Huidverzorging

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lizzzzz

Huidverzorging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 16:41

Hallo allemaal,

kan iemand mij vertellen hoe ik mijn ietwat droge huid op een goede manier kan schoonmaken/reinigen na het werk in een fastfoodrestaurant? Voorheen deed ik vrij weinig aan schoonmaken, alleen de mascara erafhalen met een reinigingsolie van de Kruitvat en creme na het douchen.
Mijn huid ziet er heel onregelmatig uit.. Alsof ik ipv het maak/serveer alleen maar aan het opeten ben ;-)

Sleeper

Re: Huidverzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:45

Je gezicht 2x dgs reinigen is het meest fijne wat je je huid kan geven. Dat kan je doen met een facial wash, onder de douche of voor de wasbak en make-up met een reiningsmelk. Daarna een creme opsmeren voor de droge huid, zowel 's ochtends en 's avonds. Welk produkt voor jou geschikt is is een kwestie van uitproberen. Wat voor jou perfect werkt hoeft dit voor een ander niet te doen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:47

Je kunt het best een reinigingsmelk en daarna een tonic gebruiken :j
De melk kun je gewoon met de vingers op je huid masseren en daarna doe je tonic op een watje en haal je de melk er weer af
1x in de week scrubben is ook goed voor je huid :j

Het is belangrijk om producten te gebruiken die bij je huidtype passen. Jij zegt dat je een droge huid hebt, maar het kan ook best zijn dat je op sommige stukken (bijv je T-zone) wat vettere delen hebt. Laat dat goed uitzoeken (vraag bijv. eens advies bij Douglas, Ici Paris of de bijenkorf) en pas je producten er op aan

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:53

Ik heb ook een gevoelige en snel droge huid. Momenteel gebruik ik afwisselend een reinigingsmelk voor de gevoelige huid (Garnier) en een tonic voor de droge en gevoelige huid van L'oreal. Bij kouder weer smeer ik 's avonds een hydraterende creme of een vettere (nacht)creme. Na het douchen gebruik ik de tonic (huid sluiten) en de hydraterende creme. Anders krijg ik een hele droge en trekkende huid.

Van scrubben krijg ik juist puistjes en vlekjes. Een masker af en toe helpt wel goed, dan krijgt m'n huid echt een boost.

Marije_jiplover

Re: Huidverzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:26

Ik heb een reinigingsmelk die je er met lauw water weer vanaf moet wassen, en daarna een tonic erop en dan een dagcreme of anti-aging creme. Sinds ik dit doe, is mijn huid zoveel zachter geworden!

Ik gebruik de producten van Arise Swiss Alpine Cosmetic (zie www.swissnaturals.nl ) Ze zijn helaas niet goedkoop, maar gelukkig wel heel zuinig in gebruik.
En mijn super droge huid trekt niet meer en is veel zachter/regelmatiger geworden.
Ik doe nu al iets van 4-5 maanden met een flesje reinigingsmelk en die is nu nog niet voor de helft op. De tonic gaat iets harder.