Pijn in arm blijft

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PINK

Pijn in arm blijft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 19:50

Ongeveer 2/3 weken geleden ben ik samen met mijn vriend gevallen met de scooter. Door de fout van een automobilist..
Geen schade aan mijn scooter, aan mijn vriend ook niet gelukkig! klein blauwplekje
Ik daarin tegen zat onder de blauwe plekken, niet bepaald de kleinste. Op mijn onderarm, op mijn onderbeen en bovenbeen.
Ik dacht ach is vast niks erg. Alles deed het nog prima, maar toch begon mijn been pijn te doen en te drukken en werd het wat dikker.
Gelukkig trok de pijn weg en is het er soms nog. Ook is het nog wat dik, maar toen begon de pijn in mijn boven arm naar mijn schouder toe en die blijft maar. Er is niks aan te zien, als ik erop druk doet het licht pijn maar zonder erop te drukken doet het zo'n pijn.
Bewegen gaat soms amper, in ieder geval niet zonder pijn.

Nu heb ik voor morgen ochtend een afspraak, maar toch wil ik even weten of er meerdere bokkers zijn die hier ook last van hebben gehad?
Wat zou dit kunnen zijn?

ik hoef niet te horen dat ik al veel eerder naar de dokter had moeten gaan, dat is mijn eigen keuze geweest.
Laatst bijgewerkt door PINK op 18-01-12 20:12, in het totaal 2 keer bewerkt

DebGizmo

Re: Pijn in arm blijft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:51

Wat vervelend voor je! Ik kan je niet helpen, wilde je alleen succes wensen voor morgen bij de arts, hopen dat hij je verder kan helpen!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 19:52

Dankjewel! :) Lief van je. Ben benieuwd wat hij/zij zegt. Al heb ik niet veel aan de arts die ik morgen heb.. maargoed, ik wil er toch echt even naar laten kijken. De pijn is echt niet fijn meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:54

Voel je het in de spieren of in je gewrichten of bot?
Voor tzelfde heb je een spierscheuring, dat kan heel lang duren en is erg pijnlijk.
Een botkneuzing kan ook pijnlijk zijn en duurt ook lang.

Zelf ben ik een jaar terug met paard en al achterover gevallen en mijn blauwe plekken zijn nog niet helemaal weg. Ik had 'slechts' een botkneuzing.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 19:56

Nou als ik op de spieren druk voel ik niks, maar als ik op een bot/gewricht druk dan doet het wel degelijk pijn!
Heb wel is een bot kneuzing gehad maar dat voelde niet zoals dit, dan had ik ook echt pijn. Bij de gene die ik heb gehad deed het echt pijn. Nu heb ik een andere pijn, maar die kan ik niet omschrijven..

Pff dat is ook niet niks. :n

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:56

Er kan veel zijn. Mijn broer is laatst gevallen met ijshockey en bij hem zie je ook niks, maar vanbinnen zijn verschillende pezen aan de schouder geraakt en dat doet ook vreselijk veel pijn.

Is er politie bij geweest na het ongeluk? Voor je verzekering maakt dat nl. wel uit. Als je verklaard hebt na het ongeval pijn te hebben en de ander is in fout (zoals het lijkt te zijn), moet die partij ook eventuele medische kosten betalen en soms kan dat enorm oplopen. Daarom kan je bij een ongeval beter niet voorzichtig genoeg zijn. Ik spreek helaas ook uit ervaring ;)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:58

Je hebt waarschijnlijk flinke spierkneuzingen erbij opgelopen, en om de pijn daarvan minder te voelen, andere spieren gaan gebruiken, die nu op hun beurt beginnen te protesteren. Pijnstillers/ontstekingsremmer (gewone paracetamol kan al voldoende zijn) en een paar behandelingen door een fysiotherapeut kunnen je al een eind op weg helpen. Voor afspraak bij fysiotherapeut hoef je trouwens niet eerst naar de ha voor een verwijsbrief o.d.
Als de kneuzing tot op het bot zit, kan ook het botvlies geïrriteerd zijn, en dat kan best lang duren voor dat over is.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 19:59

Tieneke schreef:
Er kan veel zijn. Mijn broer is laatst gevallen met ijshockey en bij hem zie je ook niks, maar vanbinnen zijn verschillende pezen aan de schouder geraakt en dat doet ook vreselijk veel pijn.

Is er politie bij geweest na het ongeluk? Voor je verzekering maakt dat nl. wel uit. Als je verklaard hebt na het ongeval pijn te hebben en de ander is in fout (zoals het lijkt te zijn), moet die partij ook eventuele medische kosten betalen en soms kan dat enorm oplopen. Daarom kan je bij een ongeval beter niet voorzichtig genoeg zijn. Ik spreek helaas ook uit ervaring ;)

Nee politie is er niet bij geweest *heb geen zin in dat bokt nu over me heen valt* Was omdat het totaal niet erg leek. Wel heb ik kenteken nummer en telefoon nummer + naam van de persoon waar het omgaat. :j

Wat heeft je broer er aan over gehouden?

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:59

Ai wat vervelend, kan idd een klein scheurtje ergens zijn. Heeft m'n mams ook gehad en die kreeg s' avonds last, vervolgens ook een kleine 2 weken later naar dokter gegaan, maar mooi wel gescheurd. (sorrie wil je niet bang maken) ik hoop dat het niks is voor je. Sterkte morgen.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 19:59

MarChak schreef:
Je hebt waarschijnlijk flinke spierkneuzingen erbij opgelopen, en om de pijn daarvan minder te voelen, andere spieren gaan gebruiken, die nu op hun beurt beginnen te protesteren. Pijnstillers/ontstekingsremmer (gewone paracetamol kan al voldoende zijn) en een paar behandelingen door een fysiotherapeut kunnen je al een eind op weg helpen. Voor afspraak bij fysiotherapeut hoef je trouwens niet eerst naar de ha voor een verwijsbrief o.d.
Als de kneuzing tot op het bot zit, kan ook het botvlies geïrriteerd zijn, en dat kan best lang duren voor dat over is.

Pijnstilling helpt niet.. gaat het doorheen. In ieder geval bedankt voor je reactie. :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 20:00

annewill schreef:
Ai wat vervelend, kan idd een klein scheurtje ergens zijn. Heeft m'n mams ook gehad en die kreeg s' avonds last, vervolgens ook een kleine 2 weken later naar dokter gegaan, maar mooi wel gescheurd. (sorrie wil je niet bang maken) ik hoop dat het niks is voor je. Sterkte morgen.

Je maakt me niet bang hoor! Als ik op mijn spier druk voel ik niks, op mijn bot wel..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:02

Die gegevens gaan je nu helaas niet meer helpen. We hebben vorig jaar ook een ongeluk gehad en toen leek het ook niks. Pas een week later kreeg ik nekpijn, maar doordat er geen politie was bijgeweest, kon ik er niks mee, ook al had ik alle gegevens. Volgende keer gewoon altijd doen, of je dadelijk iets voelt of niet.

Broer is vandaag onder de scanner gegaan, dus dat is even afwachten.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 20:03

Tieneke schreef:
Die gegevens gaan je nu helaas niet meer helpen. We hebben vorig jaar ook een ongeluk gehad en toen leek het ook niks. Pas een week later kreeg ik nekpijn, maar doordat er geen politie was bijgeweest, kon ik er niks mee, ook al had ik alle gegevens. Volgende keer gewoon altijd doen, of je dadelijk iets voelt of niet.

Broer is vandaag onder de scanner gegaan, dus dat is even afwachten.

Ah oké! Ja voor de volgende keer doe ik dat zeker!
Ben benieuwd. :j

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:04

Dreamerr schreef:
annewill schreef:

Je maakt me niet bang hoor! Als ik op mijn spier druk voel ik niks, op mijn bot wel..

Nee m'n mams had een scheurtje in haar bot.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 20:09

Oh ook lekker.. en moest ze in verband of bleef het gewoon zonder iets er omheen?

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:35

Die heeft 6 lange weken in het gips gezeten.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 21:34

Oh god, naja ik ga er vanuit dat het niks ergs is!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 17:44

Ben bij de dokter geweest vanmorgen;
Spierkneusing en in wendige bloeding tot op m'n bot #bovenarm en het zelfde in m'n onderbeen. Misschien ook een klein scheurtje in beide... Alleen in m'n onderbeen zit nog oud gestold bloed. Als dat niet weg gaat/gaat ontsteken of meer pijn gaat doen moet er een sneetje gemaakt worden en oude bloed eruit. Nu wachten tot de fysio belt. De pijn kan nog maanden blijven zei de dokter. #pff #fijn

Edit: De fysio belde net, dinsdag heb ik een afspraak!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:16

sterkte!