Droge huid, rood met bultjes op jukbeenderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Droge huid, rood met bultjes op jukbeenderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 22:21

Sinds kort begon het me op te vallen dat de huid bij mijn jukbeenderen erg droog aanvoelt. Ik smeer nooit creme ofzo, heb daar echt een super hekel aan, maar heb ook eigenlijk nooit een droge huid normaal. Het is ook echt alleen bij mijn jukbeenderen in mijn gezicht dus.

Vanmiddag wreef ik er weer overheen en toen voelde het aan één kant ook helemaal branderig aan. Nu heb ik vanavond in de spiegel gekeken en zie dat er aan die kant ook een aantal bultjes op zitten. Het doet nu verder niet zeer meer als ik er aan kom. Het lijkt wel aan beide kanten wat rood, ook de kant zonder bultjes, maar weet het niet heel zeker omdat ik erg moe ben en dan vaak rood ben daar :o :=

Afijn, ik zal er vast niet dood aan gaan, maar ik was benieuwd of iemand dit kent en weet wat het is of waar het van komt? En of ik er iets tegen doen kan/moet natuurlijk :) Alvast bedankt! :)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:26

Kan eczeem zijn.. Je hebt het niet op andere plekken? Hou het wel in de gaten. Zou er niet al te lang mee lopen als ik jou was en je evt. door laten verwijzen naar een dermatoloog.
Mijn ervaring met huisartsen en huidaandoeningen is niet zo best namelijk.

For the time being... vet houden en producten smeren met zo min mogelijk parfum. Medicinale vaseline bijvoorbeeld.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 22:34

_Denise_ schreef:
Kan eczeem zijn.. Je hebt het niet op andere plekken? Hou het wel in de gaten. Zou er niet al te lang mee lopen als ik jou was en je evt. door laten verwijzen naar een dermatoloog.
Mijn ervaring met huisartsen en huidaandoeningen is niet zo best namelijk.

For the time being... vet houden en producten smeren met zo min mogelijk parfum. Medicinale vaseline bijvoorbeeld.

Bedankt voor je reactie, en gefelciteerd trouwens :D Eczeem, hmm ik vind het er niet zo onrustig uitzien als ik dat ken. Heb het voor zover ik weet nergens anders, of het is me nog niet opgevallen, maar ik geloof van niet :)

Medicinale vaseline, wat is dat? Ik heb geloof ik wel nog ergens een tube gewone doodnormale goedkope vaseline staan, is dat goed?

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:16

klinkt als een geirriteerde droge huid.
Nooit vaseline opsmeren dat sluit je huid af, kun je er beter iets van calendulazalf opsmeren.

miccamaaike

Re: Droge huid, rood met bultjes op jukbeenderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:36

Of gewoon een dagcreme halen?
Ik heb een hele gevoelige (eczemerige) huid en smeer altijd dagcreme van de hema, die voor een droge tot zeer droge huid, werkt heel fijn :)

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:06

maar niet als het al rode bultjes zijn toch?
Bij mij gaan dagcremes dan nog meer irriteren omdat er toch vaak rommel in zit.
Om te voorkomen smeer ik idd ook dagcreme voor de gevoelige huid maar dan van lush.

miccamaaike

Re: Droge huid, rood met bultjes op jukbeenderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:07

Ja daar heb je wel een punt. Ik heb op mn handen heel snel last van eczeem maar ja daar smeer ik geen dagcreme op. Smeer daar gewone simpele nivea creme op en als het heel erg is zalfje van de dokter.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:09