Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Eefske schreef:Een hartaanval ontstaat meestal door verkalking van een van de hartslagaderen waardoor bijvoorbeeld bij inspanning of stress er niet genoeg bloed naar je hart kan gaan. Nu ontstaat die verkalking gedurende je leven (bij bijvoorbeeld rokers sneller dan bij niet-rokers) maar dit gaat echt om een proces van jaaaaaaren.
Dus op jonge leeftijd hoef je je daar helemaal niet druk om te maken.
De kans dat je op jonge leeftijd een hartaanval krijgt is echt heel klein. En als het gebeurt komt dat vaak bijvoorbeeld door een combinatie van roken, overgewicht en extreme stress.
Dus don't worry!
ozette88 schreef:dit herken ik heel erg in mezelf! ik ben altijd bang dat ik dood ga... klinkt raar, maar ik voel me dan zo verschikkelijk! dan denk ik er steeds overna ... wil ook wel graag tips.
Dan maakt m'n hart bijvoorbeeld een sprongetje en dan krijg ik zo'n hele reeks enge gedachtes. Dan gaat m'n hart nog meer slagen overslaan en word ik natuurlijk nog banger, ad infinitum.

Da's nl ook geen leven zo... dus moest de geruststelling niet blijvend zjin.. vuurneon schreef:Ik bedoelde dat de huisarts je door kan verwijzen maar psychologische hulp, want je hebt er last van in je dagelijks leven terwijl de angst niet echt gegrond is. Het is geen gezonde gedachte gang namelijk. Want ik weet zeker weten dat jij volgende week weer iets anders in je hoofd haalt. Dat krijg je er niet uit door geruststelling namelijk. Je maakt jezelf gek zonder echte reden. Dat is toch geen leven? Je kan nu nog voorkomen dat het erger wordt.
Want bij trillende handen dacht je als eerste aan een hersenbloeding, dat is geen logische gedachte gang meer.
Ik zou ook aan je huisarts vragen of hij je kan doorverwijzen naar maatschappelijk werk. Zij kunnen je heel goed met dit soort dingen helpen!