gegeven, maar ik kreeg er geelzucht van en toen maar eens naar de huisartsenpost gebeld.. De dokter liet me zelfs het teststaafje nog zien omdat ie het zelden zo erg had meegemaakt... Maar ik heb sowieso niet vaak koorts.

Wel had ik elke keer pijn in mijn onderrug en de laatste 2 keren kon ik niks binnenhouden. Zelfs een banaan in de blender ging niet, en douchen deed ik op een stoel omdat ik niet zo lang kon staan.. Rechtop staan was helemaal een ramp, en ook met liggen was het zoeken naar een houding die geen pijn heeft. Ik zie mezelf nog lopen naar de dokter en de apotheek :') Helemaal krom... Wat een ramp was dat..
Bij mij is de ontsteking 2x geleidelijk gekomen, vanaf een blaasontsteking, en de laatste 2x was het acuut. Pijnlijk is het in ieder geval wel...

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:24

Bij mij kwam het ook geleidelijk aan, en ik had in het begin geen koorts maar op het einde wel 40°