Er is gisteravond een strootje precies onder mijn nagel in mijn vel geprikt en het doet echt mega zeer. Mijn hele vingertop is rood, dus heb het gevoel alsof het wat ontstoken is. Kan ik hier wat aan doen momenteel? Heb geen Sodazout in huis, anders had ik kunnen weken.
Hebben jullie nog homeopatische oplossingen voor zulke kleine dingetjes?
Zit het sprietje er nog onder? Zo ja, als je hem er niet zelf uit krijgt is het toch verstandig om naar de arts te gaan. Je zult zelfs niet de eerste zijn die hiervoor wordt doorverwezen naar het ziekenhuis omdat het toch vrij lastig kan zijn om alles onder de nagel weg te krijgen.
Zit er niets meer in dan kun je het beste weken in soda of iets dergelijks. Misschien even langs bij de buren. En anders een nat compres eromheen leggen zodat het vochtig blijft en het vuil er ook makkelijker uit kan.
jolandapinky
Geplaatst: 18-01-12 20:56
je kan ook gewoon weken in waspoeder of zout hoor
Depende
Geplaatst: 18-01-12 20:57
Niet echt homeopathisch, maar het werkt wel net als soda: Biotex, Dettol of ouderwetse Badedas. Heb je dat ook niet in huis?
Tequilaatje
Geplaatst: 18-01-12 20:58
Zit het strootje er nog? Dan weet ik ook niks anders dan trekzalf.. Als dat niet lukt even langs de huisarts. Ik gooi zelf altijd overal ontsmettingsalcohol overheen, maar dat doet niet veel als er nog stro zit.
sarov
Geplaatst: 18-01-12 20:58
Hee Giolli (dat is lang geleden!!) nat verband eromheen ook vannacht eromheen houden, regelmatig nat maken en indien morgen niet beter : morgen naar de huisarts.
Nee het strootje zit er niet meer in, die heb ik er direct uit getrokken. Helaas woon ik heel erg buitenaf en heb ik in een straal van 5 a 6 km geen buren. Geen oplossing dus, en spring nu ook niet ff op m'n fietsje.
Alleen water is voldoende om te weken. Soda, biotex en al die dingen werken pas bij 60 graden dus heb je met je vingerbadje helemaal niets aan! Verbandje er om doen, die nat houden en als het dan niet opknapt morgen even naar de huisarts (ook bij koorts oid)