jaja, heb ik weer. deze morgen sta ik op, niks aan de hand, ga naar beneden, haal de auto in de garage, en plots (het was nog donker, mss heb ik in een licht gekeken?) had ik een grote blinde vlek in mijn linkeroog het leek erop dat mijn linkeroog precies in het midden horizontaal verdeeld was, en de volledige bovenkant was een blinde vlek. ik ben naar huis gereden (sliep bij men vriend), tegen dat ik thuiskwam was er een heel klein stukje terug goed, maar oog was nog voor bijna de helft "blind" heb dan thuis nog driekwartier met een doek over men ogen op de bank gelegen (moest om 9.30 werken nl) en na die tijd was er nog een kleine 1/4 de blind. echter bijft dat de hele dag aanhouden, ook nu nog, als ik mijn ogen dichtdoe zie ik een witte vlek, met open ogen is het een zwarte vlek. de vlek schemert en trilt ook, en het is vrij irritant.
nu heb ik zelf last van migraine (begint met vlekken te zien - spraakproblemen - slapende hand,arm en gezicht - dan knallende koppijn (vlekken izjn dan weg) als ik vlekken zie kan ik het tegenhouden met 1200 mg ibuprofen, krijg ik alleen lichte koppijn, als ik al spraakproblemen heb ben ik te laat en kan ik het alleen wegslapen. ik heb dan vanmorgen ook een dafalgan genomen, en deze middag 600 mg ibuprofen, maar ik heb eigenlijk geen koppijn gekregen, enkel die vlek.
ik maak me stiekem toch wat zorgen, is dit een gewone oogmigraine, of moet ik aan ernstigere dingen denken? ik heb trouwens op beide ogen -4.25 lenzen, heb nu mijn bril op maar merk geen verschil...
ik heb de laatste twee weken wel nogal wat stress, en nog niet echt goed gegeten eigenlijk, wss is dit ook wel een factor...
ik heb wel vaker last van nabeelden bij lampen, echter herinner ik me niet dat ik echt in de lamp gekeken heb. ben naar de garages geweest, daar hangen wel TL lichten boven, dus misschien is het daarvan. anders hangen er geen lampen. Het is ook de eerste maal dat het echt ruim 10 uur blijft hangen (en ziet er niet naar uit dat het direct zal weggaan)
Blue_eyes: ik hoopte al de hele dag op wél hoofdpijn, dan kon ik mij tenminste ziek melden en het gaan wegslapen, en wist ik ook wat het was. Nu ben ik half aan het stressen omdat ik bang ben om blind te worden
Rebel_Jits
Geplaatst: 18-01-12 19:21
Kan duiden op druk op de oogzenuw. Ik zou er wel even mee naar de HA gaan.
Ik zou voor de zekerheid even naar de huisarts gaan en (naar HA' inzicht) naar Oogarts (voor bijvoorbeeld een oogdrukmeting) of Neuroloog voor onderzoek of andere migrainemedicatie. Het kan natuurlijk ook goed met de migraine samenhangen, maar als dit een nieuw verschijnsel daarbij is zou ik zeker niet schromen contact op te nemen met de huisarts.
momenteel is de vlek zo goed als weg, maar heb bij momenten wel nog flikkerende randen zeg maar. ik wacht zowiezo morgen af, als het er morgen nog of weer zit ga ik dan alsnog naar de dokter. Als het er niet meer is laat ik het zo, maar denk wel dat als het nog eens voorkomt ook te kijken voor verdere stappen! bedankt voor alle tips!