Mogelijk glas ingeslikt, wat nu?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rensje101

Mogelijk glas ingeslikt, wat nu?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 19:34

Ik wilde net een pakje crackers gaan pakken.
Ik woon in een studentenhuis en daar ligt de tafel meestal vol met vanalles qua eten etc en dus ook pakjes crackers.
Dus ik pak gewoon een van die pakjes die daar liggen, zegt een vriendinnetje later tegen me dat net een glas kapot was gevallen uit het kasje op die tafel eronder, de tafel van de crackers dus.
Ze had de meeste grote stukken wel had opgeruimd maar wilde even een stofzuigertje zoeken om de tafel en de spulletjes die erop lagen even 'uit te kloppen' ofzo.
Ze wist toen niet dat ik dat pakje al had gepakt en op had gegeten.
Op de crackers zit ook gewoon zeezout, dus ik ging meteen al denken of ik iets had geproeft oid, maar ja, dat kan dat zeezout zijn of een klein stukje glas want het is beide hard als je er op bijt. En dat zeezout waar je op bijt is volgens mij precies hetzelfde als je op een klein stukje glas bijt dus daar word ik ook niet wijzer van.
Nu ik er dus allemaal zo over blijf nadenken etc voel ik soms wat pijnlijke steken in mijn maag, ja je kunt jezelf natuurlijk hierdoor ook gek maken.
Wat kan ik het beste doen nu? want de kans dat ik het op heb is nog niet eens 100%.
En als ik vanavond/morgen geen klachten heb oid, kan ik er dan van uit gaan dat ik niks heb binnen gekregen?
Tja... dacht eerst ach zal wel meevallen, komt er ook wel van zelf uit. Maar toen ik even op internet keek zag ik meteen enge verhalen over bloedingen in je maag/darmen en dat het van binnen heel veel kapot kan maken en zelfs dodelijk kan zijn ;( ?
Iemand die toevallig ook wel eens dacht iets van glas binnen te hebben gekregen?

Caira

Re: Mogelijk glas ingeslikt, wat nu?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:36

zat er geen plastic omheen dan?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:37

ontbijtkoek eten....dat adviseren ze tenminste bij honden die glas of iets anders scherps hebben gegeten.
Je gaat niet zomaar dood hoor

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 19:38

Caira schreef:
zat er geen plastic omheen dan?

Jawel, om het pakje zat gewoon plastic. Maar dan nog ben ik een beetje bang want wie weet had ik wel wat splinters ervan aan me hand omdat ik aan die tafel zat of zat er wat kleine splinters op het pakje zelf..
ja, het is misschien een beetje onlogisch maar toch ben ik bang dat ik dan op de een of andere manier misschien wel iets heb ingeslikt.

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 19:39

Geerke: wij hebben geen ontbijtkoek meer!! Helpt brood misschien dan ook?!

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:39

Zoals hierboven, ontbijtkoek eten.
En anders even naar de huisarts gaan.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:39

geerke schreef:
ontbijtkoek eten....dat adviseren ze tenminste bij honden die glas of iets anders scherps hebben gegeten.
Je gaat niet zomaar dood hoor

:j en dan opletten dat je geen buikpijn krijgt of hele zwarte ontlasting.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:40

Nou als het stukje zo groot is als een korrel zeezout snap ik om heel eerlijk te zijn niet waar je je druk om maakt... := Daar zul je echt niet zo snel last van krijgen. Heb zelf wel eens een groter stuk glas ingeslikt, leef nog steeds hoor :D

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 19:40

Ja door dat ik me zo druk erom maak heb ik al redelijk wat buikpijn, dus dat helpt ook niet! Dan weet ik ook niet wanneer het wel en niet echt is.. pff stom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:41

Als ik zie hoe druk TS zich maakt heeft ze ongetwijfeld al buikpijn. Niet van het glas maar van de stress :P

Edit: net telaat
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-01-12 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 19:41

Fiffill schreef:
Nou als het stukje zo groot is als een korrel zeezout snap ik om heel eerlijk te zijn niet waar je je druk om maakt... := Daar zul je echt niet zo snel last van krijgen. Heb zelf wel eens een groter stuk glas ingeslikt, leef nog steeds hoor :D

Echt?! En heb je toen ook de HA gebeld oid? Wat heb je er toen tegen gedaan....
vind dat nu wel handig om te weten! :)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:41

Als er gewoon nog plastic om de crackertjes heen zat en je het dus moet hebben van een splintertje aan je hand, dan zou ik me maar niet teveel zorgen maken. Je hebt er ook nog op gekauwd, de kans dat je er nu nog iets aan overhoudt wordt wel klein, hoor.

Edit; Bente, vandaag was je me eens voor := :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:42

Ben je zo bang dat er door het plastic heen glas is gekomen en dat je het via je handen naar binnen hebt gekregen,en nu dood gaat of bloedingen krijgt?.....daar heb je een naam voor....hypochondrie :D

Maak je niet druk,niets aan de hand :(:) En niet meer op internet zoeken,dan doe je geen oog meer dicht.

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:42

Dit is al je zoveelste topic met zoiets, maak je niet zo zorgen vast niks aan de hand :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:43

rensje101 schreef:
Fiffill schreef:

Echt?! En heb je toen ook de HA gebeld oid? Wat heb je er toen tegen gedaan....
vind dat nu wel handig om te weten! :)

Oh niks. Zat in het brood trouwens, ik zag het wel zitten maar bedacht me pas toen ik het inslikte "oh dat was glas" :') komt er vanzelf wel weer uit :Y)

BE, eindelijk is het me een keer gelukt :')

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 19:44

geerke schreef:
Ben je zo bang dat er door het plastic heen glas is gekomen en dat je het via je handen naar binnen hebt gekregen,en nu dood gaat of bloedingen krijgt?.....daar heb je een naam voor....hypochondrie :D

Maak je niet druk,niets aan de hand :(:) En niet meer op internet zoeken,dan doe je geen oog meer dicht.

Dankjewel.. :)
Ja dat is wel een beetje mijn 'gedachtegang'. Ik weet dat ik last heb van soms wat irrieele gedachtes.
Er zat nog gewoon plastic omheen, maar op de een of andere manier ben ik dan toch bang dat als ik het open er glas misschien van de buitenkant op de crackers valt of ik glas aan me hand heb en dan zo eet...
Ja stom eigenlijk he .. 8)7

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:45

Als er plastic omheen zat is er echt niks aan de hand hoor... als het dan om splintertjes van je hand gaat, dat mogen wel gigantische splinters zijn wil je er last van krijgen, denk zo maar dat je een flink scherfje moet inslikken :+

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:46

rensje101 schreef:
geerke schreef:

Dankjewel.. :)
Ja dat is wel een beetje mijn 'gedachtegang'. Ik weet dat ik last heb van soms wat irrieele gedachtes.
Er zat nog gewoon plastic omheen, maar op de een of andere manier ben ik dan toch bang dat als ik het open er glas misschien van de buitenkant op de crackers valt of ik glas aan me hand heb en dan zo eet...
Ja stom eigenlijk he .. 8)7

Dan hoef je toch nergens bang voor te zijn? Je hebt echt heelveel topics dat je ergens bang voor bent je maakt je echt veel te druk!

geerke

Lottexxx schreef:
Dit is al je zoveelste topic met zoiets, maak je niet zo zorgen vast niks aan de hand :)

ojee TS..ik maakte een grapje over hypochondrie....maar als ik in je berichten kijk sla ik de plank niet zo heel mis ben ik bang :7

Caira

Joh niets aan de hand!

Ben je inmiddels al met iemand gaan praten over je vele kwaaltjes? :o

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 19:47

Oké, geruststellende berichten gelukkig!
dankjulliewel:)!
helaas is mijn buik echt heel raar aan het doen, maar dat zal wel door de stress en enge verhalen op internet komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:48

@TS
Ik denk dat jij eens naar een Mixed Martial Arts wedstrijd moet gaan kijken en de tv serie 'I should be dead'. Verbazingwekkend wat een menselijk lichaam kan hebben.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:48

Ik moest nog denken aan een ander topic over glas inslikken en ik wilde je nog naar dat topic doorverwijzen, want er stonden wellicht nog wel bruikbare tips in. Maar dat was jij ook, weet je nog? :(:) [MW] vraagje...

Toen is het ook goed gekomen. En de buikpijn die je krijgt is echt een felle scherpe pijn en niet die misselijke pijn die je van de stress krijgt.

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 19:48

Ik heb hier inderdaad nu gelukkig al een tijdje, aantal weken, hulp voor.
Loop nu bij een psychologe en er worden heel wat dingen duidelijk.
Zijn namelijk veel gebeurtenissen in mijn verleden/jeugd gebeurd, die niet al te fijn waren, waardoor ik een angst heb ontwikkeld voor dodelijke ziektes of om gewoon ernstig ziek te worden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:50

rensje101 schreef:
Ik heb hier inderdaad nu gelukkig al een tijdje, aantal weken, hulp voor.
Loop nu bij een psychologe en er worden heel wat dingen duidelijk.
Zijn namelijk veel gebeurtenissen in mijn verleden/jeugd gebeurd, die niet al te fijn waren, waardoor ik een angst heb ontwikkeld voor dodelijke ziektes of om gewoon ernstig ziek te worden.

Gelukkig dat je hulp hebt! :(:) Dit is geen leven hoor!
En je begint pas met leven ;)