allergische reactie op medicijnen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sandorra

allergische reactie op medicijnen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 00:42

Hallo allemaal.

Ik ben 12 januari geopenreerd (nieuwe voorste kruisband). Operatie verliep goed. Echter na de operatie heb ik op pijnstillers (dipidolor) die ik eerder heb gehad (kijkoperartie juli 2011)een ernstige allergische reactie gehad.

Hartslag die 180+ was, ontzettend benauwd krijgen alsof alles afgesloten werd . Zo rood als een kreeft + enorme jeuk. Een bloeddruk die ook heel raar was. Ik zelf weet er niet zoveel van behalve dat toen ze me het gegeven hadden ik het heel warm kreeg. Heb dit toen ook direct aangegeven. Daarna ging het erg vlug voor ik het wist was de anesthezist samen met meerdere mensen bij Mijn bed. Heb anti middelen gehad tegen de allergische reactie. Daarna een andere pijnstiller gehad phent...... Geen idee welke geloof dat het met een p begon. Ook hier dezelfde reactie op gehad.

Deze medicijnen mag ik nooit meer krijgen gezien de reactie die ik heb gehad. Dit staat nu genoteerd in mijn gegevens. Ik moet 10 feb terug komen in het z.huis bij de dermatoloog hiervoor. Die schijnt ook bij mij te zijn geweest alleen weet ik daarzelf niet zoveel vanaf. Ik geloof dat ze ook willen gaan testen waarvoor ik precies allemaal allergisch ben.

Er zijn vast meer mensen met een medicijnallergie. Hoe gaan jullie hier mee om, hebben jullie ook zo'n reactie gehad voordat je er achter kwam. Ik ben erg bang om nieuwe medicijnen te nemen. Wat moet men doen als ik zo'n reactie krijg? Of zal ik medicijnen krijgen die ik altijd bij mij moet hebben voor het geval dat.

Armaris

Re: allergische reactie op medicijnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 08:36

Ik heb zelf een allergische reactie op penicciline gehad
Had hetzelfde als jou, overal jeuk, benauwd en vuurrood maar niet dat het zo ernstig was dat ik in gevaar was. Gelukkig was mams waakzaam en zijn we direct naar de HA gegaan
Het staat idd in het dossier dat overal kan opgevraagd worden, maar zou het voor de zekerheid altijd vermelden als ze ernaar vragen en in je portomonnee een briefje steken

Er bestaan wel pennen voor een allergische reactie maar dat is vooral voor nootjes, pinda enz
Of dat ook voor medicijnen geld weet ik niet, het is niet dat je er dagelijks mee in contact kan komen :)

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 08:47

Ik heb ook een allergische reactie op peniccilline gehad (de broad spectrum variant geloof ik). Ik had pfeiffer en een flinke keelontsteking, de small spectrum ging goed, maar werkte niet echt (vonden ze) dus toen heb ik die andere gehad en inderdaad, ik kreeg overal rode vlekken en werd echt gek van de jeuk.. en toen was ik op een gegeven moment egaal rood.. Heb wel antihistamine gekregen, maar dat werkte niet. Bij mij was het trouwens eigenlijk alleen een hele berg hele pijnlijke jeuk..
Na een aantal dagen was het over. (En toen had ik nog steeds een zware keelontsteking en van die pfeifferonzin).

Maar sindsdien heb ik geen penicciline hoeven te slikken en er ook geen last meer van gehad, dus ik merk er eigenlijk niks van :)

Edit: Ze hebben inderdaad wel een aantekening gemaakt.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:21

Ik heb een allergische reactie gehad op de pil. Heb nu de Yasmin en di gaat gelukkig goed.
Zag er toen niet uit

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:39

hier een allergische reactie op codeiine. dit begon met vlekken op de huid die leken op zonnebrand en daarna bewusteloos raken. vernauwde aderen waardoor een infuus moeilijk te prikken was, maar na toediening andere medicatie snel opknappen.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:47

Hier ook allergisch voor diverse antibiotica's, codeïne en puffers.
Laat het goed noteren bij je huisarts en apotheek.
Heb zelf al meerdere keren meegemaakt dat ik dan bij de apotheek stond en de huisarts het verkeerde had voorgeschreven.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:49

misschien geen medicijn maar wel een middel wat gebruikt wordt voor onderzoeken.
Namelijk het contrastvloeistof van de CT scan!
Zodra het middel werd ingespoten, ging ik onwijs over mijn nek.
Heb de hele dag nog moet overgeven.....

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:58

Ik had een reactie op peniciline. Genomen voor een zware keelontsteking, en toen ik exact een week na mijn eerste pil op de bus stond, viel mij op dat ik precies een paar hele kleine vlekjes op mijn armen had die er niet thuishoorden...
tegen dat het middag was, stond ik op mijn gezicht na volledig onder de grote rode plekken. Naar dokter gegaan, spuit gekregen en andere pillen.
Het zag er echt niet uit maar ik had er geen last van, en voor de rest heb ik het nooit meegemaakt. Heb alleen de gewoonte gekweekt om bij de huisarts elke keer te herhalen "geen peniciline" als hij een recept schrijft.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:01

Ik heb een vrij ernstige reactie gehad op amoxicilline. De eerste keer jeuk en rode vlekken en bultjes, de tweede keer (door een fout in overdracht naar een andere huisarts) kreeg ik ademhalingsproblemen.

Pijnstillers uit de nsaid groep kan ik ook niet tegen.

Oja, en antiallergietape ben ik ook heel allergisch voor :+

Ik weet uit mijn hoofd wat ik niet moet hebben, maar eigenlijk moet ik een briefje in mijn portemonnee doen met een overzicht van de allergieën.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:25

Hier ook een allergie voor penicilline.
Ik kreeg augmentin voorgeschreven voor een oorontsteking.. Hele lichaam (maar dan ook echt óveral) onder de rode jeukende plekken. Heeft meer dan een week aangehouden, werd gek van de jeuk. En dan nog die oorontsteking erbij.. Weet het nog precies, was in de herfstvakantie. Nee, dat was niet 1 van mijn leukste vakanties :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:17

Ik schijn niet goed te reageren op narcose en het vreemdst vind ik nog wel dat mijn zus een speciaal middel kreeg bij haar operatie door wat er bij mij gebeurd was, maar bij mij zeggen ze alleen maar: 'we zullen extra opletten'.
Ik moet geopereerd worden, maar ben dit al een jaar aan het uitstellen, omdat ik niet meer durf. Voor mij is het niet zo'n probleem (merk er zelf niets van), maar voor de omstanders is het niet zo fijn.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:15

ivy_power89 schreef:
misschien geen medicijn maar wel een middel wat gebruikt wordt voor onderzoeken.
Namelijk het contrastvloeistof van de CT scan!
Zodra het middel werd ingespoten, ging ik onwijs over mijn nek.
Heb de hele dag nog moet overgeven.....

Even nieuwsgierig hoor maar hebben ze gevraagd of je allergisch was voor Jodium? :o

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 16:06

Iedereen bedankt voor de reactie's tot nu toe.

Weet iemand hoe je getest gaat worden? Doormiddel van prikjes of pleisters....

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:12

Mijn vader is allergisch voor Naproxen (Zit o.a. in pijnstillers van Aleve). Hij is er twee keer bijna dood aan gegaan (Anafylactische shock). Onze oude huisarts is toen aan het zoeken gegaan, en die is erachter gekomen dat hij allergisch is voor Naproxen :)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:13

Ik ben allergisch voor alle medicatie die onder de NSAID valt. In mijn geval houd dat zelfs in dat ik maar 1 groep antibioticum mag gebruiken. Bij mij is dit niet getest, dit heb ik enkel moeten ervaren (aantal bezoekjes aan de eerste hulp verder)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:59

Ik ben allergisch voor amoxicilline, doxycycline en alles wat in dezelfde groep valt. Ik krijg ontzettend pijn in mijn mond en blaasjes enzo. Kan niet eten, kan niet praten. Heul irritant. Ik ben niet bang als ik nieuwe medicijnen krijg maar ik lees wel altijd de bijsluiter wat de symptomen zijn van allergie. Ik ben verder niet getest of iets.