Wanneer houd het op? (Gezondheid)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niicole__

Wanneer houd het op? (Gezondheid)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 19:49

Hai bokkers..

Al een tijdje heb ik constant wat met mijn gezondheid.
Zo'n 2 jaar regelmatig last van mij darmen, de ene keer verstopping, de andere keer het tegenover gestelde, met hevige pijnen.
Daar ben ik ondertussen aan gewend, maar sinds augustus dit jaar houd het niet op.

Het begon eind augustus met de Ziekte van Bell. Een aangezichtsverlamming, waardoor een gedeelte van mijn gezicht verlamd was.
Dat is al een hele tijd weer goed gelukkig. :)

In september heb ik werk gekregen bij de RDW. Maar in Oktober zat ik alweer een week ziek thuis op advies van de teamleider.
Enkele dagen op bed gelegen om te rusten en uit te zieken.

Daarna was het een maandje goed, tot begin december.
Ik moest constant hoesten, kreeg daardoor keelpijn, en ik was erg moe.
Op den duur voelde ik gloeiend heet aan. Toen ik m'n temp. wou meten bleek de thermometer ook nog stuk.
Volgende ochtend naar de huisarts geweest, bleek ik tegen een zware longontsteking aan te zitten.
Als ik 2 dagen langer had doorgelopen was het ZH opname geweest.
De dagen erna ging het eerst heel wat slechter, ik kon nog niet eens zelf uit bed komen.
Na 8 dagen wel weer aan het werk gegaan, omdat ik me veel beter voelde.
Alleen nog moe en snel buitenadem, en daarbij soms was hoesten, maar dat was normaal was mij verteld, want het slijm was niet in een week uit de longen.

Één dag voor kerst kreeg ik veel pijn aan de rechterkant van mijn borst, en begon weer veel meer te hoesten.
Dus meteen naar de huisartsenpost geweest, waar bleek dat ik nog steeds longontsteking had.
Dus weer een kuurtje gehad.

Gelukkig daarna geen last meer gehad van hoesten of van mijn borst! :)

Helaas heb ik sinds gister weer wat, en ga toch maar weer naar de huisarts begin volgende week.
Ik ben momenteel alleen maar moe (zo moe dat als ik bijv. op de wc zit mijn ogen dichtvallen, en ik op het werk bijna in slaap val), terwijl ik genoeg nachtrust krijg. (dit is nu zo'n week aan de gang)
Verder sinds gister flinke keelpijn en gigantische hoofdpijn, en regelmatig benauwd.
Ze willen me zowiezo gaan testen op pfeiffer.

Zijn er meer die steeds last hebben van hun gezondheid? Het ene na het andere dat komt?
Ik hoop er hierna een keer vanaf te zijn, want ik wordt er flink flauw van.
Daarbij ben ik ook iemand die zich niet snel ziek wil melden, en dit dus ook niet doe.
Ik wil namelijk graag mijn werk houden, alleen nu moet mijn gezondheid nog mee werken.

Groetjes Nicole

Silvia

Re: Wanneer houd het op? (Gezondheid)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:15

Dit is herkenbaar maar bij mij waren de symptomen minder heftig en meer vaag.
Het zou me niets verbazen dat je lijf je iets duidelijk probeert te maken. Ik weet dat het heel zweverig klinkt maar sinds ik beter op mijn voeding ben gaan letten voel ik me veel beter en heb ik veel minder last van allerlei klachten.
Sterkte ermee!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:19

Hallo,

mag ik vragen of je last hebt van overgewicht?

Ik heb nl in het verleden, voor ik begon te letten op mijn gewicht, last gehad van onverklaarbare moeheid en ziekteverschijnselen, bleek door mijn overgewicht te komen...

Hoop dat het snel voor je opgelost is!

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 04:24

@silvia: voeding is hartstikke goed, toevallig laatst nog over gesproken met een deaskundige :)
@xyris: nee geen last van overgewicht.
Toch bedankt allebei. :)

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 04:35

Pff ja ik heb er last van gehad, maar nu gelukkig weer een tijdje goed, heb er ook een hekel aan om me ziek te melden.
Ik was vroeger zoiezo vaak ziek ( griep ) ik ben nu anders gaan eten en nu is dat al veel minder.
At eerst geen vlees ( lustte het niet, niet omdat ik het zielig vond ) en ben dat nu toch gaan eten, verder elke dag groente, sla en aardappelen en 2 stuks fruit, en ontbijten!
in 2009 kreeg ik de ziekte van pfeiffer en ben ik er ook een tijd tussen uit geweest.
Toen was ik net weer beter en kreeg ik een ongeluk in febr 2010 waardoor ik weer niet kon gaan werken, helaas heb ik wel nog steeds last van mijn nek door het ongeluk en ben ik ook nog erg moe, maar heb me laten testen en de pfeiffer schijnt weg te zijn. maar echt ziek ben ik al een half jaar niet meer geweest gelukkig!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:51

Volgens mij heb ik jouw topic over Bell's gelezen en er staat mij iets van bij dat je het toen over roken had. Misschien daarmee stoppen?

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:41

Heb je nog steeds last van je darmen/buikpijn?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:18

Hier gaat het ook van de ene ellende in de andere ellende, het wordt haast lachwekkend.
Momenteel zit ik in de medische molen voor mijn hart, want ze hadden weer iets gezien toen ik in de molen zat voor mijn longen. Ach... je krijgt het gratis, dus je mag niet klagen :+

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 20:12

mayniac_val schreef:
Volgens mij heb ik jouw topic over Bell's gelezen en er staat mij iets van bij dat je het toen over roken had. Misschien daarmee stoppen?

Met longontsteking al gestopt. ;)

Wietsje92 schreef:
Heb je nog steeds last van je darmen/buikpijn?

Ja wisselend.
soms is het even goed, maar op het andere moment ineens weer flink last.

a.s. maandag ga ik weer naar de huisarts. wil het nu toch wel weten van hoe en wat.

SamsonLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 06:13

Gelukkig niet de enige die wat last heeft van zijn gezondheid. Heb heel erg lang gelopen vermoeidheid. Op den duur mezelf door laten meten. Dit vond ik persoonlijk beter helpen dan bv. bloedprikken bij de huisarts. Ben erachter gekomen dat ik B- vitamine tekort had, dus deze slik ik nu bij! En ben ook gezonder gaan eten. Heb veel meer energie erbij gekregen. En zit ook lekkerder in mijn vel.

Nicolle: Misschien meer vezels eten? Kruid- en vezel tabletten? Gebroken lijnzaad bij je ontbijt!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:43

Ik voel me ook een echte kneus met al mijn pijntjes en kwaaltjes :') Met fibromyalgie, autisme, 2 huidziektes en alle gevolgen daarvan. Ik heb een medicijnkast en ook al vaste afspraken in het ziekenhuis, voor de huidziektes. Verder heb ik ook nog 3 psychologen ;) Als gevolg van overprikkeling (autisme) voel ik me heel vaak strontberoerd en moet ik een hoop laten om me goed te blijven voelen. Momenteel ook nog eens een rug die vastzit en erg zeer doet. Mijn eten wordt ook niet altijd goed verteerd maar die details zal ik jullie besparen :+ En dan ben ik nog maar 20, ik voel me zo oud...

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 14:38

Heel vervelend.
Ik ben ook altijd aan het rommelen met me gezondheid.
Er komt altijd wel wat boven water 8)7
Ik heb coeliakie dat is een darmziekte en tast ook je immuum systeem aan.
Door deze ziekte kom ik ook altijd van alles te kort.
Chronisch vermoeidheid hoort hierbij ook.
Daarnaast migraine en nog wat kwaaltjes.

Soms kan ik nog geen eens iets leuks met me paarden of met andere mensen omdat ik weer last heb van me buik of te moe ben.

Momenteel geen werk en is ook een drama om of het te behouden of te krijgen.
Allerlei aanvragen bij sociale dienst en uwv lopen maar het zijn een stel sukkels daar.

Ik krijg altijd te horen: maar je ziet er niet ziek uit en je ziet er vrolijk uit :roll:

Maar me lichaam zegt wat anders....

Het is niet leuk dit soort dingen.
Vooral in het begin stadium als ze nog niet weten wat je hebt.
Mensen hebben dan ook altijd vooroordelen:)

beterschap hopelijk voel jij je snel beter :j