Hallo mensen,
Ik moet het nu even van me af schrijven..
Mijn moeder, waarmee ik een hele goede band heb, word waarschijnlijk donderdag voor de 2de keer opgenomen in een ggz-instelling vanwege haar depressie.
Deze depressie heeft ze eigenlijk al 7 jaar. Het is allemaal begonnen met dat ik niet zo een lieve puber was. Veel liegen enz. In een weekend zei ik dat ik naar een vriendin ging, maar ben naar een jongen gegaan die niet bij ons in de buurt woonde. Hier is mijn moeder achter gekomen en vanaf dat moment is ze 'geknapt'. Het leek altijd een hele sterke vrouw.
In deze tijd had ze nog geen medicijnen en ging het echt heel slecht met haar. Ze heeft ook een keertje naar mij ( toen nog 17 ) uitgesproken dat ze er over nadacht om zelfmoord te plegen.
Hierop heb ik toen actie ondernomen en de HA gebeld. Toen is er een heel traject in gezet om haar weer op de rails te krijgen.
Dit heeft een paar jaar geduurd en toen ging het weer redelijk. Ze was weer aan het werk ( na 100% afgekeurd te zijn ).
Toen kwam het moment dat ik samen ging wonen met me ex. Ik woonde dus niet meer thuis, ik kwam nog wel 2 á 3x in de week avond eten bij me ouders.
Op een avond werd ik gebeld door me vader dat we naar het ziekenhuis moesten omdat me moeder daar was opgenomen op de PAAZ.
Heel erg geschrokken omdat ik dit niet zag aankomen zijn we daar toen heen gegaan.
Na een maand of 2 mocht ze weer naar huis toe, het ging weer wat beter en ze is ook weer rustig aan begonnen met werk.
Nu ben ik dus met mijn huidige vriend, deze woont in ede en mij ouders in alkmaar.
Ik ben nu sinds 21 November weer gaan samenwonen. En nu had ik me moeder gistere aan de telefoon, de nieuwe medicijnen werken voor geen meter. Ze heeft nu donderdag een afspraak en word ze weer opgenomen.
Deze medicijnen (Parnate) is haar 1 na laatste oplossing.. Hierna volgt electro-shock therapie.
Ik kan er niks aan doen, maar heb toch het idee dat het door mij komt dat ze zich zo voelt.
Elke keer als ik uit huis ga, moet zij opgenomen worden..
En ik ben erg bang, wat als alles niet werkt? Wat gaat er dan gebeuren?!
Een heel verhaal, maar moest het even kwijt. Iemand ervaring of tips??