Nagellaktopic 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Nagellaktopic 7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 17:32

Vorige week is er een moderatoropmerking geplaatst dat het topic teveel verzand in off topic gekletst. Er is overleg geweest en omdat we dit topic informatief willen houden, omdat hij daar ook oorspronkelijk voor is bedoeld zijn wij op het volgende uitgekomen wat er wel en niet is toegestaan in dit centrale topic

Wat mag wel:
Vragen stellen over technieken
Vragen of iets mogelijk is
Combineren van kleuren
Foto's van je nagels (swatches)
Een foto van je eigen collectie (stashes)
Er is iets fout gegaan, wat nu?
Aanbieding melden mag, erover door blijven kletsen en vertellen welke je wel/niet gaat/wilt aanschaffen is niet toegestaan

Wat niet mag:
Vertellen welke kleuren je allemaal hebt
Vertellen welke kleuren je nog wilt
Waar je je spullen koopt/En wat je hebt gekocht.
Bestellingen, hier kun je een apart topic voor openen
Foto's die van internet zijn gehaald met collecties en voorbeelden van nagels.

Er lopen in de HuisKamer 2 topics over nagels :
[HK] Het nagellak swap & zoek topic!
[HK] Hoe zien jouw nagels eruit deel v

Denk er verder om dat de normale boktregels ook van toepassing zijn. Dit houdt onder andere in dat foto's quoten niet is toegestaan!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 17:33

| [MW] Nagellak 'verslaafden' haha | [MW] Nagellaktopic deel 2 | [MW] Nagellaktopic deel 3 | [MW] Nagellaktopic deel 4 | [MW] Nagellak topic #5 | [MW] Nagellaktopic #6

Heel veel plezier in dit nieuwe topic!

Afbeelding

[BM] Nagelmutsen willen meeten!

FAQ

Ik heb droge/kapotte nagelriemen, hoe moet ik ze onderhouden?
Er zijn verschillende manieren om je nagelriemen te onderhouden ten eerste moet je ze nóóit afknippen hier zijn je nagelriemen niet blij mee.
Heb je overtollig nagelriem? dan heb je een cuticle remover nodig dit breng je aan en na een minuut kan je met een nagelpusher overtollig nagelriem weghalen je hebt ze van verschillende merken:
Nfu oh, Herome, Orly, Trind
Prijs ligt meestal rond de 10 euro, je doet er wel heel lang mee.

verder kan je een creme of olie gebruiken gebruiken net wat je voorkeur is de bekendste is van
Lush - lemony flutter maar je hebt ook genoeg van herome, nivea, kruidvat, etos, hema en ga zo maar verder, het is aan jou om te kijken wat je het fijnst vind.

Afbeelding
Geknipte nagelriemen

Afbeelding
onbehandelde nagelriemen

Afbeelding
blije nagelriemen behandeld met nfu cuticle remover & lush - lemony flutter

De winter is heel erg slecht voor je handen, geef ze dus lekker 1x per week een goeie scrub en smeer met handcreme om te voorkomen dat ze uitdrogen!

Het lukt mij niet om goed te lakken ik lak altijd mijn halve hand mee, hoe doen jullie dat?
Ten eerste, oefening baart kunst! Hoe langer je lakt hoe beter het gaat op een gegeven moment merk je ook geen verschil meer of je met je goede hand lakt of je verkeerde hand, ga je er toch naast? dan kan je verschillende dingen doen:
1. Je kan een remover pen halen, deze heb je oa van essence en hiermee kan je je nagelriemen bewerken.
2. Je kan met een wattenstaafje en wat remover schoonmaken, het gebeurd alleen weleens dat je teveel weghaalt omdat het staafje te breed is
3. Je kan een klein of plat kwastje gebruiken voor je clean up.

Let op! gebruik je aceton bij je clean up verzorg je nagels daarna dan even met een creme omdat aceton je nagel riemen heel erg uitdroogd.

Hoe maken jullie mooie foto’s van je nagels?
Zorg dat je een rustige achtergrond hebt, het liefst in daglicht zonder flits, inzoomen en klikken maar! afhankelijk van je camera wat voor foto’s eruit komen rollen maar met een goeie compact camera kom je ook al heel ver!

Ik wil watermarble proberen wat heb ik daar voor nodig?
Nagellak en water op kamer temperatuur. Je kan alle merken voor water marble gebruiken maar het ligt aan het lakje of het werkt, er is dus niet een specifiek merk voor nodig maar dikkere lakjes doen het vaak beter! Om je nagelriemen schoon te houden kan je ze insmeren met vaseline of er plakband omheen doen.

Voor inspiratie kan je filmpjes op youtube bekijken.

Ik heb (glitter) nagellak op gedaan en ik ben nu 25 watjes verder en er zijn pas 2 nagels schoon! help!?
Je kan hier 2 dingen voor gebruiken;
Een potje waar je je vinger in moet draaien met remover (binnenin zit een sponsachtigdingiets)

Afbeelding

of je kan een watje pakken, die door midden knippen (scheelt je watjes ;) ) een scheut remover er op doen, op je lak leggen en dan aluminium folie eroverheen, wacht even 1 tot 2 minuutjes en dan veeg je zo al je hardnekkige (glitter) nagellak eraf!

Wat heb je nodig om je nagels te lakken?
Je nagels moeten schoon zijn alle oude restjes verwijderen.
Een basecoat; aanbrengen om je nagels tegen verkleuren te beschermen ook hecht de nagellak dan beter
Een topcoat; mat of glanzend, zo blijft je nagellak beter zitten.
welke base of topcoat je gebruikt is geheel aan jezelf, een hele bekende topcoat is bijvoorbeeld seche vite, die droog namelijk heel snel.

Waar kan ik Opi/China glaze krijgen?

Hieronder staan de meest gebruikte webshop. Als je Opi wil bestellen op transdesign moet je opi intoetsen bij de zoekfunctie op transdesign, opi mag namelijk niet online verkocht worden vandaar dat het “verstopt” staat. China glaze is te verkrijgen op o.a transdesign, nailpolishfashion etc. Kijk gewoon even rond op onderstaande webshops en je komt er snel genoeg achter wie wat verkoopt ;)

Leuke blogs waar je tips en kleurtjes kan bekijken en inspiratie voor nail art kan opdoen:
Lacquerized
Scrangie
The Polished Perfectionist
Fashion Polish
The edge of sanity

Leuke webshops
Transdesign
Bij transdesign heb je oa; color club, misa, china glaze en opi voor een goedkopere prijs dan hier in NL, transdesign is een amerikaanse groothandel vandaar dat de prijzen lager liggen.
In een small flat rate (kleine doos) passen 9 flesjes nagellak en de verzendkosten zijn 20 dollar. Vaak heb je tussen de 4 en 8 dagen je bestelling al binnen!

Beautyjoint
Amerikaanse website, beetje vergelijkbaar met transdesign :)

Nailpolishfashion
Nederlandse website met bekende merken

Models own

Nagel groothandel
Voor oa: nfu cuticle remover & lak

Dollar nail art
Hier vind je allerlei nailart voor een dollar, er is wel een minimum bestelbedrag van 25 dollar maar met een aantal mensen zit je daar zo aan.

WAARSCHUWING vele mensen hebben slechte ervaringen met enchantra bestellen is dus op eigen risico.

Voorkomende afkortingen/betekeningen in het topic:
TD = Transdesign
BJ = beautyjoint
CG of CHG = China glaze
CC = Color club
NPF = nail polish fashion (webwinkel)
Swatches = een foto waarop duidelijk de kleur te zien is
Swappen = nagellakjes ruilen
NOTD = nails of the day (wat je die dag dus draagt)

Voor de meeste dames een grote liefde:
Afbeelding
Lush lemony flutter is alleen in de lush winkel verkrijgbaar of online bij lush!

HIER Kan je een nagelriemen how to vinden!
HIER kan je een clean up vinden met een kwastje.
HIER Kan je een konad how to vinden
HIER Kan je vinden hoe je een gebroken nagel fixt, dit kan ook met een theezakje!

Afbeelding

Dewii

Re: Nagellaktopic 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:37

Gelukkig is dit HK-topic er ook nog ;) : [HK] Hoe zien jouw nagels eruit deel v
Wat ik me afvraag hé, zijn alle Essence-lakjes zo dik? Ik heb 'nude it' laatst gekocht maar die is superdik, lakt helemaal niet fijn := . Maar ze hebben zoveel leuke kleurtjes..

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:39

Nee hoor, ze zijn niet allemaal dik. Heb drie lakjes van Essence staan, die alle drie erg fijn zijn met lakken. En die zijn absoluut niet dik.

Misschien omdat het een nude-kleurtje is, dat ze 'm wat dikker hebben gemaakt.. Dan hoef je geen 74 laagjes te doen voordat hij een keertje dekt. :)

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:41

Wachten jullie tot je lak droog is om er een volgend laagje op te doen, of doe je het als hij nog nat is?
Ik las ergens dat je het gewoon onmiddelijk kon doen, maar ik wacht altijd tot alles volledig droog is. Misschien dat ik daarom zo lang doe over mijn nagels lakken :+

En heeft er iemand leuke ideetjes voor simpele nail-art? Polkadots heb ik laatst gedaan, en dat gaat nog net. Ik vond het er ook ontzettend gaaf uit zien.
Ik heb ook al even op youtube gekeken, en daar zijn ook wel leuke dingen (zoals een panda <3 ) maar het meeste vind ik al te ingewikkeld of te tijdrovend O:)

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:44

Je kunt door middel van kleine polka-dots o.a. ook bloemetjes en panterprint maken, misschien is dat wat voor je? :)

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:45

Ik doe altijd eerst allebei mijn handen en dan doe ik nog een 'rondje' voor een tweede laag :)

Alleen vind er zo niks meer aan met de nieuwe "regels" ... dus ik denk dat ik pleite ga. Jammer hoor ...

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:45

Dewii schreef:
Gelukkig is dit HK-topic er ook nog ;) : [HK] Hoe zien jouw nagels eruit deel v
Wat ik me afvraag hé, zijn alle Essence-lakjes zo dik? Ik heb 'nude it' laatst gekocht maar die is superdik, lakt helemaal niet fijn := . Maar ze hebben zoveel leuke kleurtjes..

zijn inderdaad niet allemaal heel dik, maar de meeste die ik heb wel!

Silletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:49

Vraagje: Wie van jullie is bekend met water marbeling en welke lak kan je daar het beste voor gebruiken? Heb het geprobeert en merk veel verschil tussen de lakjes maar weet niet precies waar dat 'm in zit.
Voorbeeldje van water marbeling: http://www.youtube.com/watch?v=vuHK6V79 ... ure=relmfu

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:04

Silletje schreef:
Vraagje: Wie van jullie is bekend met water marbeling en welke lak kan je daar het beste voor gebruiken? Heb het geprobeert en merk veel verschil tussen de lakjes maar weet niet precies waar dat 'm in zit.
Voorbeeldje van water marbeling: http://www.youtube.com/watch?v=vuHK6V79 ... ure=relmfu

Essence nagellak werkt heel goed!

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:07

Goh nieuw topic....

Voor water marble kun je het beste wat dikkere lakjes gebruiken...
te dunne lakjes 'vervliegen' snel in het water :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:08

Silletje schreef:

Dat is heel wisselend..

uit de OP:

"Ik wil watermarble proberen wat heb ik daar voor nodig?
Nagellak en water op kamer temperatuur. Je kan alle merken voor water marble gebruiken maar het ligt aan het lakje of het werkt, er is dus niet een specifiek merk voor nodig maar dikkere lakjes doen het vaak beter! Om je nagelriemen schoon te houden kan je ze insmeren met vaseline of er plakband omheen doen."

ik heb er een aantal van opi die het niet doen, andere weer wel, idem dito voor china glaze, color club, en catrice, dat is echt een kwestie van testen en niet merk gebonden :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:11

Mmmmm,gaat nog moeilijk worden met de nieuwe regels.

Bij mij nog steeds de stempels er op,maar met de topcoat eroverheen doen heb ik de lak wat uitgesmeerd.
Deze was toch al goed droog,wie heeft dit ook?

Silletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:11

Oke, gewoon blijven proberen dus haha..

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:16

die foto met al die nagels staat luipaard print tussen hoe krijg je die ?
Ga morgen stickers halen voor erop maar welke kleur zal ik nemen voor die print?
Laatst bijgewerkt door RF_Pictures op 15-01-12 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:17

De vraag hoe het komt dat het voelt alsof mijn nagels omkrullen, mag dit nu wel, of niet?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:19

RobinxD schreef:

_-:( Laatste pagina's van het vorige topic gaan daar ook al over, lees dat maar door. (Of kwam die vraag daar ook al van jou?)

Optiwolk, hoe bedoel je nagels omkrullen? Zijn ze dan zo lang?

Ik vind het leuk, een nieuw topic met duidelijk regels :) Heb naar aanleiding van foto's van een andere bokker van de week ook maar Midtown Mink gekocht, die NYC-lakjes lakken ook echt bijzonder fijn!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:19

Optiwolk schreef:
De vraag hoe het komt dat het voelt alsof mijn nagels omkrullen, mag dit nu wel, of niet?

Dat is gewoon een vraag en dat mag dus wel, zo moeilijk zijn de nieuwe regels niet dames!
Net als ieder ander topic :j

Optiwolk, hoelang zijn je nagels? als de mijne te lang worden heb ik ook altijd zo'n idee.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:20

RobinxD schreef:
Ga morgen stickers halen voor erop maar welke kleur zal ik nemen voor die print?

Er staan op YouTube allerlei tutorials waarin voorgedaan wordt hoe je luipaard-print nagels maakt.
En welke kleur je moet kiezen ligt helemaal aan je eigen smaak. Gewoon doen wat je zelf mooi lijkt. :)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:23

Dat is net het rare eraan, het is m'n rechtse wijsvinger waar ik dat van denk, en die is nu nèt even lang als de rest van m'n vinger zegmaar.
Zou dat kunnen omdat hij gesplitst is in laagjes? De bovenste laag is er af geschilferd zeg maar, dus die nagel is nu best zacht. Ik zit veel te typen (examentijd, woordjes oefenen etc), heeft dit er iets mee te maken?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:24

Die plaatjes in de OP dat zijn salon effects van sally hansen:
http://www.sallyhansen.com/products/nai ... ish-strips

Essence heeft soms ook weleens zoiets.

Optiwolk schreef:
Dat is net het rare eraan, het is m'n rechtse wijsvinger waar ik dat van denk, en die is nu nèt even lang als de rest van m'n vinger zegmaar.
Zou dat kunnen omdat hij gesplitst is in laagjes? De bovenste laag is er af geschilferd zeg maar, dus die nagel is nu best zacht. Ik zit veel te typen (examentijd, woordjes oefenen etc), heeft dit er iets mee te maken?

Ik typ zelf ook veel (kantoorbaan) maar heb wat dat betreft geen last, wel groeit altijd mijn rechter ringvinger raar, die moet ik elke week ook vijlen, ja kan hem anders even kortwieken en kijken hoe hij teruggroeit.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:26

Klopt, die zijn wel cool maar bij mij schoven ze zo weer van m'n nagel af, die van Essence. Ik had ze in een mooi rood kleurtje, uit de salesbak gelukkig want ik vond ze niet echt wat waard. Ik ga dan toch maar die lakjes van Essence halen, we zien wel.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:32

NOTD: White en Seek met een paars glitter nails effect lakje van de Etos
Afbeelding

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:37

Hoe vind jij die white and seek lakken?
Ik werd er niet zo blij van,beetje stroperig...

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:39

Leuk silby! :D
Dat paarse lakje er overheen geeft ook een heel apart effect.