Homo therapie in het ziekenfonds? nou vraag ik je.......

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Homo therapie in het ziekenfonds? nou vraag ik je.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 14:02

Volslagen idioot....althands dat is mijn mening....hoe denken jullie hier over>>

De christelijke organisatie Different biedt een therapie aan die homo's helpt hun gevoelens te onderdrukken en beheersen. Zorgverzekeraars zijn wettelijk verplicht dit te vergoeden. Onzin, vinden VVD, PvdA, D66 en GroenLinks.

Dat meldt de NOS.

VVD-Kamerlid Jeanine Hennis-Plasschaert noemt de verplichte vergoeding 'bizar'. 'Dit kan niet. Hier moeten we mee ophouden.' Oppositiepartij GroenLinks zal vandaag tijdens het vragenuurtje aan minister Schippers van Volksgezondheid vragen de therapie uit het basispakket te schrappen.

'Het is een zinloze therapie. Het is heel erg dat mensen niet kunnen zijn wie ze willen zijn. Het is kwakzalverij,' zegt het GroenLinks-Kamerlid Ineke van Gent. 'Zo'n therapie verklaart homo's als ziek en dat kan echt niet. De minister moet zich hier over uitspreken,' zegt het PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch. D66-Kamerlid Pia Dijkstra noemt het absurd dat de overheid een 'zinloze en stigmatiserende antihomotherapie' betaalt

Volgens artsenorganisatie KNMG kan zo'n 'anti-homoseksualiteitsbehandeling' schadelijk zijn en is er geen enkel bewijs dat het werkt. Zorgverzekeraars gaan extra scherp toezien op zogeheten 'christelijke homotherapie' waarbij homo's en lesbiennes hun seksuele gevoelens leren onderdrukken. Volgens belangenorganisatie Zorgverzekeraars Nederland (ZN) is het onacceptabel dat een dergelijke behandeling verpakt wordt als een deugdelijke diagnose, bijvoorbeeld een jeugdtrauma, waardoor deze volledig is verzekerd.

Different portretteert op haar website homoseksuele jongeren die 'dankzij' de organisatie weer 'hoop en perspectief' kregen. Zelf zegt de organisatie dat driekwart van zijn cliënten tevreden is over de hulpverlening. Different richt zich op 'hulpverlening om problemen rond seksuele identiteit en relaties'.

Niet alleen orthodoxe-christenen denken dat homoseksualiteit valt te genezen. Ook in het jodendom wordt homo zijn vaak gezien als een ziekte. Onder meer opperrabbijn Aryeh Ralbag van de Joodse Gemeente Amsterdam heeft een verklaring ondertekend waarin staat dat homoseksualiteit niet is aangeboren en kan worden genezen, meldde de Volkskrant vandaag
Laatst bijgewerkt door papagroom op 17-01-12 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Ier

Re: Homo therapie in het ziekenfonds? nou vraag ik je.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:04

:n Wat belachelijk zeg.
Laat een ieder in z'n waarde...

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 14:06

????????uh dat snap ik even niet

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:06

Dit verbaast mij niets. Ik hoor vaker van Christenen dat homoseksualiteit een psychische ziekte is. Goed dat het meer in de publiciteit komt, dit moet een tegenreactie krijgen.
Laatst bijgewerkt door Lindaonline op 17-01-12 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:07

De mensen die dit verzinnen mogen van mij wel in therapie . _-:(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:10

Prima dat de zorgverzekeraars het er niet mee eens zijn! :j

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:11

Geloof.. Kun je nagaan hoe zwart-wit het is.

Daarom ben ik anti geloof en vind ik geloof bullshit.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:14

Ja hoor... Reuma is geen chronische aandoening meer, vinden ze in Den Haag en wordt dus niks meer van vergoed. En deze onzintherapie wel?! Ik niet begrijp. Ze zijn af en toe echt volslagen wereldvreemd.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:14

haha wat een gekken... wie verzint zoiets nou :')
overal word geld vandaan gesprokkeld omdat we zoveel te kort komen,
maar zulke dingen worden dan wel weer (compleet onnodig) bedacht

ik snap deze politiek echt niet meer :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:15

De therapie an sich wordt niet vergoed, zorgverzekeraars zijn erop tegen. Het is vervelend dat mensen zelf ook creatief hun 'probleem' kunnen verpakken.

Net als dat een collega een buikwand correctie vergoed kreeg onder het mom 'psychisch lijden', was ook te absurd voor woorden. Kreeg zelfs doorbetaald van het werk omdat het onder ziekte viel!
Tja, als je het maar zelf goed verkoopt :)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:17

Zolang een patiënt nog altijd zelf kan kiezen om zo´n therapie te volgen of niet, zal het wel loslopen.

XoNo

Ik vraag me af wat de christenen (die overigens niet bij deze (in mijn optiek) idioten aangesloten zijn) hier van vinden. Ik vind dat er een therapie (of straf!) moet komen voor mensen met een dergelijke achterlijke geloofsovertuiging. Ik vind het ronduit discriminerend.

Dieselpaard

en maar bezuinigen op echte ziektes als reuma...die mensen kunnen geen fysiotherapie meer krijgen als ze het niet zelf kunnen betalen...tis toch belachelijk??

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:18

Deze therapie is echt al heel oud, en met 0% resultaat :')

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:19

Ongelofelijk.. (No pun intended) 8)7

Sowieso dat er nog steeds mensen zijn die homoseksualiteit als 'ziekte' zien. Én dat er ook daadwekelijk cursussen voor aangeboden worden om van je homoseksualiteit te kunnen 'genezen'..

En dan willen ze ook nog dat deze volslagen onzin vergoed gaat worden door allerlei verzekeringen, terwijl mensen met échte ziektes hun medicijnen en andere benodigdheden niet meer vergoed krijgen..

Heb er bijna geen woorden voor.. :n

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:20

Volgens mij heb ik net een beetje overgegeven....

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:22

Sinds wanneer is homo zijn een 'ziekte' wat met therapie verholpen kan worden.....
Ugh... kun je wel weer zien dat ze niet sporen.... (no offense naar christelijke mensen, nahjah misschien een beetje wel) En igh ook nog belachelijk dat het ziekefonds er aan mee werkt.... uhh sorry de overheid zelfs nog (aangezien wettelijk verplicht)....

Ik vind het ver weg belachelijk en niet te tolereren.... Tis toch van de pot gerukt dat ze homo zijn zien als een 'mental illnes' .... en dan staat er in de bijbel dat iedereen gelijk is...
kun je wel weer zien dat het volstrekte banketstaaf is om een religie te hebben.... ( no offense )
Laatst bijgewerkt door Yvonne_V op 17-01-12 14:29, in het totaal 2 keer bewerkt

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:24

Ach, in nederland is alles mogelijk. Ik vind dat geloofsgebonden en cultuurbepaald en dus is het discriminatie als dit niet vergoed mag worden. Het is een feit dat in NL geloof vóór het individu gesteld wordt, dus waarom hierin niet?

Persoonlijk ben ik tegen al die godsdienstnonsense.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:28

IK vind het walgelijk .. DIe mensen die dat eisen die zijn pas ZIEK !! :r

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:29

Ook een of andere Joodse [rabijn?] heeft ondertekend dat homo zijn een ziekte is.
Ze zijn zelf ziek als je zo denkt.

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:30

ik citeer uit de bijbel
een melaatse zegt tegen Jezus: Als u wilt kunt u mij rein maken? Jezus slaat zijn armen om de man en hij is genezen.(..).
Jezus hield van iedereen. Ook de mensen die niet werden geaccepteerd door anderen
( in de bijbel staat ook dat je melaatste mannen moet mijden.... )

ik citeer uit de grondwet
artikel 1:
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Nou eeh.... tjah volgens mij moeten sommige christenen de bijbel nog maar is goed lezen.... en de overheid de grondwet

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:31

eenitraM schreef:

Ja, het is jammer dat er rotte appels tussenzitten en die het voor de rest verpesten.

Belachelijk. :n

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:32

Captain schreef:
eenitraM schreef:

Ja, het is jammer dat er rotte appels tussenzitten en die het voor de rest verpesten.

Belachelijk. :n

Eens.

Maar je leeft als gelovige (deels) volgens geschreven regels in een boek. Een boek!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:33

eenitraM schreef:
Eens.

Maar je leeft als gelovige (deels) volgens geschreven regels in een boek. Een boek!

Maar er staat nergens in de Bijbel dat homo-zijn een ziekte is. :) Kijk maar eens naar de reactie van Yvonne_V. :)

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:35

Verbaasd me niet echt... er bestaat ook al jaren een pro-life polis. Deze zorgverzekering vergoed geen abortus en euthanasie...
Je zal maar 17 zijn, ongewenst zwanger raken en bij je ouders op de polis staan.... :?
Maar daar hoor je de politiek dan weer niet over.